۱۴۰۳ یکشنبه ۰۸ مهر

GOLDEN NEWS / خبرهای طلایی ‌‌دوشنبه ۳۰ تیر

ICTPRESS گزارش میدهد:

 

 

 

 

خبر: هوش‌مصنوعی که وب‌سایت طراحی می‌کند! 

یک ابزار هوش مصنوعی با قابلیت طراحی وب‌سایت، تجویز دارو و پاسخ دادن به سوالات در فضای آنلاین خبرساز شده است.

نام این ابزار  GPT-۳ و نسل سوم مدل یادگیری ماشینی است؛ یادگیری ماشینی زمانی اتفاق می‌افتد که رایانه‌ها بتوانند بدون برنامه‌ریزی، از تجربیات خود بیاموزند.

نسل قبلی این ابزار به نام GPT-۲  می‌توانست متنی توسعه دهد که به ظاهر با متن نوشته شده توسط کاربر انسانی تفاوتی نداشت و به همین دلیل کارشناسان معتقد بودند عرضه آن کار خطرناکی است.

ابزارGPT-۲ دارای ۱.۵ میلیارد پارامتر قابل تنظیم بود؛ اما نسل جدید آن ۱۷۵ میلیارد پارامتر دارد.

پارامتر مذکور در این سیستم متغیری است که روی برجستگی اطلاعات در ابزار یادگیری ماشینی تاثیر می گذارد؛ تغییر این پارامترها نیز خروجی سیستم را تغییر می دهد.

..................

 

خبر: بالنی که گردشگران را به فضا می‌برد! 

شرکت استارتاپی "Space Perspective" به معنی "چشم انداز فضا" در حال ساخت یک بالن است که می‌تواند گردشگران و تجهیزات تحقیقاتی را به لبه فضا (ارتفاع صد کیلومتری زمین) ببرد.

طبق گفته این شرکت، این بالن دارای یک کابین تحت فشار و جادار خواهد بود که تجربه سفر راحتی را برای مسافران خود رقم می‌زند.

هدف نهایی این شرکت، حمل مسافر و تجهیزات تحقیقاتی به لبه فضا و بازگرداندن بالن از آنجا است، اما نخستین پرواز آن در سال ۲۰۲۱ از مرکز فضایی کندی در فلوریدا بدون سرنشین خواهد بود.

کل سازه بالن "Space Neptune" به اندازه یک زمین فوتبال خواهد بود و به گفته سازنده آن، هیچ آلاینده‌ای منتشر نمی‌کند.

کابین این سفینه فضایی به اندازه حمل هشت مسافر در یک سفر شش ساعته ساخته خواهد شد.

سفر این بالن فضایی با یک صعود دو ساعته و ۱۰۰ هزار پایی آغاز می‌شود و بر اساس اظهارات شرکت سازنده در ارتفاع نهایی، انحنای زمین و تاریکی فضا برای افراد حاضر در این بالن قابل رویت خواهد بود.

سپس این فضاپیما دو ساعت در آنجا می‌ماند تا مسافران بتوانند قبل از بازگشت به زمین، از پنجره‌های کف و سقف کابین از منظره زمین و فضا لذت ببرند.

در نهایت هم در یک سفر دو ساعته به زمین باز خواهند گشت و فرود می‌آیند؛ فرود این بالن روی آب خواهد بود و یک کشتی مسافران، بالن و کابین را از آب خواهد گرفت.

..................

 

خبر: تولید ناگت مرغ با چاپگر سه بعدی! 

فروشگاه‌های زنجیره‌ای کی اف سی قصد دارد ظرف ماه‌های آینده تولید ناگت مرغ را با چاپگر سه بعدی آغاز کند.

بدین منظور از گوشت‌های زیستی آزمایشگاهی برای چاپ سه بعدی استفاده می‌شود؛ این گوشت‌ها قابلیت تکثیر سریعی دارد و از نظر ارزش غذایی تفاوت چندانی با گوشت عادی ندارد.

همچنین این گوشت‌های سه بعدی را می‌توان به اشکال مختلف به صورت سه بعدی چاپ کرد و جذابیت آنها را برای اشخاص سخت پسند افزایش داد.

برای تولید ناگت مرغ به این صورت، سلول‌های بنیادی مرغ و برخی مواد گیاهی با یکدیگر ترکیب می‌شوند؛ کی اف سی برخی انواع ادویه و افزودنی‌ها را برای افزایش جذابیت ناگت مرغ چاپ سه بعدی به این مجموعه اضافه می‌کند.

کی اف سی فروش ناگت های چاپ سه بعدی را از پاییز آغاز می‌کند و از مزایای اقتصادی و زیست محیطی اجرای این طرح اظهار رضایت کرده است؛ همچنین تولید ناگت مرغ با چاپ سه بعدی موجب کاهش کشتار حیوانات می‌شود.

..................

 

خبر: شرکت‌های ژاپنی جایگزین هوآوی در انگلستان!

با کنار گذاشته شدن شرکت مخابراتی هوآوی چین توسط دولت انگلستان از طرح توسعه شبکه اینترنت 5G این کشور، اکنون رسانه‌های ژاپنی از همکاری دو شرکت این کشور با لندن در این زمینه خبر می‌دهند.

پس از آنکه دولت انگلیس اعلام کرد تا ۲۰۲۷ میلادی تجهیزات هوآوی را از شبکه 5G خود حذف می‌کند، اکنون از ژاپن کمک خواسته تا جایگزینی برای این شرکت چینی بیابد.

مقامات انگلیسی هفته گذشته در توکیو درباره آینده شبکه نسل پنجم اینترنت این کشور مذاکره کردند؛ طبق گزارش‌ها مقامات انگلیس مشغول بررسی شرکت های «ان ای سی» و فوجیتسو به عنوان تهیه کنندگان احتمالی تجهیزات 5G انگلیس هستند.

از سوی دیگر، شرکت های اروپایی اریکسون و نوکیا نیز برای همکاری با اپراتورهای مخابراتی انگلیس اعلام آمادگی کرده‌اند.

این در حالی است که از مدتها قبل سرویس های اطلاعاتی انگلیس هشدار داده بودند که تعداد اندکی از شرکت ها قابلیت تامین تجهیزات اساسی 5G را دارند و این امر احتمالا به چالشی برای صنعت مخابرات این کشور منجر شود.

..................

 

خبر: لپ‌تاپ فوق سبک گلکسی بوک اس از راه رسید

سامسونگ جدیدترین مدل لپ تاپ گلکسی بوک اس را عرضه کرده که محصولی فوق سبک محسوب می‌شود و مجهز به تراشه‌های کوالکوم یا اینتل به انتخاب مشتری است.

این نخستین لپ تاپ تولیدی شرکت سامسونگ است که در آن از پردازنده‌های لیک فیلد شرکت اینتل استفاده شده است. این تراشه هیبریدی به گونه‌ای طراحی شده که هم روی رایانه‌های رومیزی و هم روی رایانه‌های قابل حمل مانند لپ تاپ ها عملکرد خوبی داشته باشد.

تسهیل دسترسی به شبکه‌های نسل چهارم تلفن همراه و امکان فعالیت مداوم بدون وقوع نقص فنی از جمله مزایای این تراشه هاست.

از دیگر امکانات این لپ‌تاپ می‌توان به هشت گیگابایت رم، ۵۱۲ گیگابایت حافظه اس اس دی، نمایشگر ۱۳.۲ اینچی با دقت ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل، سازگاری با استاندارد وای – فای ۶ و عمر باتری ۱۷ ساعته اشاره کرد.

این لپ‌تاپ فقط ۶.۲ میلیمتر ضخامت دارد و وزن آن نیز فقط ۹۵۰ گرم است.

نظرات : 0

ثبت نظر

47756