۱۴۰۳ جمعه ۰۶ مهر

دومین سایت نسل پنجم ارتباطات کشور رونمایی شد

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS،  بیژن عباسی آرند در مراسمی که به همین مناسبت برگزار شد، گفت: ایرانسل هفته گذشته نخستین سایت نسل پنجم تلفن همراه را با همکاری پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات و وزارت ارتباطات رونمایی و راه‌اندازی کرد؛ امروز دومین سایت 5G در حضور رسانه‌ها رونمایی می‌شود.

 

 

 


مدیرعامل ایرانسل افزود: فناوری نسل پنجم صرفا یک تغییر نسل در حوزه ارتباطات نیست؛ سازمان‌هایی که حوزه آی سی تی را استانداردسازی می‌کنند سه ویژگی مهم را در این خصوص لحاظ کرده‌اند. 

وی تصریح کرد: پهنای باند زیاد،‌ قابلیت ارتباط انبوه و پایداری بالا و تاخیر اندک جزو موارد پر اهمیت در حوزه 5G است. به عبارتی با دستیابی به کاربردهای سه‌گانه 5G، طیف گسترده‌ای از خدمات به طیف وسیعی از مشترکان قابل ارائه است.

 

 

 


وی با اشاره به برخی اظهارات درباره عدم نیاز به فناوری نسل پنجم گفت: این مباحث در زمان راه‌اندازی نسل چهارم نیز وجود داشت؛ این هم تعهد اپراتورها در مصوبات شورای عالی فضای مجازی و هم روند حرکت تکنولوژی است.

عباسی آرند با بیان اینکه شبکه ایرانسل کاملا برای پذیرش نسل پنجم ارتباطات آماده است، افزود: انتقاداتی به توسعه 5G مطرح است، باید بگویم به نظر می‌رسد زودتر از آن چیزی که فکرش را می‌کنیم این تکنولوژی در دسترس همگان قرار خواهد گرفت؛ قطعا ما ناگزیر هستیم که بستر مناسب برای همه گیری این تکنولوژی و کاربردهای وسیع آن را فراهم کنیم. 

مدیرعامل ایرانسل به لزوم سرمایه‌گذاری مشترک اپراتورها نیز برای راه‌اندازی نسل پنجم تاکید کرد و اظهار داشت: همکاری و مشارکت اپراتورها با یکدیگر و استفاده از زیرساخت مشترک باعث می‌شود حجم سرمایه‌گذاری کاهش پیدا کند. این همگرایی باید صورت بگیرد.

وی به بومی‌سازی مودم نسل پنج ارتباطات اشاره کرد و گفت: این مودم به سفارش ایرانسل و توسط یک شرکت دانش بنیان در حال ساخت است.

 

 

 

در پایان این مراسم تست سرعت نسل پنجم تلفن همراه در حضور گروه 30 نفره از اصحاب رسانه انجام شد و سرعت بیش از ۱.۵۱۸ گیگابیت بر ثانیه در شبکه 5G ایرانسل به ثبت رسید.

 

نظرات : 0

ثبت نظر

89756