۱۴۰۳ جمعه ۳۰ شهریور

GOLDEN NEWS / خبرهای طلایی دوشنبه ۱۳ مرداد

ICTPRESS گزارش میدهد:

 

 

 

 

خبر: استفاده از گجت پوشیدنی برای قرنطینه مسافران! 

دولت سنگاپور با هدف اجرای قوانین قرنطینه ویروس کرونا تصمیم دارد گجت‌های پوشیدنی در اختیار مسافرانی قرار دهد که به این کشور وارد شده اند تا تضمین شود آنها قوانین قرنطینه ویروس کرونا را رعایت می کنند.

به گفته مقامات این کشور، از ۱۱ آگوست دستگاه‌هایی در اختیار مسافران ورودی به این کشور قرار داده می‌شود که باید پس از رسیدن به محل اقامت این گجت پوشیدنی را فعال کنند.

گجت مذکور مجهز به فناوری GPS و  بلوتوث است و به گفته مقامات، هرگونه تلاش افراد برای خروج از خانه یا دستکاری در گجت  سبب می‌شود پیام هشداری برای مقامات ارسال شود.

مقامات در بیانیه ای اعلام کرده اند هیچ گونه اطلاعات شخصی افراد در گجت ذخیره نمی شود و علاوه بر آن، دستگاه صوت یا ویدئویی از کاربران ثبت نمی‌کند.

این درحالی است که سنگاپور تصمیم دارد گجت های پوشیدنی کوچکی در اختیار همه شهروندانش قرار دهد تا آنها را ردیابی کند؛ در همین راستا دولت این کشور اعلام کرده افرادی که از قوانین قرنطینه و فاصله گذاری اجتماعی تخطی کنند با مجازات سختی روبرو می شوند.

..................

 

خبر: مایکروسافت به زودی تیک‌تاک را می‌خرد 

مایکروسافت پس از دریافت اطمینان از رئیس جمهور آمریکا برنامه خود برای خرید اپلیکیشن چینی تیک تاک را تایید کرد.

این شرکت فناوری آمریکایی روز گذشته اعلام کرد به سرعت مذاکرات با شرکت مادر تیک تاک( بایت دنس) را دنبال می‌کند و احتمالا تا ۱۵ سپتامبر مذاکرات برای خرید این اپلیکیشن اشتراک‌گذاری ویدئو، تکمیل می شود.

پس از آنکه دونالد ترامپ اعلام کرد مخالف هرگونه معامله ای است و تیک تاک را در سراسر آمریکا ممنوع خواهد کرد، مایکروسافت  مذاکرات برای خرید اپلیکیشن چینی را متوقف کرد.

اما به نظر می رسد روز گذشته ترامپ پس از ملاقات با ساتیا نادلا مدیر ارشد اجرایی مایکروسافت، به طور شخصی رضایت خود از انجام این معامله را اعلام کرده است.

مایکروسافت درباره خرید تیک تاک گفته است که ساختار جدید بر اساس تجربیات مورد علاقه کاربران این پلتفرم ساخته و از سوی دیگر قابلیت های امنیتی در طراز جهانی و اقدامات حفاظتی نیز انجام می‌شود.

مایکروسافت تضمین می کند تمام اطلاعات کاربران آمریکایی تیک تاک به آمریکا منتقل و در این کشور نگهداری شود؛ همچنین اگر اطلاعاتی خارج از آمریکا ذخیره شده باشد، مایکروسافت حذف این موارد از سرورهای خارج کشور را نیز تضمین می کند.

..................

 

خبر: اختراع ماده‌ای برای توقف سریع خونریزی! 

محققان دانشگاه هاروارد ماده جدیدی را اختراع کرده‌اند که می‌توان از آن برای متوقف کردن سریع خونریزی افراد سانحه دیده استفاده کرد.

این محققان ماده لخته کننده جدیدی را ابداع کرده‌اند که هم قابل حمل بوده و هم ذخیره‌سازی آن ساده است. ماده یادشده می‌تواند جلوی خونریزی افراد سانحه دیده را تا زمان رسیدن به بیمارستان بگیرد و آنها را از مرگ حتمی نجات دهد.

الصاق این ماده لخته کننده، باعث تشدید فعالیت پلاکت‌هایی در بدن می‌شود که وظیفه لخته کردن خون را بر عهده دارند؛ آزمایش‌هایی که روی این ماده صورت گرفته است،موفقیت‌آمیز بوده و انتظار می‌رود کاربرد آن روی بیماران در آینده نزدیک ممکن شود.

این ماده به اختصار HAPPI نام گرفته که مخفف عامل‌های هموستاتیک از طریق مداخله پلیمر پپتید است؛ آزمایش این ماده روی موش‌ها موجب کاهش ۹۷ درصدی خونریزی آنها شده است.

..................

 

خبر: ابداع پلتفرم هوش مصنوعی برای توسعه صنایع بزرگ 

مقامات چینی از ابداع یک پلتفرم منبع باز هوش مصنوعی خبر داده‌اند که توسعه صنایع بزرگ و مهم جهان را تسهیل می‌کند.

این پلتفرم جدید هوش مصنوعی Dubhe نامگذاری شده و برنامه‌ریزی برای طراحی و عرضه آن از اکتبر سال ۲۰۱۸ آغاز شده است.

بیش از ۱۰۰ محقق و پژوهشگر برتر چینی در این زمینه با یکدیگر همکاری کرده‌اند و چین قصد دارد با استفاده از این پلتفرم رهبری اکوسیستم‌های صنعتی جهان را در دست گرفته و پیشبرد صنایع مختلف را تسهیل کند.

استفاده از پلتفرم یادشده خلاقیت در محیط‌های صنعتی را افزایش می‌دهد و با استفاده از الگوریتم‌های هوش مصنوعی مذکور می‌توان سرعت و دقت فرآیندهای صنعتی را افزایش داد.

از این پلتفرم می‌توان در حوزه‌هایی همچون حمل و نقل هوشمند، امور مالی و بانکداری، ایجاد شهرهای هوشمند، بهداشت و درمان و علوم رباتیک استفاده کرد.

پلتفرم Dubhe طراحی برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های هوش مصنوعی متنوعی را در صنایع مختلف ممکن می‌کند.

..................

 

خبر: تبدیل آیفون به ترمینال پرداخت پول! 

اپل به دنبال خرید یک شرکت نوپای کانادایی است که مبدع فناوری خاصی برای تبدیل گوشی‌ها به ترمینال‌های پرداخت پول است.

شرکت موبی ویو که در مونترال کانادا واقع است، فناوری ابداع کرده که فقط مبتنی بر استفاده از تراشه‌های ان اف سی گوشی‌ها برای تسهیل تراکنش‌های بی سیم مالی است.

این فناوری به مالکان گوشی‌های هوشمند امکان می‌دهد تا با زدن آهسته گوشی یا کارت اعتباری خود به یک گوشی دیگر، تراکنش مالی مدنظرشان را انجام دهند.

تراشه‌های ان‌اف‌سی از زمان عرضه آیفون ۶ روی این گوشی نصب شده‌ است و خدمات اپل پی نیز خرید مستقیم با آیفون را ساده کرده است؛ اما خدمات موبی ویو پرداخت مالی با آیفون را بدون نیاز به نصب هرگونه سخت افزار اضافی مانند کارت خوان ممکن می‌کند. اپل برای خرید موبی ویو حدود ۱۰۰ میلیون دلار پرداخته و قرار است کارکنان این شرکت هم به اپل بپیوندند.

نظرات : 0

ثبت نظر

80395