۱۴۰۳ جمعه ۰۶ مهر

رقابت علمی بورسیه‌ها در بزرگترین آزمون سال 99

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS به نقل از روابط عمومی بنیاد علمی آموزشی قلم چی(وقف عام)، بر اساس آمار اعلام شده، تعداد ۲۵۸۸۸ دانش آموز کنکوری تحت پوشش بنیاد علمی آموزشی‌ قلم‌‌چی(وقف عام) در سال ۹۹، طی روزهای آتی در ۵ گروه آزمایشی ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان در آزمون سراسری امسال حضور می‌یابند که ۷۷۴۳ نفر از آنان شامل دانش آموزان روستایی و عشایری هستند.

از تعداد یاد شده، ۱۵۴۴۶ دانش آموز دختر و ۱۰۴۴۲ دانش آموز پسر هستند که به تفکیک گروه‌های آزمایشی شامل ۲۲۹۱ نفر رشته ریاضی، ۱۴۳۶۰ نفر تجربی، ۸۹۹۱ نفر انسانی، ۱۱۹ نفر هنر و ۱۲۷ نفر در رشته زبان در این آزمون حضور خواهند یافت.

بیشترین بورسیه‌های کنکوری امسال با تعداد ۲۶۴۳ دانش آموز از استان خراسان رضوی هستند؛ از ۹ استان دیگر که تعداد کنکوری‌های آن بالای هزار نفر است می‌توان به تهران با ۲۱۴۴ دانش آموز، اصفهان ۱۶۸۴، آذربایجان غربی ۱۵۳۲، کرمان ۱۳۳۸، فارس ۱۲۹۸، مازندران ۱۲۵۷، خوزستان ۱۲۳۴، آذربایجان شرقی ۱۱۸۷ و خراسان شمالی با ۱۰۵۷ دانش آموز اشاره کرد؛ کمترین تعداد نیز مربوط به استان سمنان با ۱۸۸ دانش آموز است. نکته قابل توجه اینکه، ۲۱۱۹ بورسیه کنکوری سال ۹۹، تراز بالای ۶۰۰۰ و ۳۱۷ نفر تراز بالای ۷۰۰۰ دارند.

بر اساس این گزارش و آمار گروه استثنایی، از میان ۱۶۶۹ بورسیه تحت پوشش این گروه، تعداد ۵۹۴ دانش آموز کنکوری شامل ۳۱۷ پسر و ۲۷۷ دختر هستند که به تفکیک گروه‌های آزمایشی، ۲۸۸ نفر رشته انسانی، ۲۵۰ نفر تجربی، ۴۵ نفر ریاضی، ۶ نفر هنر و ۵ نفر از رشته زبان را شامل می‌شوند.

از میان دانش آموزان ذکر شده، ۲۷۹ نفر جسمی‌حرکتی، ۲۱۴ نابینا و کم‌بینا و ۱۰۶ نفر ناشنوا و کم‌شنوا هستند که از میان آنان ۲۳ نفر میانگین تراز بالای ۶۰۰۰ دارند؛ همچنین قابل ذکر است ۲۹۶ دانش آموز گروه یادشده در بیش از ۱۵ آزمون، ۱۷۹ نفر ۲۰ آزمون، ۵۹ نفر ۲۵ آزمون و ۹ نفر در بیش از ۳۰ آزمون حضور داشتند؛ این در حالی است که ۱۰ دانش آموز نیز با حضور در بیش از ۲۰ آزمون برنامه‌ای هیچ غیبتی در آزمون‌ها نداشتند.  

نظرات : 0

ثبت نظر

42271