۱۴۰۳ جمعه ۰۶ مهر

15سال 15هزار دانش‌آموز استثنایی و نابینایان بورسیه بنیادقلم‌چی

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS به نقل از روابط عمومی بنیاد قلم‌چی، همزمان با چهارمین روز هفته وقف، به همراهی بنیاد قلم‌چی با دانش آموزان استثنایی و نابینایان در ۱۵ سال گذشته می پردازیم؛ برای گسترش دانش و آموزش و توجه به فرصت های برابر، خدماتی مستمر به این گروه از دانش آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی بخصوص نابینایان و کم‌بینایان ارائه می‌شود.

از جمله این خدمات می‌توان به تهیه و ضبط فایل‌های صوتی آزمون‌های برنامه‌ای و کتاب‌ها، تدوین دفترچه نمونه سوالات کنکور سالهای گذشته به خط بریل، تشکیل حوزه‌های آزمون مختص دانش آموزان نابینا و همراهی منشی در آزمون‌ها، برگزاری آزمون‌های جامع شبیه ساز برای بورسیه‌های استثنایی و مشاوره و برنامه‌ریزی‌های ویژه به صورت تلفنی و حضوری اشاره کرد.

برای تسهیل روند آموزش و مطالعه دانش آموزان استثنایی و نابینایان نیز، بنیاد قلم چی به تجهیز کارگاه‌های رایانه و هوشمندسازی ۱۷ مدرسه و مجتمع آموزشی و تجهیز ۵ کتابخانه نابینایان اقدام کرده است.

افتخار آفرینی بورسیه‌های استثنایی

همه‌ساله تعداد قابل توجهی از دانش‌آموزان استثنایی تحت پوشش بنیاد قلم‌چی پیشرفت های چشمگیری در مراحل تحصیل و آزمون های برنامه ای دارند، به طوری که بسیاری از آنان با کسب موفقیت در بزرگترین آزمون علمی کشور نیز حائز رتبه‌های برتر زیر ۱۰۰۰ شده‌اند؛ در این میان حدود ۷۰۰ نفر از این دانش آموزان رتبه‌های زیر ۵۰۰۰ کنکور سراسری را به خود اختصاص داده‌اند.

تعدادی از نخبگان از میان دانش‌آموزان یادشده، با کسب مدارج علمی از بهترین دانشگاه‌های کشور، در همکاری با گروه استثنایی بنیاد قلم‌چی، به همراهی تحصیلی هم‌نوعان خود مشغول به کار هستند.

بنیاد علمی آموزشی قلم چی در ۱۵ شهریور سال ۱۳۸۴ بر گسترش دانش و آموزش وقف‌عام شد؛ به امید آن که هیچ دانش آموز باانگیزه و سخت‌کوشی به دلیل مشکل مالی از درس‌خواندن و پیشرفت بازنماند.

نظرات : 0

ثبت نظر

92159