۱۴۰۳ جمعه ۰۶ مهر

هوشمندسازی 1560 کلاس‌ درس و تجهیز 722 کتابخانه توسط بنیاد قلم‌چی

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS به نقل از روابط عمومی بنیاد قلم‌چی، همزمان با ششمین روز هفته وقف بنیاد قلم‌چی به گزیده اقدامات انجام شده در حوزه تجهیز کتابخانه‌ها و هوشمندسازی مدارس می‌پردازیم.

 

هوشمندسازی ۱۱۵۳ مدرسه

طی ۷ سال گذشته تاکنون، ۱۵۶۰ کلاس درس در ۱۱۵۳ مدرسه شامل ۸۶0 مدرسه شهری و ۲۹۳ مدرسه روستایی در اغلب استان‌های کشور، با اقلامی همچون لپ‌تاپ، تخته دومنظوره، ویدئو پروژکتور و لوازم جانبی هوشمندسازی شده که به موجب آن در مجموع تاکنون بیش از ۲۷۰,۰۰۰ دانش آموز در استفاده از این تجهیزات بهره مند شده‌اند.

این در حالیست که از موارد یاد شده، هوشمندسازی تعداد ۱۰۰ کلاس درس در ۷۵ مدرسه از ۱۴ استان کشور، در مرحله جدید هوشمندسازی مدارس، از ابتدای تابستان ۹۹ تاکنون انجام شده است.

گفتنی است برای تسهیل روند آموزش و مطالعه دانش آموزان استثنایی و نابینایان نیز، بنیاد قلم چی در سال های اخیر، به تجهیز کارگاه‌های رایانه و هوشمندسازی ۱۷ مدرسه و مجتمع آموزشی و تجهیز ۵ کتابخانه نابینایان اقدام کرده است.

 

تجهیز ۷۲۲ کتابخانه‌

از سال ۹۲ تاکنون، ۷۲۲ کتابخانه روستایی و شهری در مدارس کشور با میز و صندلی‌ های استاندارد برای مطالعه و قفسه‌های کتاب تجهیز شده که سالانه بهره‌مندی بالغ بر ۱۰۰,۰۰۰ دانش آموز از تجهیزات مناسب مطالعه در مدارس را فراهم آورده است.

بنیاد علمی آموزشی قلم چی در ۱۵ شهریور سال ۱۳۸۴ بر گسترش دانش و آموزش وقف‌عام شد؛ به امید آن که هیچ دانش آموز باانگیزه و سخت‌کوشی به دلیل مشکل مالی از درس‌خواندن و پیشرفت بازنماند.

نظرات : 0

ثبت نظر

19964