۱۴۰۳ جمعه ۳۰ شهریور

GOLDEN NEWS / خبرهای طلایی چهارشنبه ۲۳ مهر

ICTPRESS گزارش میدهد:

 

 

 

 

خبر: روس‌ها رکورد سرعت سفر به ایستگاه فضایی را شکستند! 

یک کپسول سایوز که حامل سه فضانورد است صبح امروز به فضا پرتاب شد و برای نخستین بار در مدت زمان سه ساعت به ایستگاه فضایی بین المللی رسید.

این سفر که ماموریت «اکسپدیشن ۶۴» نام داشت، در نوع خود رکورد به حساب می‌آید و پس از ۳ ساعت و ۲ بار مدار زدن دور زمین، فضانوردان را به مقصدشان رساند. این فضانوردان قرار است ۶ ماه در آزمایشگاه فضایی اقامت کنند.

کپسول سایوز مذکور از مقر فضایی بایکونور در قزاقستان به فضا پرتاب شد؛ ایستگاه فضایی بین المللی نیز با انتشار پستی اعلام کرد کپسول به ماژول Rassvet ایستگاه فضایی بین المللی متصل شده است.

در این سفر یک عروسک بافتنی به نام «یوری» فضانوردان را همراه کرد. همسر یکی از فضانوردان این عروسک را بافته که به عنوان نشانگر گرانش صفر عمل کرد. به عبارت دیگر با شناور شدن عروسک در کپسول، فضانوردان متوجه می‌شوند وارد فضا شده‌اند.

..................

 

خبر: جریان هوای جاده به برق تبدیل می شود! 

بری تامسون یک تاجر انگلیسی اهل کنت توربین بادی ابداع کرده که با کمک جریان هوای ناشی از حرکت خودروها انرژی مورد نیاز چراغ‌های راهنمایی و رانندگی را فراهم می‌کند.

این کارآفرین معتقد است مازاد انرژی تولید شده از سیلندرهای درحال چرخش این توربین را می توان دوباره به شبکه توزیع فروخت.

هزینه ساخت هر توربین ۲۰ هزار پوند تخمین زده می‌شود؛ همچنین انرژی تولیدی این توربین معادل برقی است که از پنل های خورشیدی در مساحت ۲۱ متر مربع تولید می‌شود.

..................

 

خبر: فیس‌بوک تبلیغات ضد واکسیناسیون را حذف می‌کند!

فیس‌بوک در بیانیه ای اعلام کرد تبلیغات ضدواکسیناسیون را در پلتفرم خود حذف خواهد کرد.

این شرکت فناوری در حال حاضر تبلیغاتی را حذف می‌کند که اطلاعات گمراه کننده درباره واکسن ها را به اشتراک می گذارند، مانند ایده های نادرستی که واکسیناسیون را با ابتلا به اوتیسم مرتبط می کردند.

اما طبق قانون جدید فیس بوک، تبلیغات ضدواکسیناسیون به هر دلیلی حذف می شود.

طبق بیانیه فیس بوک، تبلیغاتی که به طرفداری از قوانین واکسیناسیون یا علیه آنها و همچنین سیاست های دولت در این باره ( از جمله واکسن کووید۱۹) باشند، همچنان اجازه انتشار در این پلتفرم را دارند. این تبلیغات باید از سوی شرکت به عنوان آگهی های بازرگانی تایید شوند و برچسبی به آنها اضافه می شود که نشان می دهد فردی هزینه آنها را تامین کرده است.

البته این قانون فقط شامل تبلیغاتی است که با پرداخت هزینه در فیس بوک انجام می شوند. بنابراین پست های ضد واکسیناسیونی که افراد یا گروه هایی در فیس بوک منتشر می کنند شامل این قانون نمی شوند.

علاوه برآن فیس بوک همچنان یک کمپین اطلاع رسانی با هدف تشویق مردم به تزریق واکسن آنفلونزا در سال جاری ارائه می‌کند.

..................

 

خبر: گجتی برای جراحی ساده‌تر ستون فقرات!

محققان ژاپنی نمایشگری ابداع کرده‌اند که به عینک جراح متصل می‌شود و اتلاف وقت و حواس پرتی جراح هنگام عمل روی ستون فقرات بیمار را کاهش می‌دهد.

این نمایشگر هوشمند و نوآورانه که تصاویر اشعه ایکس را برای جراح نشان می‌دهد، عمل‌های جراحی روی ستون فقرات را تسهیل می‌کند.

این ابزار به عینک‌های معمولی متصل می شود و به این ترتیب جراح مجبور نیست هنگام عملیات به نمایشگرهای مانیتور نگاه کند و حواسش پرت نمی شود. به عبارت دیگر نمایشگر مذکور تمرکز جراح را تغییر می دهد و حواس پرتی و اتلاف وقت در این عمل های جراحی را کاهش می دهد.

آزمایش نشان داده این گجت پوشیدنی مدت زمان عمل جراحی را کاهش می دهد و علاوه برآن از مدت زمانی که بیمار در معرض اشعه ایکس قرار می گیرد نیز کاسته می‌شود.

نمایشگر فلوروسکوپی که به شیشه عینک متصل می شود، یگ گزینه مناسب برای ارتقای توانایی کاربر در انجام عمل جراحی است.

ابزار مذکور طی یک عمل جراحی غیرتهاجمی ستون فقرات آزمایش شد و تصاویر متحرک اشعه ایکس از استخوان های بیمار را برای جراح فراهم کرد.

..................

 

خبر: رونمایی نیکون از دو دوربین قدرتمند فوق دقیق!

شرکت نیکون از دو دوربین قدرتمند فوق دقیق 24 و 45.6 مگاپیکسلی رونمایی کرده که قادر به ثبت 60 فریم در ثانیه در زمان فیلم برداری ویدئویی است.

دوربین های جدید نیکون Z6 II با دقت 24 مگاپیکسل و  Z7 II  با دقت 45.6 مگاپیکسل است.

هر دو دوربین از فیلم برداری با دقت 4K با سرعت 60 فریم در ثانیه پشتیبانی می‌کند؛ این رقم در دوربین های قبلی نیکون 30 فریم در ثانیه بوده است. از همین رو دوربین‌های جدید نیکون رقیبی جدی برای دوربین‌های  EOS R5 و R6 کنون، S5 پاناسونیک و A7S III سونی محسوب می‌شود.

دوربین‌های یادشده از فناوری افزایش کیفیت بصری 10 بیتی اچ دی آر پشتیبانی می‌کند که موجب ارتقای خروجی عکس های RAW می شود؛ روی این دوربین‌ها می‌توان دو کارت حافظه نیز نصب کرد.

قابلیت فوکوس خودکار این دوربین ها و شناسایی چشم توسط آنها نیز ارتقا یافته تا بتوان از این طریق عکس های پرتره و چهره بهتری ثبت کرد.

نظرات : 0

ثبت نظر

43280