۱۴۰۳ جمعه ۳۰ شهریور

GOLDEN NEWS / خبرهای طلایی دوشنبه ۲۸ مهر

ICTPRESS گزارش میدهد:

 

 

 

 

 

خبر: هوش مصنوعی جستجو در گوگل را ارتقا می‌دهد 

گوگل قصد دارد در آینده نزدیک با استفاده از هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی سرویس‌های جستجوی خود را ارتقا دهد.

از به روزرسانی‌های جدید گوگل می‌توان به ابزار کنترل هجی صحیح کلمات اشاره کرد؛ این ارتقا با کمک شبکه عصبی انجام می‌شود.

همچنین گوگل از هوش مصنوعی برای تقسیم کردن جستجو به گروه‌های زیر مجموعه استفاده می‌کند تا به این ترتیب نتایج بهتری را به کاربر نشان دهد.

در کنار این موارد، از بینایی رایانشی و فناوری شناسایی گفتار برای برچسب زدن و تقسیم کردن ویدئوها به طور خودکار استفاده می شود. این نسخه خودکار بخش ابزارها است.

به عنوان مثال ویدئوهای آشپزی یا مسابقات ورزشی را می توان دسته بندی و به طور خودکار به فصل هایی جداگانه تقسیم کرد. این دسته بندی‌ها در نتایج جستجو نیز ظاهر می‌شود.

علاوه بر آن، در روش جدید گوگل به جای کل صفحات وب متن‌های مستقل در صفحات منظم می‌شود. این اطلاعات با کمک هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی تحلیل می‌شوند تا نتایج جستجو را دقیق‌تر ارائه کنند.

..................

 

خبر: سریع‌ترین فناوری شارژ بی‌سیم رونمایی شد 

شرکت چینی شیائومی از جدیدترین فناوری شارژ بی سیم با سرعت ۸۰ وات رونمایی کرد؛ درحقیقت این سریع‌ترین فناوری شارژ بی‌سیم جهان به حساب می‌آید.

این شرکت ادعا می‌کند فناوری مذکور قادر به شارژ یک باتری ۴ هزار میلی آمپری در ۱۹ دقیقه است؛ همچنین در ۸ دقیقه ۵۰ درصد باتری را شارژ می‌کند.

پیش از این سریع‌ترین فناوری شارژ بی‌سیم شیائومی، ۵۰ وات بود که در موبایل «می۱۰ اولترا» در آگوست سال گذشته رونمایی شد.

طبق گزارش هایی که اخیرا منتشر شده این شرکت مشغول توسعه فناوری شارژ سریع ۱۰۰ واتی است که احتمالا سال آینده میلادی رونمایی می شود.

..................

 

خبر: کروناویروس ۹ ساعت روی پوست زنده می‌ماند!

محققان ژاپنی در مطالعه اخیرشان اظهار کرده‌اند ویروس کرونا به مدت ۹ ساعت روی پوست انسان فعال باقی می‌ماند.

مطالعه جدیدی که توسط دانشمندان ژاپنی انجام شده است، حاکی از آن است که ماندگاری ویروس کرونا روی پوست انسان پنج برابر بیشتر از آنفلوانزا است و بنابر یافته‌های جدید محققان میزان ماندگاری و فعال بودن ویروس کرونا روی پوست انسان ۹ ساعت است. این مطالعه اهمیت شستشوی مکرر دست‌ها برای مبارزه با ویروس را نشان می‌دهد.

دانشمندان خاطرنشان کردند زنده ماندن ۹ ساعته کروناویروس سندرم حاد تنفسی ۲، روی پوست انسان ممکن است خطر انتقال تماسی را در مقایسه با ویروس آنفلوانزای A افزایش دهد، در نتیجه میزان ابتلای افراد به این بیماری مهلک بیشتر می‌شود.

در این مطالعه، دانشمندان حدود یک روز پس از مرگ، پوست بیماران مبتلا به این بیماری را کالبد شکافی و آزمایش کردند و دریافتند ویروس کرونا و ویروس آنفلوانزا با استفاده از ماده اتانول(که در ضد عفونی کننده‌های دست استفاده می‌شود) ظرف مدت ۱۵ ثانیه غیرفعال می‌شوند.

از این رو محققان اصرار دارند که افراد همیشه باید دست‌های خود را بشویند چراکه در این صورت احتمال خطر ابتلا به بیماری کاهش می‌یابد.

..................

 

خبر: چهاردهمین گروه ماهواره‌های استارلینک به فضا رفت

اسپیس ایکس ۶۰ ماهواره اینترنتی استارلینک را به مدار زمین فرستاد؛ این هجدهمین عملیات پرتاب اسپیس ایکس در سال ۲۰۲۰ میلادی بود.

طی این عملیات، روز گذشته یک موشک فالکون ۹ همراه ۶۰ ماهواره استارلینک از مقر فضایی کندی به فضا پرتاب شد.

حدود ۹ دقیقه پس از پرتاب، بوستر اول موشک به زمین بازگشت و روی یکی از پهپادکشتی‌های اسپیس ایکس در اقیانوس آتلانتیک فرود آمد. این بوستر تاکنون ۶ بار به فضا پرتاب شده است. البته بوستر دوم موشک پرتاب شده نیز به همین دفعات به مدار زمین سفر کرده است.

مأموریت دیروز هجدهمین عملیات پرتاب اسپیس ایکس در سال ۲۰۲۰ میلادی و نود و پنجمین پرتاب موشک فالکون ۹ به حساب می‌آید.

اسپیس قصد دارد با ارسال استارلینک به فضا، شبکه‌ای از اینترنت ماهواره‌ای پر سرعت در سراسر جهان فراهم کند.

..................

 

خبر: کلاه ایمنی نرمی که در اثر ضربه سفت می‌شود!

مهندسان دانمارکی با استفاده از مواد نیمه نرم، موفق به ساخت یک کلاه ایمنی شده‌اند که در حالت عادی نرم است، اما به محض احساس ضربه سفت می‌شود.

کلاه ایمنی «نیوتن-رایدر» ساخت مهندسان دانمارکی، کلاهی سبک، کم حجم و نرم که از مواد نیمه‌نرم ساخته شده است و در هنگام احساس ضربه سخت می شود.

این کلاه ایمنی از داخل متشکل از یک آستر انعطاف پذیر و قابل کشش است که در خارج به یک مجموعه از پدها متصل شده است. این پدها از ترکیبی اختصاصی از مواد ویسکوالاستیک و غیر نیوتونی تشکیل شده اند.

در نتیجه این کلاه ایمنی در حالت عادی نرم و قابل انعطاف است و از آنجا که بین پدها فاصله وجود دارد، «نیوتون-رایدر» قادر به پوشش کامل سر دوچرخه سوار است.

علاوه بر این، ضخامت این کلاه ایمنی فقط ۱۶ میلی‌متر است، در حالی که ضخامت کلاه‌های ایمنی رایج که از فوم پلی استایرن ساخته می‌شود حدود ۳۰ تا ۳۵ میلی متر است.

سازندگان «نیوتون- رایدر» می‌گویند نسخه نهایی تجاری این کلاه ایمنی باید حدود ۴۵۰ تا ۴۶۰ گرم وزن داشته باشد.

ادعا می‌شود که پدهای نیوتن-رایدر در صورت سقوط و در هنگام برخورد با زمین یا اجسام سخت، به سرعت سفت می‌شود و انرژی زیادی را قرار است به سر وارد شود، جذب می کند. از آنجا که این پدها پس از سقوط و برخورد دوباره به حالت اولیه خود برمیگردد و نرم میشود، باز هم میتوان از این کلاه ایمنی مثل روز اول استفاده کرد.

در مقابل، در کلاه های ایمنی سنتی رایج از آنجا که کف فومی آنها پس از برخورد و تحمل فشار، می‌شکند، پس از هر ضربه باید دور ریخته شوند و مجددا قابل استفاده نیستند.

نیوتن-رایدر دارای استانداردهای ایمنی EN ۱۰۷۸ (اروپا) و CPSC (ایالات متحده) است. همچنین شامل یک تراشه NFC (ارتباط میدانی نزدیک) است. دلیل تعبیه این تراشه این است که برنامه‌های اشتراک دوچرخه یا اسکوتر می‌تواند تشخیص دهد که کاربر از کلاه ایمنی استفاده می‌کند و تخفیف یا جوایز دیگری را برای انجام این کار به وی ارائه دهند.

نظرات : 0

ثبت نظر

76872