«موزه ارتباطات» موزه برتر در دوران شیوع کرونا شد
به گزارش شبکه خبری ICTPRESS به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پست، احمد محیط طباطبایی با اشاره به اینکه از اسفند ماه به بعد به دنبال همهگیری ویروس کرونا در کشور و اهمیت حضور حداقلی مردم در خارج از خانه و تعطیلی موزهها و اماکن تاریخی، اظهار داشت: موزه ملی ارتباطات در این دوران ابتکار عمل را در دست گرفت و با فراهم کردن مجموعهای از شرایط، امکان بازدید غیرحضوری علاقهمندان و دوستداران فرهنگ و تاریخ کشور را فراهم آورد.
وی تصریح کرد: موزه ملی ارتباطات با پشتیبانی کمیته ملی موزههای ایران، با ارایه اینترنت رایگان در اختیار سایر موزهها، علاوه بر اینکه امکان ایجاد تورهای بازدید مجازی و انتشار آن در شبکههای اجتماعی و فضای مجازی را فراهم آورد، خود در این زمینه پیشتاز شد.
محیط طباطبایی با اشاره به اینکه در ایام تعطیلات نوروز، 13 موزه ایران تورهای مجازی برگزار کردند، افزود: اقدام موثری که به کمک موزه ملی ارتباطات صورت گرفت، الگویی شد تا سایر موزهها در صفحات اختصاصی خود در بستر شبکه های اجتماعی، به ایجاد تورهای مجازی اقدام کنند.
به گفته وی، همکاری سازنده موزه ملی ارتباطات موجب شد همزمان با روز جهانی موزهها (29 اردیبهشت)، امکان ایجاد ارتباط جهانی با موزههای ایران فراهم شود.
رییس کمیته ملی موزه های ایران(ایکوم) اظهار داشت: همکاری سازنده موزه ملی ارتباطات با سایر موزهها از جمله موزه ملی علوم فناوری، موزه ملی کاخ گلستان، موزه ملی کاخ سعدآباد، موزه ملک، به ویژه موزه ملی ایران، توانست الگویی برای سایر موزههای کشور از موزه بومیان کیش گرفته تا موزه آذربایجان در تبریز، فراهم کند تا گامهای موثری در زمینه شناخت و معرفی خود به کمک فناوری اطلاعات بردارند.
وی با تقدیر از اقدامات ارزنده موزه ملی ارتباطات در پیشیبانی از موزهها در دوران شیوع کرونا که مورد توجه شورای بینالمللی موزهها نیز قرار گرفت، اظهار امیدواری کرد: این موزه، رویکرد مثبتی که به تقویت جایگاه موزهها به عنوان نهادی فرهنگساز و نقشآفرین در معرفی تاریخ و هنر کشور ایفا میکند را تداوم بخشد.
موزهها و اماکن تاریخی زیادی در کشور زیرمجموعه موزه ارتباطات هستند. به همین دلیل، موزه ارتباطات به عنوان «موزه ملی ارتباطات» مطرح شده است.
نظرات : 0