۱۴۰۳ پنجشنبه ۰۵ مهر

افتتاح ۱۰ مدرسه عشایری جدید بنیاد قلم‌چی در خوزستان

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS به نقل از روابط عمومی بنیاد قلم‌چی، از مدارس افتتاح شده، تعداد ۹ مدرسه پیش‌ساخته شامل ۵ مدرسه در روستاهای منجفکه، پلم‌باغی، قلعه‌مدرسه، کل‌نرگس و تنگ‌حسن در شهرستان ایذه، ۲ مدرسه در روستاهای گله‌بلوط و میان‌رودان در شهرستان لالی، یک مدرسه در روستای تل‌بزان شهرستان مسجدسلیمان و یک مدرسه در روستای تنگده از توابع شهرستان اندیکا است که هر کدام با زیربنای ۶۰ مترمربع، ظرفیت حدود ۲۰ دانش‌آموز را دارد.

همچنین یک مدرسه ۲ کلاسه بنیاد قلم‌چی در روستای صعب‌العبور شیخون‌برون در شهرستان اندیکا با زیربنای ۱۰۹ مترمربع فضای آموزشی، میزبان حدود ۴۰ دانش‌آموز این خطه از کشور است.

 

 

رضا فرامرزی مدیر آموزش و پرورش عشایر استان خوزستان در گفت و گویی بیان کرد: با توجه به برخی چالش های ارتباطاتی در مناطق عشایری، در شرایط فعلی که کلاس‌های درس در اقصی نقاط کشور بصورت مجازی برگزار می‌شود، مدارس جدید، بهترین زیرساخت و فرصت برای بهره‌مندی دانش آموزان عشایری در برگزاری کلاس‌های حضوری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

وی با اشاره به بهره‌مندی حدود ۲۴۰ دانش‌آموز از این ۱۰ مدرسه تصریح کرد: یکی از دستاوردهای مثبت مدارس جدید در این روستاها، احساس آرامش و امنیت از برخورداری فضای مناسب آموزش، هم برای دانش‌آموزان و هم برای معلمان است؛ از سویی این مدارس محل استقرار معلمان عشایری است که امکان رفت‌وآمد دائم به این روستاها برای آنان وجود ندارد.

سیدمحمود میر معاون مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی مدارس استان خوزستان نیز در گفت و گویی ضمن ابراز خرسندی از جایگزینی مدارس جدید با مدارس سنگی در این پروژه، اظهار داشت: پیش از این، دانش‌آموزان عشایری در مدارس سنگی درس می‌خواندند که فاقد ایمنی کافی بود که اکنون این مشکل برطرف شده است.

وی افزود: از مزایای استفاده از سازه‌های پیش‌ساخته برای مدرسه در مناطق عشایری می‌توان به سهولت حمل و نقل در مناطق صعب‌العبور، حفظ انرژی و دمای محیط با کیفیت مطلوب، سبک و مقاوم بودن، عایق بودن در برابر گرما، سرما، صدا و رطوبت و همچنین ویژگی دوست‌دار محیط زیست بودن، اشاره کرد.

 

آئین افتتاح این مدارس در میان دانش آموزان و معلمان با حضور تنی چند از مسئولان محلی و بنیاد قلم‌چی، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار و به هر یک از دانش آموزان کیف، پکیج لوازم‌التحریر و توپ ورزشی از سوی بنیاد قلم‌چی اهدا شد؛ همچنین هر دانش آموز قاب عکسی از تصویر خود در کنار هم‌کلاسی‌هایش در مراسم افتتاح مدرسه جدید، به یادگار گرفت.

با احتساب این پروژه‌ها تاکنون، افتتاح و بهره‌برداری ۲۲۳امین مدرسه و ۸۱۶امین کلاس درس ساخته و تکمیل شده توسط بنیاد قلم‌چی به ثبت رسید.

 

نظرات : 0

ثبت نظر

81391