۱۴۰۳ جمعه ۳۰ شهریور

GOLDEN NEWS / خبرهای طلایی ‌دوشنبه ۱۰ آذر

ICTPRESS گزارش میدهد:

 

 

 

 

خبر: آغاز واکسیناسیون بین‌المللی کووید 19 از ماه آینده 

تزریق بین المللی نخستین واکسن برای مقابله با کووید ۱۹ طی چند هفته آینده آغاز می‌شود.

احتمالا طی هفته‌های آینده انگلیس، آمریکا و آلمان واکسیناسیون برای مقابله با کووید۱۹ را آغاز خواهند کرد. اتحادیه اروپا نیز ماه آینده میلادی درباره واکسیناسیون تصمیم‌گیری می‌کند.

پیش‌بینی می‌شود انگلیس نخستین کشوری باشد که واکسن توسعه یافته در «بیوان تک» و فایزر را تایید کند و احتمالاً واکسیناسیون با آن از ۷ دسامبر (۱۷ آذرماه جاری) آغاز خواهد شد؛ همچنین تخمین زده می‌شود اندکی پس از برگزاری جلسه مشاوره سازمان غذا و دارو آمریکا در ۱۰ دسامبر (۲۰ آذرماه جاری) واکسن مذکور در این کشور نیز تایید شود.

آنتونی فائوچی رئیس انستیتو ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا روز گذشته به شبکه خبری ان بی سی گفت: به طور حتم واکسیناسیون بخشی از افراد با اولویت بالا قبل از پایان دسامبر انجام می‌شود.

از سوی دیگر مقامات آلمانی نیز طی روزهای گذشته اعلام کردند پس از تایید قانونگذاران اروپایی، واکسیناسیون شهروندان از ماه آینده میلادی آغاز می‌شود.

طبق اسناد رصد شده، آژانس دارویی اروپا که وظیفه تایید داروها در سراسر این اتحادیه را برعهده دارد، از ماه آینده درباره تایید واکسن «بیو ان تک» و فایزر و رقیب آن یعنی مدرنا تصمیم‌گیری می‌کند؛ تایید واکسن‌ها در ماه آینده مسیر را برای واکسیناسیون ۲۷ کشور این منطقه، قبل از پایان سال جاری میلادی فراهم می‌کند.

..................

 

خبر: ژاپن ماهواره‌ای با فناوری ارتباطات لیزری به فضا فرستاد! 

روز گذشته یک ماهواره ژاپنی همراه یک سیستم ارتباطی لیزری برای ماموریتی ۱۰ ساله به مدار زمین ارسال شد تا اطلاعات مربوط به مشاهدات غیرنظامی و نظامی از زمین را با سرعت بالا منتقل کند.

ماهواره مخابراتی مذکور همراه یک موشک H-IIA از مقر فضایی «تانگشیما» در جنوب ژاپن به مدار زمین ارسال شد؛ شرکت میتسوبیشی هوی اینداستریز، سازنده موشک در توئیتر اعلام کرد ماهواره از قسمت بالایی موشک جدا شده و در مسیر ماموریت خود قرار گرفته است.

محموله این ماهواره، یک سیستم ارتباطی مبتنی بر لیزر (LUCAS) است که با ماهواره هایی در ارتفاع پایین تر ارتباط برقرار می کند.

این سیستم ارتباطی در ارتفاع ۳۶ هزار کیلومتر خط استوا دور زمین مدار می‌زند و با استفاده از اشعه لیزری مادون قرمز با ماهواره‌هایی که در ارتفاع پایین‌تر قرار دارند، ارتباط برقرار می‌کند.

همچنین LUCAS اطلاعات را با سرعت ۱.۸ گیگابایت برثانیه ارسال می کند که ۷ بار سریع تر از استانداردهای  فعلی ارسال اطلاعات از طریق امواج رادیویی است.

..................

 

خبر: برنامه آمریکا برای جاسوسی داده از گوشیهای موبایل!

آزمایشگاه تحقیقاتی نیروی هوایی آمریکا در حال آزمایش یک پلتفرم نرم‌افزاری تجاری است که از گوشی‌های هوشمند برای جاسوسی نامحدود از دیگر محصولات الکترونیک بی‌سیم بهره می‌گیرد.

این پلتفرم نرم افزاری به دولت آمریکا و نهادهای اطلاعاتی این کشور امکان می‌دهد تا از گوشی‌های هوشمند افراد برای نفوذ به رایانه‌ها، روترها، مچ‌بندها و ساعت‌های هوشمند، خودروهای پیشرفته و هر وسیله برقی دیگر تحت شبکه مورد استفاده آن اشخاص استفاده کنند.

شرکت سیگنال فریم که در واشنگتن فعالیت می‌کند و تخصص آن فناوری‌های بیسیم است، از امکان نصب این نرم افزار روی پنج میلیون گوشی خبر داده است. از این طریق ردگیری موقعیت مکانی مالکان این گوشی‌ها و شناسایی بیش از ۵۰۰ میلیون وسیله برقی جانبی مورد استفاده این افراد نیز به سادگی ممکن می‌شود. در مرحله بعد می‌توان به اطلاعات ذخیره شده روی این ابزار و وسایل دسترسی داشت.

سیگنال فریم برای توسعه این فناوری در حال همکاری با ارتش آمریکاست و بر این باور است که از این طریق می‌توان فعالیت‌های اطلاعاتی و امنیتی را ارتقا بخشید و داده‌های طبقه بندی شده و غیر طبقه‌بندی شده را به راحتی و با استفاده از هوش مصنوعی این نرم افزار استخراج و تجزیه و تحلیل کرد.

آزمایشگاه تحقیقاتی نیروی هوایی آمریکا برای پیشبرد این طرح ۵۰ هزار دلار بودجه در اختیار سیگنال فریم قرار داده تا همه کاربردهای نظامی این طرح مشخص شود.

پلتفرم نرم افزاری سیگنال فریم بعد از تکمیل، گوشی‌های تلفن همراه هر فردی را در عمل به یک دستگاه شنود تبدیل می‌کند که قادر به شناسایی همه دستگاه‌های برقی بی‌سیم در محیط اطراف خود خواهد بود و می‌تواند ضمن متمایزسازی و شناسایی هر یک از این دستگاه‌ها زمان و مکان حضور و فعالیت آنها را مشخص کند.

هر کدام از این دستگاه‌ها نیز به طور زنجیره‌ای در صورت جابجایی می‌توانند دستگاه‌های جدید دیگری که در اطرافشان قرار می‌گیرند را شناسایی و مشاهده کنند.

استفاده از این روش برای شناسایی دیگر دستگاه‌ها و سرقت اطلاعات به خصوص از طریق گوشی‌های اندرویدی بسیار ساده است.

در عین حال میزان کارایی آن بر روی گوشی آیفون در هاله‌ای از ابهام قرار دارد؛ باید توجه داشت که بسیاری از کاربران در زمان نصب برنامه‌های تلفن همراه روی گوشی‌های خود اجازه‌های دسترسی زیادی را به برنامه‌های یادشده می‌دهند و با این کار عملاً امنیت و حریم شخصی خود را به خطر می‌اندازند.

..................

 

خبر: ساخت و ساز سریع‌تر با ربات نصاب «دیوار خشک»!

شرکت رباتیک کاناواس(Canvas) که در سال ۲۰۱۷ تأسیس شد اخیرا یک بازوی رباتیک مجهز به چند حسگر طراحی کرده است که فرایند نصب دیوارهای پیش ساخته را به صورت خودکار انجام می‌دهد.

شرکت کاناواس در حال حاضر بر نصب دیوارخشک در ساختمان‌های تجاری بزرگ‌تر از ۱۰هزار فوت مربع(۳ هزار و ۴۸ متر مربع) تمرکز دارد و پس از کامل شدن این فرآیند، این شرکت قصد دارد ربات خود را بیشتر توسعه دهد تا امکان عایق‌کاری اسپری‌ای(spray-on insulation) و رنگ کردن را نیز داشته باشد.

بنیانگذاران شرکت کاناواس ادعا می‌کنند که ربات‌های توسعه داده شده توسط شرکت‌شان سریع‌تر از انسان کار می‌کنند؛ در حالی که اکثر شرکت‌های رباتیک، ماشین‌های خود را می‌فروشند یا اجاره می‌دهند، ربات‌های کاناواس توسط افراد آموزش دیده اتحادیه بین‌المللی نقاشان و تجارت متحد اداره می‌شوند.

..................

 

خبر: نرم افزاری که جلسات کاری را ارزیابی می‌کند!

مایکروسافت تقاضای ثبت اختراع یک اپلیکیشن را ثبت کرده که به نشست‌ها امتیاز می‌دهد؛ این ثبت امتیاز بر مبنای زبان بدن افراد، حالات چهره افراد، تعداد حضار، دمای محیط، زمان برگزاری جلسه و غیره صورت می‌گیرد.

به عنوان مثال این برنامه که از ابزار بصری، حسگر و دوربین نیز برای افزایش دقت خود استفاده می‌کند، پی می‌برد که افراد حاضر در یک جلسه تا چه میزان به سخنران توجه دارند و تا چه حد به علت استفاده از گوشی روی مباحث طرح شده تمرکز ندارند. از این فناوری می‌توان هم در نشست‌های مجازی و هم در نشست‌های حضوری استفاده کرد.

برنامه یادشده با تحلیل داده‌های جمع‌آوری شده حتی می‌تواند میزان مفید بودن جلسات مختلف را پیش‌بینی کند و برای برگزاری جلسات پربارتر، زمان و مکان‌های مناسب را پیشنهاد بدهد.

نظرات : 0

ثبت نظر

73058