۱۴۰۳ چهارشنبه ۰۴ مهر

کتابخانه تجهیزشده دانشگاه مراغه افتتاح شد

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS به نقل از روابط عمومی بنیاد قلم چی، رمضانعلی محسنی مسئول نظارت بر ساخت و تجهیز کتابخانه‌ها گفت: دو سالن مطالعه این کتابخانه هر کدام با زیربنای ۹۱۷ مترمربع به ۱۸۸ میز مطالعه دو، چهار و تک‌نفره و همچنین ۴۱۷ صندلی با تامین هزینه ۲ میلیارد ریال توسط بنیاد قلم‌چی تجهیز شده است که در نتیجه، امکان مطالعه ۴۰۰ کاربر به طور همزمان را فراهم می‌کند.

 

 

فاطمه پورابراهیم عضو هیات علمی دانشگاه مراغه در گفت و گویی با ابراز قدردانی بیان کرد: تجهیزات ساختمان جدید کتابخانه مرکزی دانشگاه، زمینه مناسبی را هم برای مطالعه ۴,۰۰۰ دانشجو و هم اساتید و کارکنان این دانشگاه فراهم کرده است؛ پیش از این، به دلیل محدودیت تجهیزات و فضای مطالعه، تعداد کمتری دانشجو میتوانستند برای مطالعه و پژوهش از آن استفاده کنند که اکنون این چالش برطرف شده است.

دبیر بنیاد خیرین این دانشگاه در ادامه با تاکید بر اهمیت تجهیز قرائتخانه‌های این کتابخانه تصریح کرد: شرایط جدید خصوصا برای دانشجویان غیربومی که در خوابگاه اقامت دارند بسیار مغتنم است چراکه قبلا برای انجام کارهای مطالعاتی به کتابخانه‌های عمومی شهر که از دانشگاه هم دور است، مراجعه می کردند که اکنون این نیاز مرتفع شده است.

گفتنی است در سال ۲۰۱۹ از میان ۱۱۵۴ استاد و دانشمند ایرانی، ۸ عضو هیات علمی این دانشگاه در فهرست دانشمندان ۲درصد برتر جهان معرفی شدند.

 

آئین افتتاح و بهره‌برداری تجهیزات این کتابخانه، با حضور تنی چند از مسئولان و خیرین دانشگاه مراغه، نمایندگان بنیاد قلم‌چی در شهر مراغه و هیات اعزامی تهران، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.

شایان ذکر است، با احتساب این پروژه‌‌ تاکنون، ۱۶ کتابخانه دانشگاهی که توسط بنیاد علمی آموزشی قلم‌چی(وقف عام) ساخته، تکمیل یا تجهیز شده، افتتاح و به دانشجویان تقدیم شده است.

نظرات : 0

ثبت نظر

60738