۱۴۰۳ چهارشنبه ۰۴ مهر

رکورد شگفت‌انگیز بازدید از ششمین نمایشگاه تراکنش ایران

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS به نقل از فابانیوز، ششمین نمایشگاه تراکنش ایران، امسال به‌گونه‌ای برگزار شد که شاهد یک نوآوری د‌ر عرصه نمایشگاهی در کشور بودیم. وضعیت به‌وجود آمده در کشور و دنیا به‌دلیل بیماری کرونا بسیاری از فعالیت‌های عادی را متاثر کرده بود. برگزاری رویدادهایی مانند رویدادهای نمایشگاهی موضوعی بود که بسیاری از کسب‌وکارها در سراسر جهان برای شرکت در ‌آن‌ها دچار چالش بودند. مدل‌های مختلفی در دنیا برای برگزاری رویدادها به‌دلیل اجبار شرایط پاندمی اجرا شد. در ایران نیز ستاد اجرایی ITE این رویداد را متناسب با این شرایط و به‌صورت نیمه‌حضوری و پخش زنده برگزار و ثابت کرد می‌توان در چنین وضعیتی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فراهم کردن بسترهای مناسب هم یک رویداد تخصصی را به بهترین شکل و با مخاطبان وسیع برگزار کرد و هم سلامت حاضران را تامین کرد.

 

 

۲۳ و ۲۴ دی‌ماه هتل اسپیناس پالاس شاهد برگزاری بزرگ‌ترین رویداد فناوری‌های مالی ایران بود و بر اساس آمار به‌دست آمده استقبال از این رویداد به‌خصوص در این شرایط بی‌نظیر بوده است. از آنجایی که شرایط برگزاری رویدادهای تخصصی در شهرهای کشور که وضعیت زرد داشتند با دستورالعمل وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا مجاز اعلام شد. رویداد ITE نیز شامل این دستورالعمل شد. بخش‌های مختلف این رویداد در سالن‌های مجزا با تمهیدات لازم بهداشتی برگزار شد و امکان بازدید حضوری از این رویداد به‌صورت محدود و در صورت ثبت‌نام قبلی متناسب با ظرفیت‌های مشخص شده از سوی ستاد کرونا بود. به همین دلیل برای پیشگری از کرونا و رعایت دستورالعمل‌ها به‌رغم میل باطنی از ورود افرادی که از پیش ثبت‌نام نشده بودند و کد ملی آن‌ها در سایت وزارت بهداشت ثبت نشده بود جلوگیری به‌عمل آمد.

آمار بازدید حضوری در روز ۲۳ دی‌ماه، اولین روز برگزاری این رویداد در ساعت‌های مختلف و سالن‌های مجزای ششمین نمایشگاه تراکنش ایران ۷۶۸ نفر بود. همچنین ۲۴ دی‌ماه روز دوم این رویداد نیز سالن‌های مختلف نمایشگاه تراکنش ایران میزبان ۷۳۹ بازدیدکننده بود. در مجموع یک‌هزار و ۵۰۷ نفر به‌صورت حضوری در ۲ روز برگزاری ITE در سالن‌های مختلف و ساعت‌های مختلف از این رویداد بازدید کردند.

امسال ششمین نمایشگاه تراکنش ایران از طریق بسترهای مجازی به‌صورت زنده نیز پوشش داده شد تا افرادی که نمی‌توانستند در این رویداد حاضر شوند، بتوانند از بخش‌های مختلف آن استفاده کنند. سایت نمایشگاه تراکنش ایران به آدرس www.itefaba.com میزبان ۱۲ هزار و ۱۷۸ نفر در روز اول و ۱۵ هزار و ۷۰۵ نفر در روز دوم بود. در مجموع ۲۷ هزار و ۸۸۳  نفر در دو روز نمایشگاه از طریق این سایت بخش‌های مختلف این رویداد را بازدید کردند.

سایت فابانیوز به آدرس www.fabanews.ir نیز در این دو روز برنامه‌های مختلف رویداد ITE را به‌صورت زنده پوشش داد. ۵ هزار و ۳۸۲ نفر در روز اول و ۶ هزار و ۶۶۲ نفر در روز دوم و در مجموع ۱۲ هزار و ۴۴ نفر برگزاری ششمین نمایشگاه تراکنش ایران را از طریق سایت فابانیوز دنبال کردند.

لنز ایرانسل و کانال آپارات مرکز فابا بسترهای دیگری بودند که بخش‌های مختلف رویداد بزرگ فناوری‌های مالی ایران را به‌صورت زنده پخش می‌کردند. بازدید از این دو بستر نیز به‌ترتیب در روز اول یک‌هزار و ۵۲۱ نفر و در روز دوم یک هزار و ۳۹۱ نفر و در مجموع ۲ هزار و ۹۱۲ نفر بوده است. همچنین صفحه اینستاگرام مرکز فابا نیز به‌صورت زنده این رویداد را پوشش می‌داد که در روز اول ۸ هزار و ۹۴۳ نفر و در روز دوم ۸ هزار و ۳۷۶ نفر و در مجموع ۱۷ هزار و ۳۱۹ نفر از این طریق نمایشگاه تراکنش ایران را بازدید کردند.

بازدید یکتای علاقه‌مندان از ششمین نمایشگاه تراکنش ایران از طریق بسترهای مجازی در روز اول و در مجموع ۲۸ هزار و ۲۴ نفر و در روز دوم ۳۲ هزار و ۱۳۴ نفر بوده است. در کل در ۲ روز برگزاری رویداد ITE ۶۰ هزار و ۱۵۸ نفر تنها از طریق بسترهای مجازی که از پیش اعلام شده بود این نمایشگاه را دنبال کردند. باید گفت این آمار به‌صورت یکتا است. آمار یکتا به این معنا است که اگر کاربری بیش از یک بار از طریق بسترهای مختلف این رویداد را مشاهده کرده باشد، در این آمار به‌عنوان یک کاربر یکتا در نظر گرفته شده است.

امسال شبکه تلویزیونی ایران کالا نیز بخش‌های مختلف نمایشگاه تراکنش ایران را به‌صورت زنده پوشش می‌داد. هرچند تعداد دقیقی از بازدیدکنندگان این رویداد از طریق این بستر در دسترس نیست، اما ششمین نمایشگاه تراکنش ایران از این طریق نیز به وسعت تمامی علاقه‌مندان در دسترس بود. همچنین باید گفت بیش از ۷۰ صفحه اینستاگرامی مشارکت‌کنندگان و حاضران در این رویداد نیز ششمین نمایشگاه تراکنش ایران را برای علاقه‌مندان در طول برگزاری به‌صورت زنده به تصویر کشیدند.

گفتنی است؛ در مجموع ۱۰۲ هزار و ۷۹۱ بار از ششمین نمایشگاه تراکنش ایران بازدید به عمل آمد.

همچنین باید گفت از ۲۵ آبان ماه به نوعی شروع ششمین نمایشگاه تراکنش ایران بوده است و در این مدت تا زمان برگزاری این رویداد نیز مشارکت‌کنندگان از طریق بسترهای مجازی مانند گفت‌وگوی زنده اینستاگرامی خود را معرفی کردند و در ۲۳ و ۲۴ دی‌ماه در اصل شاهد بلوغ نمایشگاه امسال بودیم.

از سوی دیگر ششمین جشنواره نوآوری و استارتاپی (فین‌تک-شهر هوشمند) در روزهای ۴ و ۱۱ دی‌ماه برگزار شد و این جشنواره نیز برای علاقه‌مندان این بخش به‌صورت زنده از طریق بسترهای مجازی مختلف پخش شد و بسیاری از فعالان، متخصصان و علاقه‌مندان صنعت بانکداری، مالی و پرداخت از این طریق روند اجرایی جشنواره فین‌تکی را دنبال کردند.

باید گفت با احتساب آمار بسترهای مختلف مانند تلویزیون ایران کالا، صفحات اینستاگرام مشارکت‌کنندگان و حاضران در نمایشگاه تراکنش ایران، دنبال کنندگان ITE از آبان‌ماه و همچنین بازدیدکنندگان مجازی ششمین جشنواره نوآوری و استارتاپی، شمار بازدیدکنندگان از مجموع رویداد ITE بیش از آماری است که در این گزارش آمده است.

نظرات : 0

ثبت نظر

87569