۱۴۰۳ چهارشنبه ۰۴ مهر

دبستان ۶ کلاسه بنیاد قلم‌چی در روستای حیدرآباد افتتاح شد

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS به نقل از روابط عمومی بنیاد قلم چی، مدرسه روستای حیدرآباد، شانزدهمین مدرسه اهدایی به دانش‌آموزان استان گلستان و دومین مدرسه اهدایی به دانش‌آموزان شهرستان گرگان توسط بنیاد علمی آموزشی قلم‌چی(وقف عام) است که با زیربنای ۷۵۰ مترمربع فضای آموزشی و ۲۰۰۰ مترمربع محوطه‌سازی، در یک طبقه شامل ۶ کلاس درس، ۵ اتاق اداری و نمازخانه است.

 

 

 

 

 

 

 

این مدرسه که ۴ کلاس آن نیز توسط بنیاد قلم‌چی هوشمندسازی شده است، در صورت استفاده در دو نوبت، سالانه ظرفیت میزبانی از ۳۶۰ دانش‌آموز را دارد.

یاسر لیوانی مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان گلستان در گفت و گویی اظهار داشت: ساخت این مدرسه بهره‌مندی دانش‌آموزان مقطع ابتدایی روستا از فضایی استاندارد با وسعت بیشتر برای تحصیل را مهیا ساخت؛ فضای مدرسۀ پیشین با سه کلاس درس ظرفیت میزبانی از این تعداد دانش‌آموز را نداشت.

 

 

 

 

بهجت تربتی‌نژاد مدیر آموزش و پرورش شهرستان گرگان ضمن ابراز خرسندی گفت: ساخت فضای آموزشی جدید در روستای حیدرآباد ضروری بود؛ پیش از این، دانش‌آموزان مقطع ابتدایی و متوسطه اول همگی در یک مدرسه کوچکتر مشغول به تحصیل بودند؛ اکنون دانش‌آموزان مقطع ابتدایی حیدرآباد و دو روستای همجوار می‌توانند در مدرسه جدید تحصیل کنند و دانش‌آموزان متوسطه اول نیز در فضای مدرسه قبلی مستقر می شوند.

وی خاطرنشان کرد: این مدرسه علاوه بر احیای نیاز آموزشی دانش آموزان، فضای مناسب فرهنگی و علمی برای اهالی دانش‌دوست این منطقه نیز به شمار می آید.

مراسم افتتاح مدرسه بنیاد قلم‌چی روستای حیدرآباد با حضور مدیرعامل جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور، استاندار و مدیرکل آموزش و پرورش گلستان و تنی چند از مسئولان محلی، مسئولان نمایندگی‌هایی از بنیاد قلم‌چی در این استان و همکاران تهران، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار و به هر یک از دانش‌آموزان از سوی بنیاد قلم‌چی کیف، پکیج لوازم‌التحریر و توپ ورزشی اهدا شد.

 

 

 

 

 

 

 

با احتساب این پروژه‌ تاکنون، ۲۳۱ مدرسه (۱۷۲ مدرسه روستایی و ۵۹ مدرسه شهری) شامل ۸۴۱ کلاس درس که توسط بنیاد قلم‌چی ساخته یا تکمیل شده، افتتاح و به دانش‌آموزان روستاها و شهرها تقدیم شده است.

نظرات : 0

ثبت نظر

56835