۱۴۰۳ چهارشنبه ۰۴ مهر

نخستین گزارش رسمی و عمومی دیجی‌پی منتشر شد

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، نخستین گزارش رسمی و عمومی دیجی‌پی (اپلیکیشن پرداخت هوشمند و از شرکت‌های مجموعه‌ی دیجی‌کالا) که به عملکرد این شرکت در یک سال گذشته اختصاص دارد، با حضور هومن امینی و حمید محمدی بنیان‌گذاران دیجی‌پی منتشر شد.

 

 

دیجی‌پی از سال ۱۳۹۷ به‌عنوان بازوی فناوری مالی فعالیت خود را در دیجی‌کالا، بزرگ‌ترین کسب‌وکار تجارت الکترونیک کشور، آغاز کرده است و در سه حوزه سوپراپلیکیشن و پلتفرم خدمات، خدمات پرداخت اعتباری، خدمات پرداخت و کیف پول به گروه‌های مختلف کاربران خدمت ارائه می‌دهد. دیجی‌پی بعد از دو سال، نخستین گزارش رسمی و عمومی خود را به‌منظور ایجاد شفافیت منتشر کرده است. همه اطلاعات ارائه شده در این گزارش، بر اساس عملکرد دیجی‌پی در بازه زمانی نخستین روز دی‌ماه ۹۸ تا پایان آذرماه ۹۹ بوده و مبنای رشد در قیاس با مدت مشابه گذشته است.

این پرداخت‌یار در یک سال گذشته بیش از یک میلیون بار نصب، بیش از پنج میلیون‌ و صدهزار تراکنش در کیف پول آن ثبت و بیش از بیست میلیارد ریال توسط این اپلیکیشن پرداخت و به کاربرانش در قالب «بک‌کش» یا بازپرداخت بخشی از وجه پرداخت شده به کاربر، برگردانده شده‌ است.


از پرداخت عوارض چندصد میلیونی تا دومیلیارد بازپرداخت به کاربران

 

 

 

بر اساس این گزارش، از آغاز زمستان سال گذشته تا پایان پاییز سال جاری،سوپراپلیکیشن‌ دیجی‌پی که دربرگیرنده ۱۶ مینی‌اپلیکیشن (شامل: شارژ، پرداخت قبض، خرید اقساطی، کارت به کارت، بسته اینترنت، عوارض جاده‌ای، جریمه خودرو، طرح ترافیک، اعتبارسنجی، خیریه، شارژ کیف پول فیلم و سریال، بیمه، تاکسی) بیش از یک‌میلیون بار به صورت فعال نصب شده‌ که این میزان رشدی ۹۸/۷ درصدی را در این بخش برای این پرداخت‌یار به ارمغان آورده است. علاوه‌بر این، میانگین نسبت کاربران فعال روزانه (DAU) به کاربران فعال ماهانه (MAU) دیجی‌پی ۲۱ درصد و با رشدی ۱۷۹/۶ درصدی همراه بوده است.

همچنین نمودار الگوی استفاده کاربران از این سوپراپلیکیشن در ساعت‌های مختلف روزهای هفته نشان می‌دهد که اغلب کاربران پس از حوالی ساعت‌های ۸ یا ۹ صبح از این اپ استفاده می‌کنند؛ هرچند که میزان پیک مراجعه در روزهای مختلف هفته هم متفاوت است؛ برای مثال این اپلیکیشن در حوالی ساعت ۱۶ روزهای شنبه تا پنج‌شنبه شلوغ‌ترین ساعت کاری خود را سپری می‌کند اما در روز جمعه (احتمالا بنا به تعطیلی اغلب مشاغل) چنین موردی مشاهده نمی‌شود. این درحالی‌ست که از حوالی ساعت دو بامداد تا هفت صبح اغلب روزهای هفته مراجعه کم‌تری به این اپ پرداخت  شده است.

 

 

 

طبق این گزارش مردان بیش‌تر از زنان از دیجی‌پی استفاده می‌کنند؛ ۲۲/۸ درصد کاربران سوپراپلیکیشن دیجی‌پی را زنان و ۷۷/۲ درصد آن را مردان تشکیل داده‌اند. این درحالی‌ا‌ست که براساس نمودار بالا  از سن کاربران، بیشترین کسانی که از این اپ استفاده می‌کنند افراد ۲۵ تا ۳۴ سال هستند. این گروه سنی حدود ۴۰ درصد از کاربران را به خود اختصاص می‌دهند. طبق این گزارش با افزایش سن میزان استفاده از دیجی‌پی نیز کاهش یافته ‌است به گونه‌ای که از سن ۵۵ به بالا به کمترین میزان می‌رسد.

 

 

 

پرداخت جریمه خودرو یکی از مینی‌اپ‌های دیجی‌پی است. بررسی‌های انجام ‌شده توسط این شرکت در سال ۲۰۲۰ نشان می‌دهد که یک کاربر از طریق این اپلیکیشن پرداخت، جریمه‌ای ۵۴ میلیون و ۵۵۰ ریالی که گفته می‌شود معادل ۹ ماه جریمه یک خودرو به دلیل نبستن کمربند ایمنی در مسیر تهران-شمال بوده است و کاربری دیگر عوارضی ۳۳۰ میلیون ریالی خود که معادل پرداخت عوارض جاده‌ای ۵ هزار و ۵۰۰ خودرو در عوارضی تهران – پردیس است را پرداخت کرده، که این ارقام به ترتیب عنوان «بیش‌ترین مبلغ پرداخت خلافی وسیله نقلیه» و «بیش‌ترین مبلغ بدهی عوارض جاده‌ای» در دیجی‌پی را به خود اختصاص داده است.

 

فروش بیش از ۲۷۰هزار کالا به صورت قسطی


نظرات : 0

ثبت نظر

31068