۱۴۰۳ چهارشنبه ۰۴ مهر

رعایت فاصله اجتماعی با یک الگوریتمی خودرویی

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، دانشمندان "موسسه پلی‌تکنیک فدرال لوزان" قبلاً الگوریتمی را برای شناسایی وجود اتومبیل یا عابر پیاده در جاده ایجاد کرده بودند که به خودروی خودران دستور می‌داد که سرعت خود را کم کند، متوقف شود، تغییر جهت دهد یا سرعت خود را افزایش دهد.

اکنون دانشمندان این الگوریتم را اصلاح کرده و ارتقا داده و یک ردیاب سه‌بعدی به نام "MonoLoco" تولید کردند تا تشخیص دهند آیا افراد برای جلوگیری از ابتلا به ویروس فاصله مناسب را حفظ می‌کنند یا خیر. ردیاب را می‌توان به راحتی به هر دوربین یا ضبط کننده فیلم یا تلفن هوشمند متصل کرد.

ردیاب "MonoLoco" ابعاد سایه‌نما انسان‌ها و فاصله بین آنها را محاسبه می‌کند. این ردیاب همچنین جهت‌گیری بدن افراد و فاصله میان افرادی که به صروت گروهی با هم در حال صحبت هستند را تعیین می‌کند تا دریابد آیا آنها ۱.۵ متر از یکدیگر فاصله دارند یا خیر.

از همه مهمتر این ردیاب، چهره و سایه نما افراد را کاملاً ناشناس نگه می‌دارد. این ردیاب فقط فاصله بین بدن آنها را اندازه می‌گیرد و پس از گرفتن عکس یا فیلم از یک منطقه خاص، بدن افراد را به سایه نماهای غیرقابل شناسایی تبدیل می‌کند که با خطوط و چند نقطه‌ ترسیم شده‌اند. به این ترتیب است که حریم خصوصی افراد حفظ می‌شود.

از این ردیاب می‌توان در مکان‌های مختلفی مانند سیستم حمل و نقل عمومی، مغازه‌ها، رستوران‌ها، دفاتر و ایستگاه‌های قطار و حتی در کارخانه‌ها استفاده نمود.

 

نظرات : 0

ثبت نظر

95913