۱۴۰۳ پنجشنبه ۲۹ شهریور

GOLDEN NEWS / خبرهای طلایی شنبه ۸ خرداد

ICTPRESS گزارش میدهد:

 

 

 

 

 

خبر: دستبندی برای ردیابی خروپف! 

دستبند سلامت فیت‌بیت به زودی می تواند صدای خروپف کاربران را ردیابی و کیفیت خواب فرد را از وجهه‌ای دیگر بررسی کند.

این دستگاه با استفاده از میکرفون روی دستبند سلامت یا ساعت هوشمند صدای خروپف کاربر در طول شب را ردیابی می‌کند. در مرحله بعد مدت زمانی که فرد خروپف می‌کند به درصد تبدیل و در نهایت به یکی از سه گروه در نظر گرفته شده، اختصاص داده می‌شود.

به عنوان مثال اگر فرد ۱۰ تا ۴۰ درصد از طول شب را خروپف کرده است، این وضعیت در حالت معتدل دسته‌بندی می‌شود. فیت‌بیت اعلام کرده این قابلیت نمی‌تواند بین افراد تمایز ایجاد کند؛ بنابراین اگر هم اتاقی فرد در خواب خروپف کند، دستبند سلامت آن را ثبت می‌کند.

همچنین می‌توان از این ویژگی برای اندازه گیری سروصدای اتاق خواب نیز استفاده کرد. فیت بیت سروصدای محیط خواب کاربر را در مقیاسی بین «بسیار آرام»تا بسیار پر سروصدا دسته‌بندی می‌کند.

.................. 

 

خبر: یک ربات تغییرشکل‌دهنده به ماه می‌رود! 

آژانس کاوش‌های هوافضای ژاپن قصد دارد رباتی کوچک و تغییرشکل‌دهنده به شکل یک توپ به سطح ماه بفرستد. این ربات پس از رسیدن به سطح ماه شروع به جمع‌آوری داده‌هایی برای ساخت یک سطح‌نورد دارای خدمه می‌کند.

آژانس کاوش‌های هوافضای ژاپن (JAXA) یکی از بی شمار آژانس‌های فضایی است که سعی دارد فناوری جدید و سخت‌افزارهای نورآورنه برای اقامت دائم در ماه ایجاد کند. به همین دلیل این آژانس قصد دارد یک سطح‌نورد با قابلیت جابه‌جایی فضانوردان روی سطح ماه بسازد. برای ساخت این ماه‌نورد آژانس فضایی ژاپن قصد دارد ربات کوچکی با قابلیت تغییر شکل به سطح ماه ارسال کند. این ربات توسط آژانس فضایی ژاپن با همکاری شرکت سونی، دانشگاه دوشیشا(Doshisha) و یک شرکت تولید کننده‌ اسباب بازی به نام تامی ساخته خواهد شد.

شرکت کاوش ماه آی‌اسپیس طبق قراردادی این ربات را به وسیله‌ کاوشگر خود در سال ۲۰۲۲ به سطح ماه خواهد فرستاد.

این ربات هنگام ارسال به ماه شکل توپ مانند خود را حفظ می‌کند و قطر آن در این حالت ۸۰ میلی‌متر خواهد بود پس از رسیدن به سطح ماه این ربات ۲۵۰ گرمی به حالت فعال در خواهد آمد و باز شده و دو نیمکره‌ محافظ  آن به عنوان چرخ عمل می‌کند.

ماموریت این ربات ثبت تصاویر و داده‌ها از سطح ماه است آژانس کاوش‌های هوافضای ژاپن می‌خواهد بداند لایه بالایی کره‌ ماه در برابر حرکت‌های مریخ‌نورد چه واکنشی خواهد داشت. از آن‌ جاییکه این ربات برای انتقال مستقیم داده‌ها از ماه به زمین بسیار کوچک است اطلاعات آن به وسیله‌ کاوشگری که همراه آن است مخابره خواهد شد.

آژانس کاوش‌های هوافضای ژاپن امیدوار است داده‌های این ربات به درک بهتر سطح ماه کمک کند که در نهایت به دانشمندان در ساخت یک سیستم خودکار برای حرکت در جهان‌های دیگر کمک خواهد کرد.

.................. 

 

خبر: حمله هکری بی‌سابقه به ۱۵۰ سازمان در سراسر جهان

مایکروسافت مدعی شده یک گروه هکری روس که عامل حملات ویرانگر به شرکت آمریکایی سولارویندز بوده، این بار حملات سایبری گسترده ای را به 150 شرکت در جهان انجام داده است.

مایکروسافت می گوید این گروه هکری نوبلیوم نام دارد و فعالیت مخرب آن در هفته گذشته تشدید شده است.

کرملین هرگونه ارتباط خود با این نوع حملات هکری را تکذیب کرده و مایکروسافت باید به سوالات زیادی در این زمینه پاسخ دهد و از جمله توضیح دهد که بر چه مبنایی حملات یادشده را با روسیه مرتبط دانسته است.

طرح این ادعاها به فاصله سه هفته از زمان برگزاری دیدار برنامه‌ریزی شده بایدن و پوتین می تواند تنش های جدیدی در روابط دو کشور ایجاد کند.

مایکروسافت تصریح کرده که هکرهای نوبلیوم دهها نهاد دولتی، موسسات مشهور علمی و تحقیقاتی، شرکت های مشاوره ای و سازمان های غیردولتی را هدف حملات خود قرار داده‌اند؛ این حمله از طریق ارسال بیش از سه هزار ایمیل فریبنده فیشینگ انجام شده است.

25 درصد سازمان های هک شده در حوزه هایی همچون توسعه بین المللی، فعالیت های انسان دوستانه و حقوق بشری و غیره مشغول به کار هستند و بخش زیادی از آنها نیز در حوزه سیاست خارجی فعالیت می کنند. این هکرها در مجموع 24 کشور را هدف گرفته اند که بیشترین سهم متعلق به آمریکا است.

..................

 

خبر: سامسونگ از گلکسی تب S7 FE رونمایی کرد

سامسونگ از گلکسی تب S7 FE (فن ادیشن) – Galaxy Tab S7 FE با صفحه نمایش ۱۲.۴ اینچی ۶۰ هرتز و گلکسی تب A7 لایت – Tab A7 Lite رونمایی کرد.

تبلت S7 FE از شبکه ۵G پشتیبانی خواهد کرد و مدل لایت نیز در دو نسخه وای فای و LTE عرضه خواهد شد.

محصول جدید سامسونگ بین تب اس ۷ پلاس (صفحه نمایش ۱۲.۴ اینچی sAMOLED و نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز) و تب اس ۷  (صفحه نمایش LCD ۱۱ اینچی با نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز) جای می‌گیرد. گلکسی تب اس ۷ فن ادیشن از یک صفحه نمایش LCD ۱۲.۴ اینچی با رزولوشن ۲۵۶۰×۱۶۰۰ پیکسل و نسبت تصویر ۱۶ به ۱۰ بهره می‌برد. البته نرخ تازه‌سازی این نمایشگر ۶۰ هرتز است. گلکسی تب S7 FE به اندروید ۱۱ و رابط کاربری One UI 3.1 مجهز شده است.

در داخل جعبه این محصول، قلم اس پن قرار گرفته است که می‌توانید از آن برای یادداشت برداری و طراحی استفاده کنید. همچنین رابط کاربری One UI از حالت DeX پشتیبانی می‌کند تا تجربه‌ای همانند رایانه شخصی را برای شما به ارمغان بیاورد. در واقع اینجاست که کیبورد بوک کاور به کار می‌آید، هرچند برای این کار از هر کیبورد و ماوس بلوتوثی دیگری نیز می‌توان استفاده کرد.

گلکسی اس ۷ اف ای به پردازنده میان رده اسنپدراگون ۷۵۰G مجهز شده است، در حالی که دو تبلت دیگر این سری از اسنپدراگون ۸۶۵ بهره می‌بردند. مدل پایه این محصول دارای ۴ گیگ رم و ۶۴ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی خواهد بود. همچنین نسخه دیگری نیز با ۶ گیگ رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه عرضه خواهد شد. در هر صورت شما می‌توانید از کارت حافظه microSD تا حداکثر ظرفیت یک ترابایت استفاده کنید.

سامسونگ همانند مدل اس ۷ پلاس، از یک باتری با ظرفیت ۱۰۰۹۰ میلی‌آمپر در این تبلت استفاده کرده است. این دستگاه از شارژ سریع ۴۵ وات پشتیبانی می‌کند و می‌توانید در مدت ۹۰ دقیقه آن را کاملاً شارژ کنید. باتری گلکسی تب S7 FE توانایی ۱۲ ساعت وب گردی را با استفاده از وای فای یا اینترنت ۴G دارد (استفاده از شبکه ۵G انرژی بیشتری مصرف می‌کند).

در زمینه ارتباطات نیز شاهد اتصال ۵G، وای فای ۵، بلوتوث ۵ و GPS هستیم (از NFC در این دستگاه خبری نیست). این تبلت به درگاه USB-C با استاندارد ۳.۲ نسل اول  مجهز شده است، اما خبری از جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون نیست. در عوض شما می‌توانید از اسپیکرهای استریو AKG این تبلت که از دالبی اتموس نیز پشتیبانی می‌کنند، استفاده کنید.

در بدنه پشتی دستگاه یک دوربین ۸ مگاپیکسلی با قابلیت فوکوس خودکار و فیلم‌برداری ۴K با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه قرار گرفته است، اما هیچ دوربین فوق عریضی برای این مدل تعبیه نشده است. در جلوی Galaxy Tab S7 FE نیز یک دوربین ۵ مگاپیکسلی با فوکوس ثابت قرار گرفته است که می‌تواند سر شما را در هنگام تماس ویدیویی شناسایی کند تا همیشه در مرکز کادر باشد.

..................

 

خبر: خودروی خودران برقی روسیه رونمایی شد

یک شرکت روسی از خودروی خودرانی با ظرفیت ۶ نفر رونمایی کرده است.

شرکت SberAutoTech یکی از زیرمجموعه‌های Sberbank روسیه از یک خودروی کاملاً خودران رونمایی و آن را تاکسی آینده معرفی کرده است.

این خودرو که FLIP نام دارد، قابلیت حمل ۶ مسافر را دارد و استانداردهای بین المللی خودروی خودران در آن رعایت شده است؛ البته وسیله نقلیه مذکور تاکنون فقط در مسیرهایی محصور آزمایش شده است.

وسیله نقلیه یادشده برقی است و با کمک باتری‌های قابل تعویض انرژی مورد نیاز آن تأمین می‌شود. همچنین برای به حرکت درآوردن آن می‌توان از سوخت‌های جایگزین مانند گاز طبیعی و هیدروژن نیز استفاده کرد.

دیوید رافالووسکی مدیر ارشد فناوری این شرکت می‌گوید: با توجه به ساختار انعطاف پذیر فناوری خودروی خودرانی که توسعه دادیم می‌توان در حوزه‌های مختلف از جمله حمل ونقل مسافر، تاکسی‌ها و غیره از آن استفاده کرد.

نظرات : 0

ثبت نظر

14311