۱۴۰۳ شنبه ۰۳ آذر

پانزدهمین سالروز راه‌اندازی شبکه تلفن همراه ایرانسل

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، در نشست خبری که روز چهارشنبه  ۲۸ مهر ۱۴۰۰ برگزار شد، بیژن عباسی‌آرند مدیرعامل ایرانسل، دستاوردهای ایرانسل در راستای توسعه زندگی دیجیتال و برقراری عدالت ارتباطی را تشریح کرد و از اهداف پیش‌رو برای تحقق تحول دیجیتال ایران سخن گفت.

 

 

 

 

مدیرعامل ایرانسل گفت: ایرانسل یکی از بزرگترین و موفق‌ترین سرمایه‌گذاری‌های خارجی در کشور بوده و ماحصل آن شکل‌گیری یک اپراتور جدید، شکستن انحصار و خارج شدن از یک عرصه بدون رقابت به یک عرصه رقابتی ارائه سرویس و خدمات بوده است. اکنون می‌توانیم به وضوح نتیجه این مشارکت و رقابت را در ارائه سرویس‌های متنوع به مشترکان خود ببینیم و سایر بازیگران این عرصه هم توانستند سرویس بهتری به مشترکان ارائه کنند و زیرساخت‌های ارتباطی کشور توسعه جدی پیدا کند. اگر این نوع فعالیت و این سرمایه‌گذاری و این بازیگران نبودند، در شرایط کرونا بسیاری از فعالیت‌هایی که انجام شد امکان پذیر نبود.

وی در ادامه با تبریک به دکتر زارع‌پور وزیر  ارتباطات و فناوری اطلاعات، آمادگی ایرانسل برای پیشبرد اهداف وزارت ارتباطات در توسعه خدمات الکترونیک، توسعه تحول دیجیتال، توسعه اقتصاد دیجیتال و ... را بیان کرد و اظهار داشت: امیدواریم با رویکرد وزارت ارتباطات در دوره جدید، در حوزه اقتصاد و تحول دیجیتال گام‌های موثری برداشته شود و ایرانسل نیز فعالیت‌های لازم را در این راستا انجام خواهد داد.

وی افزود: ایرانسل تلاش کرده بر لبه تکنولوژی حرکت کند و به روزترین خدمات را به مشترکین خود ارائه دهد. با ارائه سرویس‌های نسل پنجم تلفن همراه اکنون مطالعه عملیاتی برای نسل‌های بالاتر را آغاز کرده‌ایم.

عباسی‌آرند با ارائه آمار و ارقامی از وضعیت فعلی ایرانسل توضیح داد: ایرانسل اکنون بیش از ۴۲ میلیون مشترک اینترنت همراه و بیش از ۷۳۰ هزار مشترک اینترنت ثابت دارد؛ نزدیک به ۳۳ هزار روستا تحت پوشش خدمات ایرانسل قرار دارند که بیش از ۱۴ میلیون جمعیت را شامل می‌شوند.

 
وی خاطرنشان کرد: در یکسال اخیر، ۱۶۴۲ روستا توسط ایرانسل به تکنولوژی نسل دو، ۱۲۹۰ روستا به تکنولوژی نسل سه و ۳۹۵۷ روستا  به تکنولوژی نسل چهار اینترنت پرسرعت همراه تجهیز شده‌اند.
مدیرعامل ایرانسل تصریح کرد: در حال حاضر نسبت به ابتدای راه‌اندازی اینترنت پهن باند (مهرماه ۱۳۹۳)، سرانه دیتای همراه مشترکان ایرانسل ۴۰ برابر شده  و ترافیک روزانه دیتای همراه نیز ۵۰۹ برابر شده است.
عباسی‌آرند بیان داشت: مشترکان ایرانسل امروز سرعتی ۱۱۸ برابر را تجربه می‌کنند و به رکورد مصرف ۱۶/۸ پتابایت دیتا در یک روز رسیده‌اند که عدد بسیار بزرگی در مقیاس اپراتورهای منطقه و جهان است.

مدیرعامل ایرانسل از تولید سیم‌کارت با سیستم عامل بومی و مودم تولید داخل به عنوان بخشی از فعالیت‌های ایرانسل در حوزه بومی‌سازی نام برد و به عرضه ۲۰ میلیون سیم‌کارت با سیستم‌عامل بومی، راه‌اندازی خط تولید مودم بومی برای اولین بار در ایران، تولید مودم پشتیبانی کننده از اینترنت پرسرعت همراه و ثابت و انجام مراحل تست سیستم‌عامل سیم‌کارت برای نخستین‌بار در داخل کشور اشاره کرد.


وی همچنین یادآور شد: از فعالیت‌های جدی ایرانسل در سال گذشته این است که هسته مرکزی شبکه ایرانسل به نسل پنج تجهیز شده و در کل کشور می‌توانیم خدمات مبتنی بر این نسل را ارائه کنیم. ایرانسل اولین اپراتور ارائه‌دهنده 5G در کشور است که از ابتدای مردادماه ۹۹ تاکنون، ۷ سایت تجاری نسل پنج تلفنن همراه در کشور راه‌اندازی کرده است و هم‌اکنون در شبکه ایرانسل ۴۰۰ هزار گوشی با قابلیت دریافت نسل پنج فعال است.

عباسی‌آرند افزود: ایرانسل در زمینه فعالیت‌های سرمایه‌گذاری و مسئولیت اجتماعی، اقدام‌هایی از جمله مرکز خدمات مشتریان ویژه ناشنوایان،کاشت ۱۲ هزار و ۶۰۰ اصله نهال، اهدای کپسول اکسیژن، مواد ضدعفونی و ماسک، اهدای بسته دیتای رایگان به اقشار مختلف، احداث مدارس در مناطق محروم و سیل‌زده را انجام داده است.

وی در ادامه گفت: ایرانسل در ۸ شهر دیتاسنتر با ظرفیت ۱۴۸۷ رک دارد و راه‌اندازی سه مرکز داده جدید در شهرهای کرج و مشهد و اصفهان با ظرفیت ۲۴۰ رک را در مراحل پایانی اجرا و راه‌اندازی دارد تا مجموع ظرفیت مراکز داده‌ ایرانسل به بیش از ۱۷۰۰ رک برسد.بر پایه این مراکز داده، زیر ساخت ابری ایرانسل برای ارائه خدمات ابری ایجاد شده است.

 

 

 


در ادامه مراسم، حسن بولوردی معاون فنی و مهندسی ایرانسل و مهندس محسن یوسف‌پور معاون کسب و کار سازمانی ایرانسل، رویکردها، فعالیت‌ها و محصولات ایرانسل در راستای تحقق تحول دیجیتال در لایه‌های مختلف را توضیح دادند.
از جمله این محصولات و راهکارها می‌توان بازار دیجیتال ایرانسل ویژه تبادل API، راهکار ابری ایرانسل، «واکه» به عنوان یک راهکار بیسیم بر پایه فناوری push to talkover cellular، پلتفرم‌های تبلیغی ایرانسل و ... را نام برد که در راستای ایجاد زیست‌بوم دیجیتال ایجاد شده‌اند.

 

 

 


باقر صمدی معاون دیجیتال ایرانسل در توضیح زیست‌بوم دیجیتال ایرانسل، با اشاره به سوپر اپلیکیشن ایرانسل‌من، از ۴۶/۵ میلیون نصب این اپلیکیشن، بیش از ۱۵/۵ میلیون کاربر فعال ماهانه، ۲۴۰ میلیون تراکنش در سال و قرار گرفتن در بین سه اپلیکیشن محبوب ایرانی خبر داد. ایرانسل‌من اکنون تجربه زندگی دیجیتال را برای کاربران فراهم کرده و حمایت از شرکت‌های نوپا، پیاده‌سازی سریع فنی، مدل‌های درآمدی متنوع، ایجاد حس وفاداری در مشترک و ... از ویژگی‌های آن است.

 

در ادامه مراسم نشست خبری پانزدهمین سالروز راه‌اندازی شبکه تلفن‌همراه ایرانسل، از سرویس‌های جدید ایرانسل در تحقق تحول دیجیتال از جمله سرویس احراز هویت دیجیتال، پلتفرم مدیریت دیجیتالی شرکای تجاری، پلتفرم آواتار و پلتفرم مدیریت ارتباط با مشتریان در فضای مجازی رونمایی شد.
علی مقدم معاون ارتباط با مشتریان ایرانسل، رویکرد ایرانسل در اجرای تحول دیجیتال در خدمات پس از فروش را توضیح داد و از پلتفرم آواتار رونمایی کرد. این پلتفرم مبتنی بر هوش مصنوعی، درکنار نیروی انسانی، باعث تنوع راهکارها و کاهش مراجعه حضوری مشترکان برای دریافت خدمات خواهد شد.
همچنین در ادامه، افزایش حضور کاربران در فضای مجازی، لزوم پاسخگویی به کاربران در شبکه‌های اجتماعی برای کسب‌وکارها پررنگ‌تر از قبل شده و پلتفرم مدیریت ارتباط با مشتریان در فضای مجازی ایرانسل، به همین منظور ایجاد شده است.

نظرات : 0

ثبت نظر

68041