۱۴۰۳ دوشنبه ۰۵ آذر

مخالفت اتحادیه کسب و کارهای مجازی با کلیات طرح صیانت

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، هشتمین نشست کمیسیون مشترک طرح حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی عصر روز سه‌شنبه با حضور کارشناسان و مسئولانی از اتاق بازرگانی، سازمان تبلیغات اسلامی، اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی و مرکز ملی فضای مجازی برگزار شد.

در این نشست نمایندگان اظهارات خود در مورد کلیات طرح را مطرح کردند و همچنین کارشناسان و نمایندگان بخش خصوصی و نهادهای حاکمیتی به دغدغه‌ها و دیدگاه‌های خود در مورد کلیات پرداختند.

 

 

مخالفت اتحادیه کسب و کارهای مجازی با کلیات طرح حمایت

رضا الفت‌نسب عضو هیأت مدیره اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی در این نشست گفت: وظیفه اصلی اتحادیه با بیش از ۳ هزار عضو در کشور، ارائه مجوز به کسب و کارهای مختلف از جمله تاکسی‌های اینترنتی است.

وی با بیان اینکه با کلیات طرح حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی به طور کامل مخالف هستیم و مخالفت‌مان را بارها اعلام کردیم، تصریح کرد: دغدغه‌های نمایندگان را درک می‌کنیم و مخالف ولنگاری در فضای مجازی هستیم. اما با روش فعلی راه به جایی نمی بریم؛ متأسفانه با فیلتر تلگرام تعداد زیادی از مردم را با فیلترشکن‌ها آشنا کردیم.

الفت‌نسب یادآور شد: برخی از نمایندگان در اظهارنظرهایشان مطرح می‌کنند که طرح را مطالعه نکردیم در حالی که کاملاً به آن اشراف دارند و تقاضا داریم در اظهارنظرهایشان این موضوع را رعایت کنند؛ کسب و کارهای آنلاین نگران هستند و نباید نیروی انسانی را از دست داد.

عضو هیأت مدیره اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی ادامه داد: ما به طور کامل از پیام رسان‌های داخلی حمایت می‌کنیم و موافق آنها هستیم اما با محدودیت و مسدود کردن پیام رسان‌های خارجی هم به طور کامل مخالف هستیم. بنابراین نیاز است اجازه دهید مردم خودشان انتخاب کنند؛ نیاز است طرح کاملاً حمایتی باشد زیرا از زمانی که این طرح بدون اقناع کردن مردم مطرح شده مهاجرت به شدت برایمان به موضوع جدی تبدیل شده است.

وی یادآور شد: البته ما تحریم داخلی هم هستیم و به کسب و کارهای اینترنتی بزرگ اجازه تبلیغ در تلویزیون داده نمی‌شود. در این رابطه چگونه انتظار داریم پلتفرم‌های خارجی در کشورمان نماینده داشته باشند.

 

مسئولان از توئیتر استفاده می‌کنند

افشین کلاهی رئیس کمیسیون کسب و کارهای دانش بنیان اتاق بازرگانی ایران نیز در ادامه با بیان اینکه تصمیم گیری در مورد پیام رسان‌ها باید بر مبنای اطلاعات صحیح باشد، گفت: اطلاعات رکن تصمیم‌گیری است بنابراین باید به درستی ارائه شود.

وی ادامه داد: اگر پیام‌رسان‌های داخلی قوی هستند و ۲۰ میلیون عضو دارند چرا اغلب مسئولان از توئیتر استفاده می‌کنند.

نظرات : 0

ثبت نظر

69316