۱۴۰۳ یکشنبه ۰۱ مهر

حضور هلدینگ فن آوا در بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی تلکام

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS به نقل از روابط عمومی فن‌آوا، مدیرعامل هلدینگ فن آوا به حضور این مجموعه با ۳ شرکت زیر مجموعه خود در بیست و دومین نمایشگاه بین المللی تلکام اشاره کرد و گفت: شرکت های داده‌پردازی، ارتباطات کوه نور و فن آوا ماهواره در مدت چهار روز فعالیت نمایشگاه سعی دارند در زمینه فناوری اطلاعات با هدف استراتژی تعیین شده و تعاملات و مذاکرات تعریف شده با استفاده از ظرفیت ها خدمات خود را ارائه دهند و تازه ترین دستاوردهای خود را به مخاطبان و فعالان این حوزه معرفی کنند.

 

 

حمیدرضا نائینی به فعالیت های زیر ساختی این مجموعه در نقاط روستایی و محروم کشور اشاره کرد و بیان داشت: از دیدگاه ‌کلان، عدم توسعه یافتگی صنعت ارتباطات ثابت به دلایل مختلفی در کشور وجود دارد که در این زمینه شرکت کوه‌نور به عنوان اولین مجری ارائه دهنده خدمات ارتباطات روستایی سعی کرده تا در ۱۰۰ نقطه روستایی در سطح کشور که عموما در استان سیستان و بلوچستان است، اقداماتی را انجام دهد و پیشتاز این موضوع باشد و همچنین در برنامه‌های آتی دولت در محرومیت زدایی نقش‌آفرینی‌های لازم را ایفا کند.

وی به شرکت فن آوا ماهواره به‌عنوان پیشتاز در ارائه خدمات متحرک ماهواره‌ای در حوزه ریلی، هوایی و دریایی اشاره کرد و اظهار داشت: شرکت کوه نور به عنوان مجری طرح‌ها و پروژه‌های شبکه ملی اطلاعات در نقاط مختلف کشور و با سابقه فعالیت خیلی خوب در این نمایشگاه ظرفیت‌های خود را ارائه کرده است. همچنین شرکت داده پردازی فن‌آوا نیز به‌عنوان شرکت دارای پروانه fcp خدمات دیتا سنتر را ارائه داده که قابلیت ها و ویژگی‌های منحصر به فرد خود را دارد.

نائینی درباره فناوری‌های جدید حوزه ماهواره به خصوص استارلینگ و آینده صنعت ارتباط ماهواره‌ای بیان داشت: با ورود فناوری‌های جدید و رشد صنعت ارتباطات ثابت و سیار در آینده این صنعت می‌تواند با چالش های جدی مواجه شود که فن‌آوا سعی کرده تا ابعاد مختلف آن را بررسی کند و جوانب فرصت ها و تهدیدهای آن را بسنجد.

 

 

ارائه یک میلیون پورت در حوزه زیر ساخت های adsl

قائم مقام شرکت داده پردازی فن آوا نیز در حاشیه بیست‌دومین نمایشگاه بین المللی تلکام به ایجاد زیر ساخت‌های بسیار متنوع در کشور اشاره کرد و گفت: داده پردازی فن‌آوا به عنوان یکی ازشرکت‌های هلدینگ مجموعه فن آوا تاکنون یک میلیون پورت پسیو در حوزه زیرساخت‌های adsl دارد که این فرصت حضور در نمایشگاه تلکام ۱۴۰۰ باعث شد تا سرویس های جدید خود را اعلام کند.

 مهدی کریمی به صدور مجوز fcp  این شرکت در سال ۹۴ و توسط سازمان تنظیم مقررات اشاره کرد و بیان داشت: بیشترین نگرانی که ما در عرصه فعالیت کاری مان داریم این است که ارتباطات ثابت در سیستم دولتی مغفول واقع شده است و با توجه به میرا بودن برخی حوزه‌های کسب‌و کاری و با توجه به سیستم های قیمت گذاری حاکمیتی موجب شده که عملا فعالیت این شرکت‌ها دچار اشکالات جدی از نظر درآمدی گردند.

وی به مطالعات این شرکت در حوزه سرویس‌های قابل ارائه روی دیتا سنتر و ارزش افزوده اشاره کرد و در خصوص برنامه‌های بلند مدت شرکت داده پردازی فن آوا گفت: حفظ زیرساخت موجود و بالا بردن کیفیت آن و ایجاد سرویس های ارزش افزوده روی زیرساخت گذشته، ورود به عرصه فرکانس و بی‌سیم و انتقال سرویس‌های پر ترافیک روی فیبر شهری برنامه‌ریزی شده است که در آینده ای نزدیک به بهره برداری می رسند.

قائم مقام شرکت داده پردازی فن آوا در خصوص مشکلات این حوزه خاطر نشان کرد: نیم‌بها کردن‌ها، ترافیک رایگان و اجازه نداشتن اینکه اپراتورها قیمت واقعی سرویس را به مردم ارائه دهند و همچنین هزینه‌های پرسنلی، افزایش  خرید تجهیزات و تغییر نکردن تعرفه های adsl در ۶ سال اخیر باعث شده تا شرکت های ارائه دهنده خدمات اینترنت با مشکل جدی روبرو شوند.

 

 

تولید اولین نمونه مهندسی مودم بومی کشورتوسط فن آوا ماهواره

مدیرعامل شرکت فن‌آوا ماهواره، این شرکت را به عنوان یکی از شرکتهای پیشرو در حوزه ارتباطات ماهواره‌ای و فعال در این حوزه دانست و خاطرنشان کرد: تاکنون خدمات شایسته ای را در حوزه پوشش جهانی و شبکه های ارتباطی خصوصی ارائه دادیم و همچنین در موضوعات نوآورانه و خلاقانه که از دغدغه های جدی شرکت بود هم سعی شد تا طی پژوهش های انجام شده و با تمرکز بر مودم ماهواره ای بومی، امنیت ارتباطات فراهم شود.

محمد باقر پیشوایی به نقش ارتباطات متحرک در حوزه خدمات ارتباطی اشاره و بیان کرد: سالهای زیادی در کشور برای برقراری ارتباط متحرک از توانمندی کشورهای خارجی استفاده شده و سرویس دهنده بومی به‌صورت عمده نداشتیم اما این شرکت توانست سال گذشته یکی از بزرگترین پروژه های ارتباط متحرک را در کشور آغاز  و در سال جاری عملیاتی کند.

وی با اشاره به اینکه اولین نمونه مهندسی مودم بومی کشورتوسط این مجموعه ساخته شده است، خاطر نشان کرد: در حال حاضر در مرحله تست و ساخت نمونه های صنعتی آن هستیم و امیدواریم که این مدل تا سال آینده عملیاتی شده و تحویل بخش های امنیتی و نیروهای مسلح کشور شود.

 پیشوایی در خصوص فعالیت آتی این مجموعه خاطرنشان کرد: در حوزه ارتباطات متحرک دریایی، ریلی، هوایی و خودرویی خدمات متنوعی را ارائه دادیم و امیدواریم که با ارتباط‌گیری با بخش بین‌الملل سرویس های ویژه ای را در آینده ارائه دهیم.

گفتنی است در دو روز برگزاری نمایشگاه، مجید سلطانی (مدیرعامل شرکت مخابرات ایران)، محسن پیرهادی و مجتبی توانگر (نمایندگان مردم تهران، ری، اسلامشهر، پردیس) و مصطفی طاهری (نماینده مردم زنجان و طارم) در  مجلس شورای اسلامی، علی‌اصغر انصاری  (معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات)، بیژن عباسی‌آرند، مدیرعامل ایرانسل، حسام حبیب اله( مدیر عامل شرکت پرداخت اول کیش(جیرینگ)) و جمعی از مدیران حوزه حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور میهمان غرفه هلدینگ فن آوا بودند.

همچنین در روزهای اول و دوم برگزاری نمایشگاه، ورک‌شاپ‌های آموزشی با موضوعات امنیت زیرساخت‌های ارتباطاتی و راهکار مقابله با حمله‌های سایبری با حضور مهندس گل حسنی و اینترنت ماهواره با حضور مهندس مهدی مظفری (کارشناس شبکه و امنیت ماهواره ) برگزار شد. قرار است که امروز، 4 دی ماه کارگاهی با موضوع اینترنت در پرواز و آینده صنعت vsat برگزار شد.

گفتنی است هلدینگ فن‌آوا با بیش از ۱۸ سال فعالیت در عرصه فناوری اطلاعات و ارتباطات و بهره‌مندی از بیش از ۱۰۰۰ نیروی متخصص در صنعت، با رویکرد مبنی بر تقویت ارتباط بین‌شرکتی، خدمات مختلفی در حوزه‌های زیرساخت مخابراتی ارائه داده و حضور مؤثری در نمایشگاه تلکام ۱۴۰۰ با محور جهش تولید دارد.

لازم به ذکر است غرفه شرکت های فن آوا در سالن ۸-۹ ،غرفه ۳۰ بیست و دومین  نمایشگاه تلکام از 2 تا 5 دی ماه پذیرای مخاطبان است.

 

 

نظرات : 0

ثبت نظر

85383