۱۴۰۳ دوشنبه ۰۲ مهر

GOLDEN NEWS / خبرهای طلایی چهار‌شنبه ۲۴ فروردین

ICTPRESS گزارش میدهد:

  

 

 

خبر: تجهیز آیفون و اپل‌واچ به ارتباط ماهواره‌ای 

اپل در حال برنامه‌ریزی برای ایجاد ارتباط ماهواره‌ای روی اپل واچ است؛ قابلیتی که اجازه استفاده از پیام‌های متنی اضطراری و درخواست کمک را برای کاربران ممکن می‌کند.

پیش از آنکه سری آیفون 13 در پاییز گذشته عرضه شود، سیلی از گزارش‌ها مختلف ادعا کردند سری آیفون عرضه شده در سال 2021 ویژگی LEO یا اتصال ماهواره‌ای را هم به همراه خواهد داشت که این قابلیت ممکن است امسال با سری آیفون 14 عرضه شود و اپل قصد دارد این فناوری را علاوه بر آیفون، روی اپل واچ نیز پیاده‌سازی کند.

بنابر گزارش‌ها، برنامه‌های اپل در دو بخش به کاربران اجازه استفاده از اتصال ماهواره‌ای را می‌دهد. بخش اول Emergency Message via Contacts یا پیام اضطراری از طریق مخاطبین نام دارد و به کاربران امکان می‌دهد بدون نیاز به سیگنال مخابراتی و به وسیله شبکه ماهواره، برای سازمان‌های خدمات اضطراری و مخاطبین خود پیام کوتاه ارسال کنند. این پروتکل جدید به وسیله حباب‌هایی خاکستری در اپلیکیشن Messages نمایش داده خواهد شد.

بخش دوم نیز به زمانی برمی‌گردد که قصد داشته باشید تا یک بحران مانند تصادف خودرو، غرق‌شدگی یا سقوط هواپیما را به مقامات مربوطه اطلاع دهید.

سیستم حتی می‌تواند اطلاعات خاص‌تری مانند سقوط یک شخص از ارتفاع یا غرق شدن کشتی را هم دریافت کند. این قابلیت در ادامه پرسش‌هایی مثل اینکه آیا به گروه نجات و تجسس نیاز است یا اینکه آیا در شرایط یادشده رفتارهای مشکوک و استفاده از سلاح هم مشاهده می‌شود را هم از کاربران می‌پرسد.

..................

 

خبر: ماموریت اکتشافی ناسا برای سفر به یک سیارک فلزی 

ناسا در حال آماده‌سازی فضاپیمایی است که به سیارکی غنی از فلز سفر خواهد کرد تا آن را بررسی کند.

مهندسان ناسا آخرین اقدامات را روی فضاپیمای سایکی این آژانس فضایی انجام می‌دهند که قرار است در ماه اوت از پایگاه کیپ کاناورال فلوریدا برای سفر به سیارکی غنی از فلز که هم‌نام خود است، پرتاب شود.

این فضاپیما در ماه مه سال ۲۰۲۳، از کنار مریخ پرواز خواهد کرد و در اوایل سال ۲۰۲۶ به دور سیارک سایکی در کمربند اصلی سیارک‌ها بین مریخ و مشتری خواهد چرخید. دانشمندان باور دارند که این سیارک ممکن است عمدتا از فلزی تشکیل شده باشد که یکی از اجزای سازنده سیارات سنگی منظومه شمسی یعنی عطارد، زهره، زمین و مریخ است. در صورت درست بودن این فرضیه، سیارک سایکی می‌تواند فرصتی منحصر به فرد برای بررسی چگونگی شکل‌گیری سیاراتی مانند زمین خودمان باشد.

دانشگاه ایالتی آریزونا، مأموریت سایکی را رهبری می‌کند. آزمایشگاه پیش‌رانش جت مسئولیت مدیریت کلی، مهندسی سیستم، یکپارچه‌سازی، آزمایش و عملیات ماموریت را بر عهده دارد.

همچنین، آزمایشگاه پیش‌رانش جت در حال ارائه یک دستگاه نمایش فناوری به نام ارتباطات نوری فضای عمیقاست که روی سایکی پرواز می‌کند تا ارتباطات لیزری با سرعت داده بالا را مورد بررسی قرار دهد که می‌تواند توسط ماموریت‌های آینده ناسا استفاده شود.

سایکی، چهاردهمین ماموریتی است که به عنوان بخشی از برنامه دیسکاوری ناسا انجام می‌شود.

..................

 

خبر: رایانه‌های جدید لنوو با جدیدترین تراشه اینتل

لنوو رایانه‌های رومیزی جدیدی در چین عرضه کرده که به سری Xiaoxin تعلق دارند و در همه آنها جدیدترین نسل تراشه‌های اینتل به کار رفته است.

جدیدترین رایانه های این سری با نمایشگرهایی در اندازه های مختلف ۲۴ و ۲۷ اینچی عرضه می‌شوند و هر دو مدل از پردازنده‌های سری Core P Team Blue بهره می‌برند. هر دوی آنها وضوح ۱۰۸۰ پیکسلی دارند و دور نمایشگر از ۳ طرف لبه باریک وجود دارد.

همچنین داخل دستگاه یک پردازشگر i۵-۱۲۵۰P نصب شده که CPU با ۱۲ هسته است.

این رایانه‌های شخصی با ۱۶ گیگابایت ۳۲۰۰MHz DDR۴ RAM و حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایتی عرضه می‌شوند.

از دیگر ویژگی‌های این دستگاه عبارتند از دو بلندگو با قابلیت پشتیبانی از ویژگی دالبی ساند، دوربین داخلی و دو میکروفون.

رایانه‌های جدید لنوو مجهز به ۴ پورت یو اس بی تایپA، یک خروجی HDMI و یک پورت شبکه است.

نظرات : 0

ثبت نظر

29585