معرفی مدیران ارشد ارتباط گر درچهارمین دوره گراف دی
به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، در این مراسم سعید کریمی، دبیر این رویداد به تاریخچه این رویداد اشاره کرد و از معرفی ۹ مدیر ارشد تعامل گر از بین ۲۵ مدیرعامل شرکت کننده در این رویداد خبر داد.
روابط عمومی باید طعم شیرین ارتباطی بودن را به مدیر بچشاند
داود زارعیان رئیس شورای سیاست گذاری گرافدی نیز با بیان اینکه روابط عمومی باید توانایی ارتباط گرا کردن مدیر را داشته باشد، گفت: طعم شیرین ارتباطی بودن، از ارتباط مناسب با رسانه یا حضور در یک رویداد را باید روابط عمومی به مدیر یکشرکت بچشاند.
وی در پنل «مدیران ارشد، روابط عمومی و استراتژی تعامل این دو بازوی مهم» با بیان اینکه بیش از میزانی که مدیران ارشد در توسعه یک شرکت یا نهاد نقش دارند، مدیر روابط عمومی نقش ایفا میکند، اظهار داشت: مدیر روابط عمومی باید توانایی داشته باشد تا مدیران را ارتباطگرا کند. چراکه طعم شیرین ارتباطی بودن، از ارتباط مناسب با رسانه یا حضور در یک رویداد را باید روابط عمومی به مدیر یکشرکت بچشاند.
شرط مفید بودن یک شرکت، توجه به روابط عمومی است
معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران با اشاره به اینکه حضور شایسته افراد در رویداد گرافدی به معنای دغدغه داشتن در مسیر ارتباطات است، گفت: چهره یک سازمان در دید مخاطبان بر مبنای عملکرد روابط عمومی شکل میگیرد. هر سازمانی اگر بخواهد برای مخاطبان خود مفید واقع شود، باید به روابط عمومی توجه کند.
عدم توجه به حوزه ارتباطی در انتخاب مدیران ارشد
قاسم بینیاز مدیرکل دیپلماسی عمومی و اطلاعرسانی سازمان انرژی اتمی ایران نیز در پنل این رویداد با بیان اینکه در کمیته انتصابات دولتها به همه امور توجه میشود، جز حوزه ارتباطی، گفت: تصور اینکه سازمانی در عصر حاضر بتواند بدون استفاده از ابزارهای رسانهای، ارتباط خوبی با مخاطب برقرار کند، تصور اشتباهی است.
تحولات در روابط عمومی آن را پویا کرده است
در ادامه نیز صدیقه ببران با بیان اینکه از سالهای گذشته تاکنون تحولات به ما نشان میدهد پیش از این، روابط عمومی صرفا تبلیغاتچی و مدافع سازمان بوده که اکنون تغییر رویکرد داشته است، گفت: تحولات در روابط عمومی آن را پویاتر کرده است. روابط عمومی با برنامهریزی، میتواند سازماندهی ورهبری را در دست بگیرد ودر این موقعیت سازمان کارآمد را شاهد باشیم.
روابط عمومی موفق نباید کارمند باشد
همچنین حمید شکری با بیان اینکه یک روابط عمومی موفق نباید کارمند باشد، بر پیاده سازی دانش ارتباطی در سازمان تاکید کرد و اظهار داشت: روابط عمومی باید حرفهای و متخصص باشد و برای همه دغدغههای ارتباطی سازمان، نظر و ایده داشته باشد. این ایده و نظر را به راحتی میتوان از بیانات رهبری و سخنان ریاست جمهوری و وزرا و … احصا کرد.
چه موقع روابط عمومی در یک سازمان عملکرد مؤثری دارد؟
امیر لعلی مدیرسابق روابط عمومی بانک دی در این پنل با اشاره به لزوم پیگیری و مشورت روابط عمومیها، گفت: اگر مدیری قائل باشد که روابط عمومی، بخشی از زنجیره سرمایه یک سازمان است و در سودآوری شرکت به صورت مستقیم اثرگذار است، موفق خواهد بود.
ما در مفهوم اقتصاد دانش بنیان دچار کژفهمی شدهایم
سیاوش ملکیفر معاون صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری نیز در این رویداد، با بیان اینکه زیست بوم نوآوری محصول اقتصاد دانش بنیان است، گفت: اقتصاد دانش بنیان مفهوم پیچیدهای است که ما در مسیرهای مختلف درباره این مفهوم دچار کژفهمی شدهایم. این امر در حالی است که شرکتهای دانش بنیان بار سنگینی از دوش شرکتها برداشتهاند.
اهمیت انعطافپذیری سیاستی در حوزه ارتباطی و روابط عمومی
شهاب جوانمردی مدیر عامل هلدینگ فنآپ در این رویداد با اشاره به اینکه روابط عمومی خوب کمک میکند یک «سازمان» دیده شود، نه «روابط عمومی»، گفت: روابط عمومی باید در کنار انعطافپذیری سیاستی، در بحرانها آمادگی سیبل شدن را داشته باشد.
نقش روابط عمومی در ثبات یک سازمان و نهاد
پس از آن نیز علی حکیم جوادی معاون وزیر ارتباطات دولت دهم و مدیرعامل هدلینگ بهسازان بانک ملت در چهارمین رویداد گرافدی با اشاره به اینکه در مساله صنفی یکی از آسیبهای مدیریت دولتی این است که افراد لیست بلندبالایی از اقداماتی که کرده یا نکردهاند تهیه و آن را از افتخارات خود میدانند، تصریح کرد: برخی دائم میخواهند خود را اثبات کنند. اما این مردم هستند که میتوانند مدیران را قضاوت کنند. اگر قرار است امروز دستاوردها را بررسی کنید، به راحتی این امر امکانپذیر است؛ چرا که یکی از ویژگیهای سازمانهای ما این است که مقایسه عملکرد در دورههای مختلف موجود است.
ارتباط با مدیران روابط عمومی ۲ نهاد خارجی در چهارمین رویداد گراف دی
پس از آن ماری پولو، مدیر ارتباطات اتحادیه بینالمللی راه آهنها (UIC) در این رویداد به صورت زنده از طریق ویدئو کنفرانس به سخنرانی درباره نحوه تعامل روابط عمومی با مدیران ارشد پرداخت و گفت: مدیر روابط عمومی و ارتباطات باید مهارتهایی منطبق با دنیای کنونی که در حال تغییر است، داشته باشد.
در ادامه نواب فیرروخان مدیر روابط عمومی شرکت هارون برادرز پاکستان به نحوه تعامل روابط عمومی با مدیران ارشد اشاره کرد. وی با بیان اینکه روابط عمومینیازمند یک پشتیبانی قوی است، گفت: روابط عمومی این جایگاه را به شما میدهد که مهارت و دانش تخصصی خود را افزایش داده و بتوانید از محیط خود فراتر بروید.
معرفی و تجلیل مدیران عامل ارتباط گرا
در بخش پایانی این رویداد، از میان ۲۵ فرم ارزیابی ارسالی به دبیرخانه رویداد، ۹ نفر به عنوان مدیران ارشد ارتباط گرا در چهارمین دوره رویداد گراف دی معرفی شدند و تندیس مدیر ارشد ارتباط گر را دریافت کردند.
اسامی مدیران عامل ارتباط گرا در رویداد گرافدی به شرح ذیل است:
- سیدجواد ساداتی نژاد، وزیر جهاد کشاورزی – در حوزه کسب وکار بزرگ اقتصادی؛ شاخص: رضایتمندی مشتریان و ارتباط با رسانه
- وحید یزدانیان، رییس پژوهشگاه ارتباطات وفناوری ارتباطات- شاخص: مشارکت در طرح های تحقیقاتی
- حسن بقایی، مدیر عامل شرکت پاکسان
- مصطفی امیری، مدیرعامل شرکت زرین پال
- علی طالشی، مدیرعامل مجموعه اتاقک
- محمدعلی یوسفی زاده، مدیر عامل شرکت اسیانک
- مهدی جوانی، مدیرعامل شرکت رنگیننانو
- فرزاد رحمانی، مدیرعامل شرکت چارگون
- یعقوب رشنوادی، مدیرعامل بیمه سرمد
نظرات : 0