۱۴۰۳ یکشنبه ۰۱ مهر

GOLDEN NEWS / خبرهای طلایی دوشنبه ۱۹ اردیبهشت

ICTPRESS گزارش میدهد:

  

 

 

خبر: نجات جان سربازان مجروح با عینک واقعیت افزوده 

دارپا (آژانس پروژه‌های پژوهشی پیشرفتهٔ دفاعی آمریکا) با استفاده از هوش مصنوعی مشغول توسعه عینک واقعیت افزوده برای پزشکیاران رزمی است تا به نجات جان سربازان در میدان جنگ کمک کند.

دارپا شرکت ریتئون بی بی ان را انتخاب کرده تا رهبری گروهی را برای توسعه دستگاه واقعیت افزوده‌ یادشده برعهده گیرد.

پزشکیار رزمی که در میدان جنگ حضور دارد نقش مهمی در افزایش شانس زنده ماندن سربازان زخمی دارد؛ زیرا آنها زود به محل حادثه می‌رسند و در بازه‌ای که ساعت طلایی یا «۱۰ دقیقه طلایی» نامیده می‌شود کمک‌های لازم را انجام می‌دهند و در این مدت زمان اقدام صحیح و سریع مرگ و زندگی فرد را تعیین می‌کند.

همین موضوع یک چالش است و هرچند پزشکیاران رزمی حاضر در میدان جنگ بسیار آموزش دیده هستند، اما معمولاً جراح و پزشک نیستند و تجربه برای فرایندهای خاص در آن لحظه را ندارند.

به همین دلیل DARPA مشغول توسعه سیستم MAGIC خود است که شامل یک عینک واقعیت افزوده مجهز به حسگرهای ویدئویی وصوتی است تا دستیار هوش مصنوعی بتواند وضعیت را نظارت و به پزشکیار در عملکردش کمک کند.

این سیستم با کمک ماشین یادگیری قادر به آموختن مهارت‌های پزشکی است و با مطالعه ۲۵۰۰ ویدئو استریو و ۵۰ میلیون تصویر قادر به ارزیابی وضعیت است.

سیستم یادشده می‌تواند گام‌های بعدی برای درمان را توصیه کند، چارتی از فرایندها نشان دهد، اندازه‌گیری انجام دهد، مدت زمان سپری شده را نشان دهد و در نهایت دوز داروی مصرفی را تعیین کند.

..................

 

خبر: ایسوس در مسیر ورود به بازار SSD

ایسوس به‌زودی با معرفی نخستین NVMe SSD خود با عنوان ROG STRIX SQ7 وارد بازار SSD خواهد شد و به یکی از برندهایی تبدیل می‌شود که تقریباً همه‌ قطعات رایانه‌های شخصی را تحت برند خود تولید می‌کند.

ایسوس به‌تازگی تیزری از NVMe SSD خود منتشر کرده است؛ تیزر منتشرشده در صفحه‌ Asus ROG تایوان یک درایو ROG STRIX SQ7 NVMe SSD را نشان می‌دهد. این مدل خاص در نسخه‌ی یک ترابایتی و با رابط M.2 PCIe نسل چهار عرضه خواهد شد.

SSD ایسوس از فرم‌فکتور M.2 2280 بهره می‌برد و از استاندارد PCIe Gen 4×4 نیز پشتیبانی می‌کند.

ایسوس به‌تازگی اعلام کرده که رویداد Boundless خود را در تاریخ ۱۷ مه (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱) برگزار خواهد کرد؛ جایی‌که احتمالاً از SSD جدید خود رونمایی می‌کند.

..................

 

خبر: موبایل جدید شارپ با تراشه اسنپ دراگون 

شرکت شارپ نخستین موبایل پرچمدار خود به نام AQUOS R۷ را معرفی کرد. این موبایل با تراشه اسنپ دراگون۸Gen۱ عرضه می‌شود.

گوشی AQUOS R۷ یک نمایشگر ۶.۶ اینچی او ال ای دی IGZO با وضوح ۱۲۶۰ در ۲۷۳۰پیکسل، درخشش۲ هزار nit و رفرش ریت ۲۴۰ هرتز دارد.

در نمایشگر این موبایل هم مانند نسخه پیشین (AQUOS R۶) یک سوراخ وجود دارد. همچنین دستگاه دارای اسکنر اثر انگشت اولتراسونیک در نمایشگر است. سیستم عامل دستگاه نیز اندروید۱۲ است.

دستگاه دوربین سلفی ۱۲.۶ مگاپیکسلی دارد و تنظیمات دوربین پشتی آن نیز یک لنز ۴۷.۲ مگاپیکسلی با فلش ال ای دی است. دوربین پشتی می‌تواند به سرعت روی اشیای متحرک تمرکز و کل بدن، صورت و چشمان فرد را ردیابی کند.

این موبایل دارای ۱۲ گیگابایت RAM و ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره است و باتری ۵ هزار میلی آمپری در آن وجود دارد.

این دستگاه قابلیت اتصال به شبکه اینترنت ۵G را نیز دارد و ضد آب و ضد گرد و غبار است.

نظرات : 0

ثبت نظر

31006