۱۴۰۳ یکشنبه ۰۱ مهر

توسعه الگوریتمی برای پیش‌بینی خطر مصدومیت در ورزش

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS به نقل از دیلی‌میل، ‌الگوریتم جدید سیلیکون‌ولی (Silicon Valley) که توسط شرکت هوش مصنوعی Zone۷ ابداع شده، توسط تیم‌های لیگ حرفه‌ای بسکتبال بزرگسالان آمریکا (ان‌بی‌ای)، لیگ ملی فوتبال (ان‌اف‌ال) و لیگ برتر فوتبال انگلستان به عنوان راهی برای تشخیص احتمال خطر آسیب‌دیدگی و توصیه اقدامات پیشگیرانه مورد استفاده قرار گرفته است.  

یکی از این باشگاه‌ها، لیورپول است که این فصل را با موفقیت بزرگی پشت سر گذاشته و تعداد روزهایی که بازیکنان به دلیل مصدومیت از دست داده‌اند، از بیش از ۱۵۰۰ مورد در فصل ۲۰۲۰-۲۰۲۱ به ۱۰۰۸ مورد کاهش یافته است.

چشمگیرتر از آن روزهایی بودند که به دلیل جراحات قابل توجه از دست رفته‌ و بیش از ۹ روز طول کشیده‌اند. چنین مواردی از ۱۴۰۹ مورد به ۸۴۱ کاهش یافته و تقریباً نصف شده است.

اکنون بیش از ۵۰ باشگاه ورزشی در سراسر جهان از برنامه هوش مصنوعی Zone۷ استفاده می‌کنند، اگرچه بسیاری از آنها مایلند در تلاش برای محافظت از هرگونه مزیت رقابتی که ممکن است این ابزار ارائه دهد، ناشناس بمانند.

 

 

شرکت Zone۷ می‌گوید که با تیم‌های لیگ برتر بیسبال به منظور شناسایی پیشگیرانه الگوهای خطر آسیب‌زا، همکاری کرده است.

این شرکت مستقر در کالیفرنیا همچنین از مدل‌سازی یادگیری ماشینی برای تجزیه و تحلیل روابط بین حجم کار و ریکاوری در بازیکنان ان‌بی‌ای استفاده می‌کند.

جدا از ورزش، شرکت Zone۷ همچنین از فناوری خود برای حمایت از کارکنان بیمارستان که تحت شرایط نامناسب ناشی از همه‌گیری کووید و افزایش تعداد بیماران، کار می‌کنند، استفاده کرده است.

سیستم Zone۷ از هزاران پارامتر از جمله دستگاه‌های پوشیدنی استفاده می‌کند. این شرکت ادعا می‌کند که قادر به تشخیص ۷۰ درصد از آسیب‌ها هفت روز پیش از وقوع است و این کار را با استفاده از الگوریتم‌های مبتنی بر داده خود انجام می‌دهد.

این نرم‌افزار می‌تواند سناریوهای بهینه را به صورت روزانه شبیه‌سازی کند تا بازیکنان به سمت بهبود حرکت کنند و خطر آسیب به حداقل برسد. گاهی اوقات خطر ممکن است به معنای نیاز به کاهش حجم کاری باشد، برای مثال دویدن کمتر. گاهی اوقات نیز یک بازیکن می‌تواند نیاز به تمرین بیشتر داشته باشد. هوش مصنوعی عوامل مختلف مربوط به عملکرد بازیکن مانند قدرت، خواب، انعطاف پذیری و سیگنال‌های استرس را ارزیابی می‌کند.

نظرات : 0

ثبت نظر

46430