۱۴۰۳ شنبه ۳۱ شهریور

دلیل قطعی اینترنت در تهران چه بود؟

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، کاربران فضای مجازی صبح امروز از اختلال در اینترنت داخلی و بین الملل اپراتورهای ثابت و همراه خبر داده اند. 

گفته می‌شود اینترنت ثابت از ساعت ۸ و ۳۶ دقیقه تا ۸ و ۴۵ دقیقه به طور گسترده قطع بوده و اختلال هایی در دسترسی و اتصال های داخلی و بین الملل به وجود آمده است.

شنیده ها حاکی از آن است که دلیل این اختلال، سراسری قطعی برق در ساختمان LCT شرکت ارتباطات زیرساخت باشد و از آنجا که توزیع اینترنت ورودی کشور در این مرکز صورت می گیرد، اینترنت بسیاری از شرکتها و اپراتورها در کشور با مشکل مواجه شده است.

نظیر این اختلال پیش از این و در ماههای گذشته نیز از سوی زیرساخت رخ داده بود.

در همین حال شرکت مخابرات ایران نیز در اطلاعیه ای اعلام کرده است: با توجه به دریافت گزارش هایی از کاربران در مورد قطعی گسترده اینترنت های همراه و خانگی در تهران و مناطق مختلف به اطلاع می‌رساند این قطعی ارتباطی به شرکت مخابرات ایران ندارد.

گفتنی است با پیگیری‌های صورت گرفته از شرکت ارتباطات زیرساخت و وزارت ارتباطات، این اختلال تأیید و موقتی اعلام شد.

 سرانجام شرکت ارتباطات زیرساخت در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: صبح امروز بر اثر فرسودگی خطوط و تجهیزات انتقال برق، در شبکه اینترنتی برخی از مناطق تهران اختلال ایجاد شده بود که با پیگیری و همکاری کارشناسان این شرکت و هماهنگی شرکت توانیر مشکل برطرف و در حال حاضر همه ارتباطات به حالت پایدار درآمده است.

 

 

نظرات : 0

ثبت نظر

32421