۱۴۰۳ یکشنبه ۰۱ مهر

GOLDEN NEWS / خبرهای طلایی دوشنبه ۳ مرداد

ICTPRESS گزارش میدهد:

  

 

 

خبر: پارادایم اطلاعات باینری شکسته شد 

محققان دانشگاه اینسبورک اتریش یک رایانه کوانتومی مهندسی کرده اند که عملکرد آن فراتر از اطلاعات دو دویی (باینری- صفر و یک) است و می‌تواند منابع رایانشی مضاعفی را فراهم کند که تاکنون در دستگاه های کوانتومی فعلی پنهان مانده بوده‌اند.

در می ۲۰۲۲ میلادی گروهی از محققان دانشگاه‌های اینسبروک اتریش، RWTH آخن آلمان و انستیتو تحقیقات Forschungszentrum Jülich روشی ابداع کردند که به تولید رایانه‌های کوانتومی بدون اشتباه منجر می‌شد.

چنین رایانه‌ای شامل عملیات های رایانشی ۲ بیت کوانتومی است و می توان آنها را برای انجام هر وظیفه ای به کار گرفت.

اکنون محققان با کمک بودجه‌های دریافتی از بنیاد سیمونز یک فاز از ماده را تولید کرده اند که رفتار آن طوری است که گویی در محیط دو بعدی وجود دارد. به گفته آنها اطلاعات ذخیره شده در این فاز عجیب و جدید ماده در مقابل اشتباهاتی که در تنظیمات معمول رایانه های کوانتومی وجود دارد، مصون است.

در رایانه کوانتومی اینسبروک اطلاعات در اتم های کلسیوم ذخیره می‌شوند. هریک از این اتم ها به طور طبیعی ۸ حالت مختلف دارند که از بین آنها معمولاً فقط ۲ حالت برای ذخیره اطلاعات به کار می رود. در حقیقت تقریباً همه رایانه های کوانتومی به حالت‌های کوانتومی بیشتر از آنچه برای محاسبات استفاده می‌کنند، دسترسی دارند.

..................

 

خبر: نخستین تبلت ردمی با پشتیبانی از شبکه 5G 

خبرها حاکی از آن است که شیائومی مشغول کار روی نخستین تبلت با برند ردمی است؛ البته نام رسمی این محصول هنوز مشخص نیست اما از آنجایی که در نظرسنجی ماه مه MIUI 13 به Redmi Pad 5G اشاره شده بود، در خبرها هم عموما از همین نام استفاده می‌شود. 

انتشار یک تصویر غیر رسمی از این دستگاه نشان می‌دهد که بدنه این تبلت جنسی فلزی دارد و وجود یک دوربین تکی نیز در پشت دستگاه به وضوح قابل مشاهده است.

این محصول می‌تواند همان تبلت اسرارآمیز ردمی با شماره مدل 22081281AC باشد که حول و حوش خرداد از سازمان چینی CCC و CMIIT مجوز دریافت کرد.

مجوز CMIIT در حقیقت تایید می‌کند که تبلت ردمی پد از 5G و اتصال وای‌فای 802.11ac پشتیبانی خواهد کرد. از سوی دیگر مجوز CCC نشان می‌دهد که این محصول احتمالا با شارژر ۶۷ واتی عرضه خواهد شد، با این وجود نمی‌توان گفت که دستگاه 22081281AC در هنگام عرضه همچنان ردمی پد 5G نام خواهد داشت یا خیر.

بنابر ادعای وب‌سایت Xiaomiui، این محصول احتمالا از یک تراشه نسبتا ضعیف مدیاتک استفاده خواهد کرد، همینطور این احتمال نیز وجود دارد که در آینده یک نسخه پرو با تراشه بهتر نیز عرضه شود.

..................

 

خبر: پهپاد خورشیدی رکورد پرواز مداوم را شکست

پهپاد خورشیدی زفیر رکورد پیشین خود برای مدت زمان پرواز یک هواپیمای بدون سرنشین را شکست؛ این هواپیما تاکنون ۳۶ روز را در آسمان گذرانده و همچنان در حال پرواز است.

تیم چند وظیفه ای موقعیت‌یابی، ناوبری و زمانبندی فضایی از فرماندهی مدرن‌سازی ارتش آمریکا(AFC)، این پهپاد را در ۱۵ ژوئن به آسمان فرستاد.

پهپاد یادشده همچنان در ارتفاع ۷ هزار فوتی ایالت آریزونا در حال پرواز است. این هواپیمای بدون سرنشین در سال ۲۰۱۸ رکورد طولانی‌ترین پرواز به مدت ۲۶ روز را ثبت کرده بود.

زفیر نخستین پهپاد آمریکا است که در لایه استراتواسفر زمین و در حقیقت بالاتر از ترافیک هوایی سیاره پرواز می کند. اندازه بال های پهپاد اندکی بیشتر از ۸۲ فوت و وزن آن کمتر از ۱۶۶ پوند است.

هدف از انجام این آزمایش‌ها ارزیابی قدرت تحمل و ماندگاری همچنین ظرفیت ذخیره انرژی پهپاد است. زفیر با کمک انرژی خورشیدی پرواز می کند و میتوان از آن برای نظارت و جمع آوری اطلاعات استفاده کرد. همچنین این پهپاد مجهز به رادار، لیدار و فناوری های مادون سرخ است.

نظرات : 0

ثبت نظر

92077