۱۴۰۳ جمعه ۳۰ شهریور

ممنوعیت واردات آیفون ۱۴ با نامه گمرک!

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، گمرک ایران با هماهنگی وزارت صنعت، معدن و تجارت سرانجام تکلیف واردکنندگان مسافری و پستی مدل‌های آیفون ۱۴ را روشن کرد.

طبق این نامه، واردات آیفون ۱۴ از اول اسفندماه به هر نحو غیرمجاز است.

 

 

این در حالی است که شب گذشته سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت با انتشار توییتی اعلام کرده بود که هنوز تصمیمی برای رجیستری آیفون ۱۴ گرفته نشده است.
امید قالیباف با گلایه از بازنشر مصاحبه پیشین خود در مورد آیفون ۱۴ گفته بود: متاسفانه مصاحبه تاریخ گذشته بنده را در مورد آیفون ۱۴ مجدد باز نشر کرده‌اند، قطعا هدف از این کار بهانه افزایش قیمت و اجحاف به مصرف‌کنندگان است. مجدد اعلام می‌کنیم تا این لحظه هیچ تصمیمی برای رجیستری آیفون ۱۴ گرفته نشده، مراقب کلاهبرداران باشید.
بر اساس این گزارش، قالیباف در دی ماه سال جاری درباره نهاد تصمیم‌گیرنده در مورد رجیستری این گوشی‌ها گفته بود: بخشی از تصمیم‌گیری با وزارت صمت است اما دستگاه‌های دیگری نیز در این زمینه صاحب‌نظر هستند و در مجموع باید بررسی و تصمیم نهایی گرفته شود.

 

در آذرماه امسال نیز، سخنگوی وزارت صمت از احتمال رجیستری گوش‌های آیفون ۱۴ مانند آیفون ۱۴ پرو، پرومکس و پلاس خبر داد اما دبیر انجمن واردکنندگان موبایل اعلام کرد منظور دولت از رجیستری، فقط ثبت آیفون‌هایی است که ورود آنها توسط مسافر انجام شده و هنگام ورود به گمرک اظهار شده است.

 

 

 

 

 

 

نظرات : 0

ثبت نظر

23481