۱۴۰۳ شنبه ۳۱ شهریور

پرواز ۱۷ ساعته یک هواپیمای تاکتیکی با کمک هوش مصنوعی

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS به نقل از انگجت، لاکهید مارتین اعلام کرد برای اولین‌بار کنترل یک جنگنده نظامی را برای چندین ساعت به هوش مصنوعی سپرده و در این آزمایش موفق بوده است.

عامل هوش مصنوعی به تازگی با هواپیمای آموزشی شرکت لاکهید مارتین با نام VISTA X-62A به مدت بیش از 17 ساعت پرواز کرده است.

ویستا بر اساس معماری سیستم‌های باز ساخته شده است و دارای نرم‌افزاری است که به آن اجازه می‌دهد ویژگی‌های عملکردی هواپیماهای دیگر را تقلید کند.

 

 

این پرواز طی دوره آزمایشی در ماه دسامبر انجام شد. لاکهید اعلام کرد که اولین باری است که هوش مصنوعی به این شکل در هواپیمای تاکتیکی استفاده می شود. هدف استفاده از این پلتفرم برای آزمایش طراحی هواپیماهایی است که می توانند به طور مستقل پرواز کنند.

ویستا با الگوریتم پیروی از مدل لاکهید (MFA) و سیستم کنترل مستقل شبیه سازی (SACS) ارتقا یافته است. وقتی این سیستم‌ها یکپارچه می‌شوند، به آن کمک می‌کنند تا آزمایش‌های پروازی پیشرفته‌ای را انجام دهد که از استقلال و هوش مصنوعی استفاده می‌کند.

دو قابلیت آخر که با یکدیگر یکپارچه هستند، به این هواپیما اجازه می‌دهند تا به‌عنوان یک سکوی آزمایشی برای امتحان‌کردن توانمندی‌های خودکار و هوش مصنوعی استفاده شود. سیستم SACS از ویژگی‌هایی بهره می‌برد که امکان ارتباط با سیستم‌های قدیمی برای به‌اشتراک‌گذاری داده در بخش‌های گوناگون را فراهم می‌کند.

به‌ گفته لاکهید مارتین، VISTA X-62A علاوه‌ بر همه این قابلیت‌های پیشرفته، می‌تواند تغییرات سریع نرم‌افزاری داشته باشد و از توسعه نرم‌افزارهای جدید میزبانی کند. این هواپیما درحال‌حاضر تحت بررسی قرار دارد و به‌زودی دوباره پروازهای آزمایشی خود را از سر خواهد گرفت.

 

 

نظرات : 0

ثبت نظر

82650