نحوه اعلام شکایات به تشعشعات آنتنهای مخابراتی
به گزارش شبکه خبری ICTPRESS به نقل از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، عظیم فرد گفت: اپراتورها برای ارایه خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات مبتنی بر فناوریهای نسل چهارم و بالاتر تلفن همراه به منظور رفع نیاز کاربران خود، نیازمند احداث سایت و نصب دکل جدید هستند. حال ممکن است برخی افراد نگران اثرات تشعشعی امواج رادیویی این تجهیزات باشند. به همین دلیل رگولاتوری براساس وظایف خود، در همکاری با سایر سازمانهای متولی در این حوزه مانند سازمان انرژی اتمی ایران، به طور مستمر تشعشعات آنتن دکلها را به سه روش زیر اندازهگیری میکند.
وی درباره اولین روش اندازهگیری تشعشعات به نصب سنسورهای اندازهگیری تجمعی شدت امواج الکترومغناطیسی در ۷۰ نقطه شهر تهران و ۱۸ نقطه شهر شیراز اشاره کرد و افزود: در حال حاضر میزان تشعشعات تجمعی در این دو شهر از طریق حسگرهای نصب شده، اندازهگیری میشود.
مدیرکل دفتر نظارت بر طیف رگولاتوری عنوان کرد: در روش دیگر میزان تشعشعات پرتوهای رادیویی در ۱۰ نقطه از شهرهای اهواز، تهران، کرج، شیراز، اصفهان، قم، تبریز، مشهد و ساری به صورت دورهای و ماهانه اندازه گیری می شود. علاوه بر این، یک پایش دیگر هم وجود دارد که براساس درخواست ثبت شده توسط شهروندان در سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات ۱۹۵ و به صورت موردی انجام میشود.
وی با اشاره به اینکه در سال گذشته هزار و ۱۰۰ مورد درخواست اندازهگیری تشعشعات در سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات ۱۹۵ ثبت شده است، گفت: شهروندان میتوانند شکایت و یا درخواست خود برای اندازهگیری تشعشعات آنتنهای فعال مخابراتی محل مورد نظرشان را از طریق سامانه ۱۹۵ به نشانی https://۱۹۵.cra.ir/ ثبت کنند.
فرد بیان کرد: پس از دریافت درخواست، رگولاتوری متخصصان خود را به همراه دستگاه سیار برای اندازهگیری تشعشعات به محل مورد نظر اعزام میکند. نتایج این اندازهگیریها برای بررسی به سازمان انرژی اتمی ایران به عنوان متولی ایمنی تشعشعی در کشور ارسال شده و در آنجا بررسی و تحلیل میشود که خوشبختانه تاکنون هیچ موردی مبنی بر غیراستاندارد بودن تشعشعات اعلام نشده است.
نظرات : 0