۱۴۰۳ شنبه ۳۱ شهریور

پروژه‌های فیبرنوری مخابرات تهران در اسلامشهر افتتاح شد

 ICTPRESS -  مراسم افتتاح و بهره برداری از پروژه فیبرنوری شهرستان اسلامشهر، چهارشنبه هفتم تیرماه در سالن همایش های سردار شهید سلیمانی فرمانداری اسلامشهر برگزار شد.

 

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS به نقل از روابط عمومی مخابرات منطقه تهران، در این مراسم که در آستانه عید سعید قربان و در راستای طرح نهضت جهادی شرکت مخابرات ایران با عنوان نجما و در ادامه سلسله افتتاحات هفتگی مخابرات منطقه تهران با حضور یافتیان عضو هیأت مدیره شرکت مخابرات ایران و نماینده وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات، ملک جعفریان مدیر مخابرات منطقه تهران و معاونان وی، همچنین حبیبی فرماندار به همراه معاونان، روسای ادارات و سازمان های شهرستان اسلامشهر برگزار شد، ملک جعفریان مدیر مخابرات منطقه تهران در سخنانی با اشاره به روند رشد فناوری های ارتباطی و اطلاعاتی، پیرامون ضرورت های حرکت به سمت فیبرنوری گفت: توسعه پایدار و رونق تولید با برقراری ارتباطات امن و باثبات و پرسرعت محقق می شود و وظیفه و رسالت مخابرات، توسعه زیرساخت های مبتنی بر فیبرنوری برای تحقق شعار مهار تورم و رشد تولید است.

 

 

ملک جعفریان افزود: برای عقب نماندن از غافله رشد فناوری های روزافزون ارتباطی و اطلاعاتی، گریزی از حرکت بسوی فیبرنوری نیست و در این راه، شرکت مخابرات ایران عزم خود را جزم کرده تا به اهداف مورد نظر در این زمینه دست یابد.

وی با اشاره به ویژگی های بارز فیبرنوری، سرعت بالا، امنیت، کیفیت و هزینه پایین تر نسبت به اینترنت همراه را از مزایای استفاده از فیبرنوری مخابرات برشمرد و تصریح کرد: به دستور مدیعامل شرکت مخابرات ایران در قالب نهضت جهادی شرکت مخابرات ایران با عنوان اختصاری ” نجما” این طرح در استان تهران با عنوان هفته های نوری مخابرات تهران دنبال می شود و هر هفته شاهد افتتاح و بهره برداری از پروژه های فیبرنوری در اقصی نقاط استان تهران هستیم.

ملک جعفریان با اشاره به اینکه همه شرکت های ارایه دهنده سرویس های ارتباطی از بستر و زیرساخت مخابرات استفاده می کنند، توسعه زیرساخت و شبکه مخابرات را عاملی حیاتی و مهم در تحقق اینترنت ملی عنوان کرد و اظهار داشت: زیرساخت های مخابراتی، با کسب و کار مردم گره خورده است و تقویت و حمایت از مخابرات موجب شکوفایی هرچه بیشتر اقتصاد دیجیتال و رونق تولید می شود.

مدیر مخابرات منطقه تهران با اشاره به گسترش فیبرنوری در شهرستان های استان تهران، خاطرنشان کرد: همکاری و تعاملات سازنده دستگاه ها و مسئولان شهری، اثرات چشمگیری در کسب موفقیت در عملیات ها و پروژه های مخابرات در زمینه توسعه فیبرنوری داشته است.

ملک جعفریان افتتاح پروژه فیبرنوری دو هزار پورتی اسلامشهر را ماحصل تعامل و هماهنگی و اهتمام مسئولان این شهرستان بویژه فرماندار اسلامشهر دانست و اظهار امیدواری کرد: سایر مراحل گسترش فیبرنوری در این منطقه با حسن تدبیر و استمرار تعاملات میان دستگاهی برای خدمت رسانی هرچه بیشتر به مردم شهرستان اسلامشهر به نحو مطلوبی محقق شود.

شایان ذکر است در این مراسم، سیدین مدیرکل مخابرات منطقه با اشاره به سخنان رییس جمهور که اسلامشهر را از قطب های مهم حوزه توسعه شهری برشمرده بود، افزود: با تعامل مناسب و همراهی دلسوزانه مسئولان این شهرستان و تکمیل زیرساخت های ارتباطی با فیبرنوری، بطور یقین اسلامشهر به عنوان یکی از قطب های مطرح استان تهران روند رشد و توسعه خوبی را پیش رو دارد.

مدیرکل مخابرات منطقه پنج تهران، فاز نخست عملیات فیبرنوری در شهرستان اسلام شهر را برای مراکز درمانی و محدوده مسکن مهر اسلامشهر با دوهزار نقطه قابل دریافت سرویس های مخابراتی از طریق فیبرنوری اعلام کرد و گسترش فیبرنوری به سایر بخش ها را در زمره اولویت ها و برنامه های اداره کل مخابرات منطقه پنج تهران در مراحل بعدی برشمرد.

لازم به ذکر است آیین بهره برداری و افتتاح فیبرنوری شهرستان اسلامشهر با برقرای ارتباط تصویری برای گرفتن تست سرعت از دو نقطه بیمارستان چهارصد تختخوابی مسکن مهر و همچنین مرکز درمانی فیزیوتراپی شهرستان اسلامشهر به انجام رسید.
 

نظرات : 0

ثبت نظر

32743