۱۴۰۳ جمعه ۳۰ شهریور

جدیدترین فناوری های نوین بکار رفته در ساخت درب اتوماتیک

 ICTPRESS - جدیدترین فناوری در حال تسخیر درهای سنتی و هموار کردن راه برای درب های اتوماتیک نوین است. 

 

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، در این مقاله، ما عمیقاً به فناوری جدید در حوزه ساخت انواع درب های اتوماتیک و چگونگی تغییر زندگی ما، برای راحتی و ایمنی بیشتر می پردازیم. بنابراین با ما همراه باشید و برای کشف دنیای کاملاً جدیدی از ورودی های فوق پیشرفته آماج صنعت آذر آماده شوید!

درب اتوماتیک چیست؟
درب اتوماتیک دربی است که به طور خودکار و بدون دخالت دست باز و بسته می شود.

درب اتوماتیک چگونه کار می کند؟
فرض کنید در یک هایپرمارکت هستید. خریدهای زیادی انجام داده اید و با دستانی پر از کیسه های مواد غذایی و ... قصد خروج از مجتمع تجاری را دارید. خب! الان چه اتفاقی می افتد؟ بله شما براحتی قادر به باز کردن درب نیستید! برای باز کردن درب باید مرتب کیسه های دستتان را جابه جا کنید تا راهی برای باز کردن درب پیدا کنید! صبر کنید.آیا درب اتوماتیک آماج صنعت آذر جادو میکند؟ 

آیا باور دارید که این کار علم و فناوری نوین است؟
بله درب اتوماتیک شیشه ای جزو فناوری های نوین محسوب شده و روز بروز پیشرفته تر می شود. بنابراین یک خبر خوب، هیچ جادویی در کار نیست!...فقط درب اتوماتیک آماج با تکنولوژی برتر برای راحتی شما درب را باز و بسته می کند. درواقع در اتوماتیک به محض شناسایی شما از طریق سنسور چشمی، درب را براحتی برای خروج شما باز میکند.


 

فناوی های بکار رفته در درب اتوماتیک
1) سنسور فشار: برخی از دربهای اتوماتیک در هنگام ایجاد فشار توسط حسگرها کار می کنند. این سنسورهای فشار ممکن است در یک تشک لاستیکی جلوی درب متصل شوند و هنگامی که روی آن می روید، سنسورها سیگنال را به درهای اتوماتیک ارسال می کنند و به این صورت درب باز می شود.
2) سنسور چشمی: سنسورهای حرکتی که می توانند تشخیص دهند که شخصی به درب نزدیک می شود و باعث باز شدن خودکار آن می شود. این کار کاربران را از فشار دادن دکمه یا کشیدن دستگیره در بی نیاز می کند و آن را برای همه راحت تر و در دسترس تر می کند. 
3) سنسور رادار: حسگرهای مبتنی بر رادار می توانند موانع موجود در مسیر درب را تشخیص دهند و از بسته شدن آن بر روی شخصی یا چیزی جلوگیری کنند. این یک ویژگی ایمنی مهم است که می تواند به جلوگیری از تصادفات و صدمات کمک کند.
4) سیستم های قفل خودکار که هنگام بسته شدن درب درگیر می شوند، یک لایه امنیتی اضافی ایجاد می کنند. این برای مشاغلی ایده آل است که می خواهند بعد از ساعت کاری از جرم یا دسترسی غیرمجاز جلوگیری کنند.
5) سیستم های کنترل از راه دور به کاربران مجاز این امکان را می دهند که با استفاده از جا کلیدی یا اپلیکیشن گوشی هوشمند در را از فاصله دور باز و بسته کنند. این برای مشاغلی که نیاز به کنترل دسترسی به محل خود از راه دور دارند عالی است.


درب اتوماتیک در چه مکانهایی مورد استفاده قرار می گیرد؟

درب های اتوماتیک کاربردهای بسیاری دارند، به همین دلیل می توانید آنها را در مکانهای مختلف ببینید. از مجتمع های تجاری گرفته تا فرودگاه ها و سایر ساختمان های بزرگ ، درب های اتوماتیک باعث می شوند تا رفت و آمد افراد از داخل ساختمان ها به خارج از خانه آسان تر شوند. و به ویژه برای افرادی که معلولیت دارند نیز بسیار مفید هستند. همچنین در بیمارستانها و مراکز درمانی می توان از درب اتوماتیک سربی جهت جلوگیری از نشت پرتو مضر اشعه ایکس استفاده کرد. برخی از درب های اتوماتیک سربی، مجهز به شیشه سربی هستند. درب‌های اتوماتیک برای افراد معلول جسمی بسیار مفید هستند. چه نوع دیگری از امکانات به افراد کمک می کند تا با سهولت و امنیت بیشتری در محیط اطراف خود باشند؟ به مدرسه، دانشگاه یا محل کار خود و مناطق دیگری که روزانه با آنها سروکار دارید، از قبیل کتابخانه و فروشگاه مواد غذایی نگاهی بیندازید. چه نوع دیگری از فناوری را می توان شناسایی کرد که به افراد معلول کمک می کند؟ به عنوان مثال ، پله برقی ها.....

آیا درب برقی در مصرف انرژی باعث صرفه جویی می شود؟
درهای اتوماتیک مشابه درب‌های گردان به صرفه جویی در مصرف انرژی کمک می کنند. این نوع درب‌ها مدت زمان باز بودنشان را محدود می کنند و در نتیجه به ساختمان کمک کند سرمایش و گرمایش حفظ شود.

سه نوع درب اتوماتیک که کاربرد عمومی دارند عبارتند از:
همانطور که گفته شد درب های اتوماتیک یک راه عالی برای بهبود دسترسی و آسان کردن زندگی برای همه هستند. اگر به دنبال راهی برای دسترسی بیشتر به کسب و کار خود هستید، نصب درب اتوماتیک را در نظر بگیرید. 

1) درب اتوماتیک گرد: درب اتوماتیک گرد رایج ترین نوع درب اتوماتیک هستند. آنها مانند یک در معمولی باز و بسته می شوند، اما از حسگرها برای تشخیص نزدیک شدن کسی استفاده می کنند و به طور خودکار باز می شوند.

2) درب اتوماتیک کشویی: در سال های اخیر درب اتوماتیک کشویی محبوبیت بیشتری پیدا کرده اند. آنها مانند درب اتوماتیک گرد کار می کنند، اما به جای باز شدن به صورت انحنا، به صورت کشویی باز می شوند.
3) درب اتوماتیک گردان: درب اتوماتیک گردان کمتر رایج هستند، اما در برخی از ساختمان ها یا هتل های سطح بالا یافت می شوند. آنها شامل چندین مجموعه از درب اتوماتیک هستند که حول یک محور مرکزی می چرخند و به افراد اجازه می‌دهند بدون اینکه منتظر باز یا بسته شدن کامل درب باشند، وارد و خارج شوند. 

راهنمای انتخاب درب اتوماتیک مناسب


 

هنگام انتخاب درب اتوماتیک برای فضای خود باید به چند نکته توجه کنید. اولین مورد اندازه و وزن درب است. درب‌های اتوماتیک در اندازه‌ها و وزن‌های مختلفی تولید می‌شوند، بنابراین مهم است که یکی را انتخاب کنید که متناسب با چارچوب درب شما باشد و وزن درب شما را تحمل کند. نکته بعدی که باید در نظر گرفت سرعت باز شدن درب است. باید مطمئن شوید که درب به اندازه کافی سریع باز می شود تا افراد بدون تردید از آن عبور کنند، اما نه آنقدر سریع که خطر ایمنی ایجاد کند. سرعت باز شدن را می توان در اکثر درب های اتوماتیک تنظیم کرد، بنابراین می توانید تنظیمات مناسب برای فضای خود را پیدا کنید.
در نهایت، باید تصمیم بگیرید که چه نوع منبع تغذیه ای برای درب اتوماتیک خود می خواهید. بیشتر درها با برق کار می کنند، اما گزینه های باطری و خورشیدی نیز در دسترس هستند. منبع تغذیه ای را انتخاب کنید که به بهترین وجه با نیازها و بودجه شما مطابقت دارد.


 

مزایای درب اتوماتیک

درب های اتوماتیک مزایای زیادی هم برای مشاغل و هم برای مصرف کنندگان دارد. شاید بارزترین مزیت، فاکتور راحتی باشد – دیگر با کلیدها یا درهای سنگین سر و کله زدن ندارید! درب های اتوماتیک همچنین به ایجاد محیطی دلپذیرتر و دلپذیرتر کمک می کنند، زیرا اغلب تصور یک ورودی بزرگ را ایجاد می کنند. از نظر امنیت، درب های اتوماتیک در واقع می توانند بسیار مفید باشند زیرا می توانند به ویژگی های ایمنی مختلفی مانند سنسورهایی مجهز شوند که در صورت سر راه بودن، از بسته شدن آنها جلوگیری می کند. این می تواند به جلوگیری از صدمات جدی (یا حتی مرگ و میر) کمک کند.
از منظر تجاری، درب های اتوماتیک می توانند به بهبود کارایی و توان کمک کنند زیرا افراد می توانند با سرعت بیشتری به داخل و خارج از ساختمان حرکت کنند. این امر به ویژه در مناطق پرترافیک مانند مراکز خرید یا فرودگاه ها مفید است. درب های اتوماتیک همچنین می توانند به کاهش هزینه های انرژی کمک کنند زیرا از دست دادن گرما (در زمستان) یا افزایش گرما (در تابستان) به حداقل می رسد.


جدیدترین فناوری ارائه شده برای درب اتوماتیک چیست؟
این فناوری جدید سیستم درب اتوماتیک هوشمند نام دارد. در هسته آن یک اسکنر لیزری سه بعدی وجود دارد که بیش از یک میلیون نقطه را در یک ثانیه اسکن می کند و به آن توانایی تعیین همزمان جهت حرکت و سرعت را می دهد.
به عنوان مثال، معمولاً درهای اتوماتیک زمانی باز می‌شوند که برخی از شی‌های متحرک به درب نزدیک شوند، حتی اگر ما فقط در نزدیکی راه برویم و داخل آن نرویم. اما تکنولوژی جدید سیستم درب اتوماتیک پس از قضاوت، که قصد رفتن به داخل را ندارید، همچنان درب را بسته نگه می دارند. اگر مشتاق بیرون رفتن هستید و حتی قصد فرار دارید، در از قبل باز می شود یا با سرعت بیشتری باز می شود.

نتیجه گیری:
فناوری درب های اتوماتیک به طور مداوم در حال پیشرفت است تا امنیت، کارایی و دسترسی بیشتر را برای کاربران فراهم کند. درب های اتوماتیک در حال حاضر با ویژگی های متنوعی در دسترس هستند که می توان آنها را برای رفع نیازهای هر کسب و کار یا تاسیسات شخصی سازی کرد. شرکت آماج صنعت آذر به عنوان بزرگترین شرکت تولیدی درب اتوماتیک ایران، همواره در جهت پیشرفته کردن درب های اتوماتیک تولیدی این شرکت با تکیه بر دانش تخصصی و تجربه کارکنان، بهترین محصولات در اتوماتیک را ارائه مینماید. بنابراین درصورتیکه مایل به استفاده از انواع درب اتوماتیک شیشه ای، درب اتوماتیک پارکینگ، درب اتوماتیک سکشنال، درب اتوماتیک گردان و درب اتوماتیک صنعتی هستید می‌توانید به صورت کاملا رایگان با مشاورین شرکت به شماره تماس 0214813 ارتباط برقرار کنید.

 

نظرات : 0

ثبت نظر

13880