۱۴۰۳ شنبه ۳۱ شهریور

مصوبه فروش آنلاین دارو ابطال شد

ICTPRESS - رئیس سازمان غذا و دارو اعلام کرد به دستور معاون اول رئیس جمهور، مصوبه هیأت مقررات‌زدایی برای فروش دارو از طریق پلتفرم‌ها باطل شده است.

 

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، سیدحیدر محمدی رئیس سازمان غذا و دارو امروز یکشنبه ۲۶ شهریورماه در نشست خبری هشتمین نمایشگاه بین المللی دارو و صنایع وابسته، در واکنش به مصوبه هیأت مقررات‌زدایی برای فروش دارو از طریق پلتفرم‌ها گفت: با دستور معاون اول رئیس جمهور، این مصوبه ابطال شد و می‌بایست فروش آنلاین دارو از مسیر و کانال خودش طی شود.

وی افزود: سازمان غذا و دارو، از ابتدا نیز مخالف فروش اینترنتی دارو بود و معتقد است که عرضه دارو از این مسیر، کاملاً نادرست است. ما مخالف عرضه دارو از طریق پلتفرم‌ها نیستیم، اما باید از مسیری باشد که برای آن تعریف می‌کنیم.

این در حالی است که در ۱۳ شهریورماه جاری، هیات مقررات‌زدایی، مصوبه فعالیت قانونی پلتفرم‌های توزیع و فروش دارو را تصویب کرده بود. براساس این مصوبه سکوهای فعال می‌توانستند در حوزه عرضه دارو از مبدا داروخانه به مقصد مصرف کننده نهایی فعالیت کنند.

با وجود تاکید رئیس سازمان غذا و دارو مبنی بر ابطال مصوبه هیات مقررات‌زدایی، معاونت علمی رئیس‌جمهوری و وزارت اقتصاد از ابطال این مصوبه توسط معاون اول رئیس‌جمهور اظهار بی‌اطلاعی کرده‌اند.

نظرات : 0

ثبت نظر

96920