۱۴۰۳ پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت

نمایشگاه جیتکس 2023 در دبی آغاز به کار کرد

ICTPRESS - این نمایشگاه که بزرگ‌ترین رویداد فناوری اطلاعات در جهان محسوب می‎شود از امروز ۲۴ مهر آغاز شده و تا 28 مهرماه در مرکز تجارت جهانی دوبی میزبان علاقه مندان است.

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، در این رویداد که همه ساله در شهر دبی امارات متحده‌ عربی برگزار می‌شود، نوآوران، کارآفرینان و مدیران فعال در این حوزه گردهم می آیند و به رونمایی از جدیدترین دستاوردهای این حوزه و شبکه‌سازی می پردازند.

رویداد جیتکس که از سال 1981 میلادی همه ساله در شهر دوبی برگزار می‌شود، میزبان شرکت‌های بین‌المللی متعددی است. در این دوره از نمایشگاه، فعالان حوزه فناروی اطلاعات بیش از 170 کشور حضور دارند. همچنین بیش 4500 شرکت نیز در این نمایشگاه محصولات و دستاوردهای خود را به نمایشگاه می‌گذارند. 

بسیاری از این شرکت‌ها در زمینه‌های فناوری اطلاعات، ارتباطات، امنیت سایبری، اینترنت اشیا و بلاکچین و فناوری‌های مرتبط با آن فعالیت می‌کنند. نمایشگاه امسال با توجه به پیشرفت‌های هوش مصنوعی در سطح جهانی، با نگاهی ویژه به این حوزه پرداخته است.

جیتکس 2023 در 41 سالن بزرگ برگزار می‌شود. این رویداد فقط به بخش نمایشگاه محدود نیست. قرار است در جیتکس بیش از 100 ساعت کارگاه آموزشی در حوزه‌های متنوع برگزار شود. همچنین کنفرانس‌هایی با موضوعات متاورس، تلکامپ و فناوری‌ آموزشی و .... برگزار خواهد شد. در این دوره بیش از 6 هزار غرفه‌دار، 1400 سخنران، 170 هزار تاجر و مدیر حرفه‌ای، 900 سرمایه‌گذار و 350 نهاد دولتی حضور خواهند داشت. در کنار بسیاری از شرکت‌های استارتاپی و نوپا، شرکت‌های بزرگ و مطرحی مثل نوکیا، مایکروسافت، گوگل کلاد وعلی بابا کلاد حضور دارند.

برخی از شرکت‌های ایرانی فعال در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در جیتکس 2023 حضور دارند. شرکت‌های ایرانی از سال 2015 در این رویداد حضور داشته‌اند. امسال نیز با همکاری و حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نزدیک به 40 شرکت ایرانی در این رویداد حضور دارند. همچنین در حاشیه جیتکس 2023، روز فناوری ایران، با حمایت معنوی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران برگزار می‌شود. هدف از برگزاری روز فناوری ایران، حمایت از توسعه کسب‌وکارهای فناور و ICT ایرانی است.

در کنار رویداد روز فناوری ایران، رویداد پرشین تک سامیت نیز در حاشیه نمایشگاه جیتکس 2023 برگزار می‌شود. در این رویداد فعالان اکوسیستم فناوری و استارتاپی پارسی‌زبان حضور دارند و در 25 مهرماه گرد هم می‌آیند. کریپتو، هوش مصنوعی، متاورس و فین‌تک محورهای اصلی این رویداد هستند.

نظرات : 0

ثبت نظر

36178