۱۴۰۳ شنبه ۳۱ شهریور

وزیر ارتباطات: هزاران سایت و سرویس کاربردی برای کاربران ایرانی فیلتر است

ICTPRESS - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: بر اثر تحریم‌های یکجانبه و ظالمانه مدعیان حقوق بشر، هزاران سایت و سرویس کاربردی برای کاربران ایرانی فیلتر شده است.

 

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در شبکه اجتماعی ویراستی گفت: بر اثر تحریم‌های یکجانبه و ظالمانه مدعیان حقوق بشر، هزاران سایت و سرویس کاربردی برای کاربران ایرانی فیلتر شده که نیاز عموم مردم، برنامه‌نویسان، متخصصان و دانشگاهیان هستند اما عده‌ای نادانسته یا عامدانه این فیلترینگ گسترده را به داخل کشور مرتبط می‌کنند و حتی آن را با عنوان «اختلال در شبکه» فاکتور می‌کنند.

وی افزود: وزارت ارتباطات برای حل این مشکل، ضمن پیگیری‌های حقوقیِ بین‌المللی از طریق وزارت امور خارجه، ارائه راهکار و ایجاد خدمت را در دستور کار قرار داده که سرویس‌هایی همچون 403.online از این نوع خدمات است.

این در حالی است که وزیر ارتباطات در نشست خود با فعالان اقتصاد دیجیتال استان زنجان نیز در پاسخ به انتقاد یکی از حاضران، بخشی از مشکلات اینترنت کشور را مربوط به تحریم‌های آمریکا عنوان کرد و در مورد تلاش‌های این وزارتخانه برای دور زدن این تحریم‌ها توضیح داد.

در این نشست، شخصی منتقد از فیلترینگ و در دسترس نبودن سرویسی به نام Bitbucket گلایه کرد که زارع‌پور در پاسخ به او توضیح داد: این سایت خطای ۴۰۳ می‌دهد و این خطا مربوط به تحریم است. شفاف گفته شده است که کشور شما به خاطر تحریم به این سایت دسترسی ندارد.

وی همچنین در مورد سرویس‌های دور زدن تحریم داخلی گفت: در جمعی به من گفته شد شما google developer را هم بسته‌اید، این سرویس هم خطای ۴۰۳ می‌دهد؛ راهکاری که برای آن داریم، ۴۰۳ آنلاین است که ما با کمک بخش خصوصی راه‌اندازی کردیم.

نظرات : 0

ثبت نظر

90775