۱۴۰۳ شنبه ۳۱ شهریور

شرکت مخابرات ۷ میلیون پوشش فیبرنوری ایجاد می‌کند

ICTPRESS - رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: شرکت مخابرات موفق به دریافت UNSP شد و ۷ میلیون پوشش فیبرنوری تا پایان ۱۴۰۳ توسط این شرکت محقق خواهد شد.

 

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، امیر لاجوردی رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در شبکه اجتماعی ویراستی گفت: شرکت مخابرات به‌عنوان هشتمین اپراتور، موفق به دریافت UNSP شد. در قالب این الحاقیه، ایجاد ۷ میلیون پوشش تا پایان ۱۴۰۳ توسط این شرکت محقق خواهد شد.

وی افزود: فضای توسعه‌ فیبرنوری برای مردم عزیز در حال رقابتی‌شدن است.

لاجوردی در پایان گفت: اپراتوری که تعهدات خود را به موقع اجرا کند از مشوق بهره‌مند خواهد شد.

بر اساس این گزارش، نشست امضای تفاهم نامۀ دریافت پروانۀ UNSP شرکت مخابرات ایران از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، با حضور روسا و مدیران ارشد رگولاتوری و مخابرات در محل سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برگزار شد تا شرکت مخابرات ایران به طور رسمی به کلان پروژۀ ملی فیبرنوری منازل و کسب کارها، موسوم به  «ایران FTTX» بپیوندند.

طرح ملی فیبرنوری منازل و کسب و کارها، کلان پروژۀ دولت سیزدهم در حوزۀ ارتباطات و فناوری اطلاعات است که اجرای آن سبب خواهد شد تا توقف یک دهه‌ای توسعۀ شبکۀ ثابت کشور جبران شود.

اجرای این طرح منجر به ایجاد ۲۰ میلیون پوشش فیبرنوری ویژۀ منازل و کسب و کارها توسط اپراتورهای دارای تعهد خواهد شد. کاربران ایرانی با استفاده از فیبرنوری امکان بهره‌بردن از سرعتی بیش از ۸۰ برابر سرعت فعلی اینترنت کشور را خواهند داشت؛ چراکه توسعۀ شبکۀ فیبرنوری سبب می‌شود که مردم ایران بتوانند از سرعت‌های بالغ بر ۱۰۰۰ مگابیت بر ثانیه استفاده کنند.

طبق اعلام سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، بر اساس مفاد تفاهم نامۀ سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و مخابرات ایران، این شرکت متعهد شد که بعد از دریافت پروانۀ unsp، تعداد ۷ میلیون ظرفیت از ۲۰ میلیون پوشش مورد نظر در کلان پروژۀ ملی فیبرنوری منازل و کسب و کارها را پیش از پایان تابستان ۱۴۰۴ آماده تحویل به مشترکان کند.

نظرات : 0

ثبت نظر

82502