۱۴۰۳ جمعه ۳۰ شهریور

جاهای دیدنی و مراکز خرید قشم

ICTPRESS - جزیره قشم در استان هرمزگان قرار دارد که بزرگ‌ترین جزیره ایران و تنگه هرمز محسوب می‌شود.

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، این جزیره دارای طبیعتی بکر و بی‌نظیر است که در طی سال، گردشگران بسیاری را جذب کرده است. جاذبه های بسیاری همچون ساحل و دریا تا غار و جنگل سفری، مفرح و لذت بخش را برای شما به همراه دارد؛ همچنین در این جزیره جاهای دیدنی قشم و مراکز خرید بسیاری وجود دارد که می‌توانید نهایت لذت را ببرید. در شهر قشم و همچنین بندر درگهان فروشگاه‌ها و مراکز خرید بسیاری وجود دارد که انواع لوازم بهداشتی و آرایشی، لوازم خانگی کوچک، لوازم برقی، کیف و کفش و ... را می‌توانید تهیه کنید. 
در صورتی که دغدغه اقامت در قشم را داشته باشید بدون شک هتل آرتا قشم یک گزینه ایده‌آل محسوب می‌شود. این هتل از ابتدای سال ۱۳۹۶ و در فروردین ماه شروع به فعالیت نموده است. این هتل دارای ۴۸ اتاق در ۷ طبقه لوکس است. جالب است بدانید این هتل در اطراف خود دسترسی به سواحل خلیج فارس و حتی مهم‌ترین مراکز خرید قشم از جمله سیتی سنت‌های ۱و۲ را دارا است. در ادامه به طور بیشتری با جاهای دیدنی قشم و مراکز خرید آن آشنا خواهیم شد. 


 
بهترین مراکز خرید قشم
در قشم علاوه بر این‌که جاهای دیدنی قشم را می‌توانید ببینید و لذت ببرید، مراکز خرید قشم جهت خرید جذابیت‌های خاص خود را دارد. برخی از افراد تنها به قصد خرید به این جزیره سفر می‌کنند، اجناس متنوع با قیمت‌های مناسب را می‌توانید در این مراکز تهیه کنید. 
مراکز خرید همچون دودلفین، صدف، مروارید، بازار دریا و بازار قدیم از بازارهای بندر درگهان است که کالاها را به قیمتی بسیار مناسب عرضه می‌کنند. اگر حال و هوای سنتی شما را به وجد می‌آورد، به بازار سنتی قشم سری بزنید، در انجام می‌توانید لباس محلی پیدا کنید. 

 


 
•    بازار ستاره قشم
اگر می‌خواهید برای خرید لوازم آرایشی و بهداشتی اقدام کنید، بازار ستاره قشم فروشگاه‌های بسیاری برای برندهای آرایشی و بهداشتی معروف دارد، البته در این بازار می‌توانید از شیر مرغ تا جان آدمیزاد پیدا کنید. برای دیدن و خرید ادکلن‌های خاص حتماً سری به این بازار بزنید، این بازار در آدرس بلوار ولیعصر بالاتر از میدان گل‌ها واقع شده است. بازار ستاره قشم از برترین مراکز خرید قشم محسوب می‌شود.


•    بازار قدیم قشم
بازار قدیم یکی از دیدنی ترین مراکز خرید قشم است. این بازار مثل بازارهای قدیمی از سرسرایی دالان دالان برخوردار بوده که با مغازه‌های لباس و پارچه فروشی‌ها، زیبایی و رنگارنگی خاصی دارد. اگر می‌خواهید با آداب و رسوم محلی قشم آشنا شوید، بازار قشم مکان بسیار مناسبی برای این منظور است. این بازار در خیابان امام خمینی میدان جهان بازار قدیم قشم واقع شده است.


•    بازار درگهان
یکی دیگر از مراکز خرید قشم بازار درگهان است. این بازار در واقع یک بندر بوده که در نزدیکی قشم واقع شده است. در این بازار لباس و پوشاک به صورت عمده و ارزان عرضه می‌شود. اگر بخواهید از قشم به بندر درگهان بروید، ۲۰ دقیقه زمان نیاز دارید. 
در زمان مراجعه به این بازار با شلوغی و ازدحام جمعیت روبرو خواهید شد، پس سعی کنید در ساعات صبح به این بازار مراجعه کنید. آدرس این بازار در بندر درگهان میدان انقلاب روبروی بازار مروارید است. بندر درگهان از جاهای دیدنی قشم است که فضا و محیطی بکر دارد.


•    بازار طلا فروشی
اگر به دنبال زرق و برق و زیورآلات خاص هستید، در سفر به قشم بازار طلا فروشی را فراموش نکنید. یک راسته از بازار قدیم قشم به صنف طلافروشان اختصاص پیدا کرده است. شاید بسیاری از افراد فکر کنند که قیمت طلا در تمامی شهرهای کشور فرقی ندارد و رفتن به این بازار را کاری بیهوده می‌دانند، اما لازم است بدانید که طلاهای این بازار ۲۴ عیار و عربی بوده و بیش از صدها طرح‌های مختلف و متنوع از سنت مردم جنوب کشور را مشاهده خواهید کرد.


•    بازار چینی‌ها در قشم
بازار چینی‌ها از مراکز خرید قشم محسوب می‌شود که بسیاری از افراد برای این‌که با آداب و رسوم اهالی چین آشنا شوند، به این بازار مراجعه می‌کنند. این بازار مختص چینی‌ها بوده و فروشندگان آن نیز چینی هستند. شاید فکر کنید فروشندگان به زبان چینی سخن می‌گویند و برای شما جالب نخواهد بود، اما تمامی این فروشندگان بر زبان فارسی تسلط داشته و اجناس را به زبان فارسی معرفی می‌کنند. 
در این بازار لوازم چوبی و تزیینی بسیاری پیدا خواهید کرد که زیبایی خاصی دارند. مسافران در زمان سفر به قشم حتماً به بازار چینی‌ها سر می‌زنند؛ چرا که بسیار محبوب است. این بازار در بلوار ولیعصر بالاتر از میدان گل‌ها واقع شده است. به نوعی می‌توان گفت بازار چینی جزئی از بازار ستاره محسوب می‌شود.


•    سیتی سنتر ۱ و سیتی سنتر ۲
بازار سیتی سنتر ۱ و سیتی سنتر ۲ قشم از مراکز خرید قشم و همچنین از جاهای دیدنی پرطرفدار این شهر محسوب شده که در نزدیکی میدان امام قلی قشم واقع شده است. این دو بازار از مدرن‌ترین و شیک‌ترین بازارهای قشم بوده که در آن‌جا می‌توانید انواع لوازم خانگی، پوشاک، کیف، کفش، لوازم ورزشکاری، لوازم دیجیتالی و صنایع دستی را مشاهده کنید.


•    بازار خلیج فارس
یکی از مراکز خرید قشم بازار خلیج فارس است که در مرکز شهر واقع شده است. این مجتمع از چهار طبقه اداری، تجاری و مسکونی تشکیل شده است. طبقه اول و دوم آن ۸۰ واحد تجاری داشته، در طبقه سوم آن نیز ۳۰ واحد اداری و تجاری قرار دارد. 
اگر دوست دارید در سفر خود به قشم، به رستوران معروف و پرطرفدار خلیج فارس مراجعه کنید، به طبقه چهارم این مجتمع بروید. در این بازار انواع پوشاک، برندهای مختلف لوازم الکترونیکی و لوازم خانگی را می‌توانید تهیه کنید.


•    مرکز خرید سیمرغ
مرکز خرید سیمرغ یکی از مراکز خرید قشم و همچنین جز جاهای دیدنی آن محسوب می‌شود که دارای طراحی و سبک معماری نوین و بسیار زیبا است. این مرکز خرید در نزدیکی مجتمع تجاری سیتی سنتر قرار دارد.
 ۴ طبقه و ۷۱ واحد تجاری این مرکز را تشکیل داده، همچنین امکانات رفاهی و تفریحی متنوعی مثل رستوران، سالن بیلیارد، کافی شاپ و ...  رانیز داراست. گردشگرانی که از مسیر جاده و از طرف بندر لافت قشم وارد می‌شوند، از این مرکز دیدن کرده و محصولات متنوع را می‌توانند با قیمت مناسب تهیه کنند.


•    مرکز خرید دو دلفین
مرکز خرید دو دلفین یکی از مراکز خرید پرطرفدار درگهان در اطراف قشم است که از ۶ طبقه تشکیل شده است. تعداد مغازه‌ها و فروشگاه‌های این مجتمع حدود ۲۲۰ غرفه است که در طبقه بالا قرار دارند. دو دلفین از بهترین بازار لوازم خانگی در قشم به شمار می‌رود.
 با توجه به این‌که محصولات در این مرکز عوارض گمرک ندارند، با قیمت بسیار مناسبی عرضه می‌شوند. دو دلفین  منظره چشم نواز بسیار زیبایی رو به آب‌های نیلگون خلیج فارس دارد.


جاهای دیدنی قشم
حال که مراکز خرید قشم را بیان کردیم، آشنایی با جاهای دیدنی قشم خالی از لطف نیست. طبیعت زیبای قشم غنی‌تر و متفاوت‌تر از دیگر نقاط کشور است. در سفر خود به جزیره قشم جزایر همسایه مثل جزیره هرمز و جزیره هنگام را نیز فراموش نکنید؛ چرا که زیبایی‌ها و مناظرزیادی برای شما دارد. 
جزیره قشم بزرگ‌ترین جزیره کشور است که حدود ۱۰ برابر بیشتر از کیش مساحت دارد. در این جزیره مناطق و جاهای دیدنی فاصله زیادی با یکدیگر دارد، که به خاطر وسعت زیاد این جزیره می‌باشد. 
قبل از این‌که به دیدن این زیبایی‌ها بروید، برای اقامت خود هتل آوینا قشم را رزرو نمائید؛ چرا که انقدر محو دیدن زیبایی‌ها خواهید شد، که محل استراحت را از یاد خواهید برد. این هتل ۴ ستاره بوده و دارای ۴۰ اتاق در ۷ طبقه است. 


مهم‌ترین جاهای دیدنی قشم به شرح زیر هستند:

 


 
•    دره ستارگان قشم
یکی از جاهای دیدنی قشم دره ستارگان است که فضای بی‌نظیری دارد. این دره به مجموعه‌ای از کوه‌ها، دره‌ها و صخره‌ها می‌گویند که در اثر بارش باران، وزش باد با مرور زمان این کوه‌ها و صخره‌ها تغییر کرده‌اند.
 این تغییر باعث به وجود آمدن اشکال متفاوت در بین کوه‌ها و صخره‌ها شده است که در برخی مواقع شبیه به موجودات عجیب و غریب و حیوانات هستند. به دلیل این‌که مردم بومی این محله اعتقاد دارند در اثر برخورد یک ستاره به صخره‌ای که در این محل وجود دارد، دره ایجاد شده است، به آن دره ستارگان می‌گویند.


•    جزیره ناز
جزیره ناز در واقع سه صخره بوده که در میان دریا قرار دارد. زمانی که آب دریا پایین می‌رود، مسیری از ساحل به این صخره باز شده و می‌توانید با پای پیاده به آن‌جا بروید. زمانی که بر روی این صخره‌ها بایستید و برخورد موج دریا با سنگ را تماشا کنید، لذتی وصل ناشدنی را برای شما خواهد داشت.
 اگر به پایین صخره نگاه کنید خرچنگ‌هایی را مشاهده خواهید کرد که به این طرف و آن طرف می‌روند. زمانی که آب دریا بالا باشد، مردم بومی در اطراف ساحل جهت فروش صنایع دستی، میوه‌های گرمسیری و طراحی حنا بر روی دست و .... مشغول می‌شوند. یکی دیگر از جذابیت این جزیره رقابت و ماشین سواری با ماشین‌های لوکس و گران قیمت است. برخی از مراکز خرید قشم در این جزیره قرار دارند.


•    تنگه چاهکوه قشم
تنگه چاهکوه از جاهای دیدنی قشم محسوب می‌شود که از کوه و صخره‌ها تشکیل شده و در بین این کوه و صخره‌ها چاه‌های متعددی قرار دارد. این چاه‌ها از لحاظ عمق با یکدیگر تفاوت دارند. زمانی که از بین صخره‌ها عبور کنید، جذابیت و زیبایی خاص آن‌ها را مشاهده می‌کنید. هرچه کوه‌ها و صخره‌ها را رد کنید و جلوتر بروید، فاصله آن‌ها از همدیگر کمتر خواهد شد.


•    جنگل حرا
یکی از پدیده‌های طبیعی در قشم جنگل حرا است؛ که از پرطرفدارترین جاهای دیدنی قشم است. همه‌ی مسافران در سفر به قشم حتماً به جنگل زیبا سر خواهند زد. درختان این جنگل از آب‌های شور دریا رشد کرده و ریشه‌های در هم تنیده‌ی آن که به شوری آب بسیار مقاوم هستند. وقتی آب دریا بالا باشد، درختان این جنگل به زیر آب رفته و زمانی که آب دریا پایین باشد، درختان از زیر آب، سر بیرون در می‌آورند.
 اگر شما نیز دوست دارید پرندگان را تماشا کنید، رفتن به جنگل حرا را در سفر خود بگنجانید. جنگلی که از آب بیرون آمده باشد، محل بسیاری از پرندگان مثل حواصیل، فلامینگو، پلیکان، مرغ ماهی‌خوار و ... است. زمانی که آب دریا بالا است، برای گردش در این جنگل باید سوار قایق شوید.

 


 
•    غار خربس قشم
با توجه به موقعیت جغرافیایی جزیره قشم غارهای متعددی در آن قرار دارد. هر یک از این غارها دارای ویژگی‌های خاصی هستند. یکی از غارهای دیدنی غار خربس است. در این غار عده‌ای از حفره‌های کوچک در دل کوه قرار دارد. 
این حفره‌ها توسط مردم شکل اتاق به خود گرفته‌اند. به گونه‌ای که می‌توان ذکر کرد این غار در زمانی تبدیل به پناهگاه امنی برای مردم شده بود. محوطه این غار بدون پوشش گیاهی و فضایی باز است؛ به همین خاطر در ساعت صبح یا غروب به این مکان بروید تا تابش آفتاب شما را اذیت نکند.


•    غار نمکدان
غار نمکدان یکی از جاهای دیدنی قشم است که بسیار زیبا و شگفت انگیز است. زمانی که به این غار وارد شوید، قندیل‌های بسیار زیبا و فوق العاده نمک را مشاهده خواهید کرد؛ همچنین لایه‌های روی هم نمک، صحنه بسیار زیبایی را ایجاد کرده‌اند. لایه‌ها قدمت بسیار طولانی این غار را بیان می‌کنند. این غار در جنوب غربی قشم و در فاصله ۹۰ کیلومتری مرکز شهر قرار دارد.


•    دره تندیس‌های قشم
دره تندیس‌های قشم مجموعه‌ای از کوه و صخره است که به دره ستارگان بسیار شباهت دارد. این کوه‌ها و صخره‌ها به مرور زمان توسط عوامل طبیعی مثل باد و باران دچار فرسایش شده‌اند. صدف‌هایی که در این دره وجود دارد، شاید برای شما عجیب باشد. لازم است بدانید که این محوطه میلیون‌ها سال قبل در دل دریا قرار داشته و وجود صدف‌ها به این دلیل است.


•    سد گوران قشم
روستای گوران یکی از جاهای دیدنی جزیره قشم محسوب می‌شود که در غرب جزیره قرار دارد. در گذشته زرتشتیان در این روستا زندگی می‌کردند و در ابتدا به گبران و پس از آن به گوران معروف شد. 
سد گوران یکی از جاذبه‌های دیدنی این روستا است که طول مدت ساخت آن جالب‌ترین و جذاب‌ترین ویژگی آن محسوب می‌شود. ساخت این سد از دوره هخامنشیان شروع و در دوره ساسانی ادامه پیدا کرده و در دوره پهلوی کار ساخت آن تمام شده است.

 


 
سخن پایانی
در این مطلب به بررسی مراکز خرید قشم و جاهای دیدنی آن پرداختیم. قشم از جزیره‌های دیدنی و منحصر به فرد کشور ما محسوب می‌شود که در طی سال گردشگران بسیاری به این جزیره سفر می‌کنند. علاوه بر این‌که این جزیره جاهای دیدنی بسیاری دارد، مراکز خرید فوق العاده‌ای در آن قرار گرفته که قیمت اجناس بسیار مناسب است. 
از مکان‌های دیدنی قشم که طرفداران بسیاری دارد، می‌توان به دره ستارگان، جزیره ناز، تنگه هرمز، جنگل حرا، تنگه چاهکوه قشم، غار نمکدان و ... اشاره کرد. بدون شک با سفر به این جزیره زیبا لحظات خاصی را خواهید داشت.

نظرات : 0

ثبت نظر

75640