۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت

حضور ۱۶۱ شرکت داخلی و خارجی در نمایشگاه تلکام ۱۴۰۲

 ICTPRESS - بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی مخابرات، فناوری اطلاعات و اقتصاد دیجیتال (تلکام٢٠٢٣) با شعار تحول دیجیتال و اتصال پذیری با حضور ۱۵۵ شرکت داخلی و ۶ شرکت خارجی از ۲ تا ۵ دی ماه برگزار می‌شود.

 

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، حامد بی آزار معاون امور نمایشگاهی در نشست خبری بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی مخابرات، فناوری اطلاعات و اقتصاد دیجیتال (ایران تلکام ۱۴۰۲) گفت: پس از اخذ مجوزهای لازم، بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی مخابرات، فناوری اطلاعات و اقتصاد دیجیتال (تلکام٢٠٢٣)، با شعار تحول دیجیتال و اتصال پذیری از ۲ تا ۵ دی‌ماه به مدت چهار روز در زمینی به مساحت ۱۱ هزار متر مربع در ۶ سالن از جمله سالن‌های ۵، ۶، ۷، ۸، ۹، ۱۰ و ۱۱ در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می‌شود.

 

 

وی با اشاره به اینکه آخرین نمایشگاه تلکام در سال ۱۴۰۰ برگزار شد، افزود: در نمایشگاه تلکام سال ۱۴۰۰ ،۵۵ شرکت وجود داشت اما از جمله ویژگی‌های نمایشگاه تلکام ۲۰۲۳ این است که ۱۵۵ شرکت داخلی و ۶ شرکت خارجی از کشور چین حضور خواهند داشت.

بی آزار در ادامه گفت: در این نمایشگاه کارگاه‌های آموزشی و نشست‌های تخصصی و جلسات بی تو بی مختلف برگزار می‌شود و علاقه مندان می‌توانند به صورت رایگان از این نمایشگاه و نشست‌ها شرکت کنند.

وی ادامه داد: از جمله ویژگی دیگر نمایشگاه حضور بیش از ۸۰ نفر از ۳۰ شرکت مختلف به عنوان هیأت تجاری است که از ۹ کشور از جمله روسیه، چین و ترکمنستان سوریه، عراق، ترکیه، افغانستان، ازبکستان میزبان برای بازدید به نمایشگاه می‌آیند.

 

 

محمدرضا بیدخام مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران نیز در این نشست خبری، اظهار داشت: شرکت مخابرات به عنوان اپراتوری که بیشترین مشترک تلفن ثابت و تلفن همراه را دارد در این نمایشگاه شرکت می‌کند. تمرکز ما در این نمایشگاه بر ارائه سرویس مبتنی بر فیبرنوری و فناوری‌های جدید خواهد بود.

عضو شورای سیاستگذاری نمایشگاه تلکام در ادامه گفت: همچنین در این نمایشگاه، کارگاه های آموزشی را در نظر گرفته‌ایم که بر اساس تکنولوژی های جدید است.

 

 

داوود ادیب رئیس اتحادیه صادر کنندگان صنعت مخابرات ایران و رئیس کانون هماهنگی فاوا در ادامه در خصوص درباره عدم حضور وزارت ارتباطات در این نمایشگاه گفت: معمولاً زمانی از وزارتخانه‌ها خواسته می‌شود در نمایشگاه حاضر شوند که میزان استقبال شرکت‌ها اندک است؛ در این نمایشگاه با استقبال خوبی مواجه هستیم و از این جهت نیاز به حضور وزارت ارتباطات در قالب یک غرفه نبود.

وی افزود: درخواست ما از وزارت ارتباطات این بود که حضور شرکت‌ها پررنگ شود و در کنار آن با وزارت ارتباطات همسو و همگام هستیم. شعار نمایشگاه تلکام امسال تحول دیجیتال و اتصال‌پذیری است؛ به واسطه ارتباطی که با معاونت علمی ریاست جمهوری ایجاد شده، کلمه «اتصال پذیری» را انتخاب کردیم.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران ادامه داد: بخش دوم مربوط به تحول دیجیتال است که اشاره به صحبت‌های وزیر ارتباطات درباره افزایش سهم اقتصاد دیجیتال از اقتصاد دارد. برای برگزاری این نمایشگاه ارتباط سه سویه میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و نمایشگاه بین‌المللی و شورای سیاست‌گذاری شکل گرفته است.

محمدمهدی آقا رفیعی مدیرعامل خانه نوآوری و فناوری ایران در ادامه این نشست بیان کرد: با حمایت مالی و معنوی ستاد توسعه اقتصاد دیجیتال و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری همچنین با توجه به اهمیت حوزه بین‌الملل در برگزاری نمایشگاه، از سه ماه قبل تیم‌های تخصصی فرایند شناسایی و جذب شرکت‌های متخصص در این حوزه را آغاز کردند.

وی افزود: با توجه به برگزاری همزمان نمایشگاه تلکام با پایان سال میلادی و تعطیلات کریسمس در نهایت، ۱۵۰ شرکت برای حضور در نمایشگاه به صورت هیات اعلام آمادگی کردند که در نهایت ۸۰ مهمان انتخاب شدند.

آقا رفیعی گفت: ۸۰ مهمان از ۹ کشور و ۳۰ شرکت برای بازدید از تلکام به ایران می‌آیند. این مهمان‌ها از کشورهای چین، سوریه، عراق، ترکیه، ترکمنستان، افغانستان، ارمنستان، ازبکستان، چین و روسیه هستند، البته با کشورهای دیگر نیز در حال رایزنی هستیم که هنوز نهایی نشده است.

 

نظرات : 0

ثبت نظر

49557