۱۴۰۳ جمعه ۳۰ شهریور

باغستان شهریار تحت‌پوشش فیبرنوری مخابرات تهران قرار گرفت

ICTPRESS - مراسم افتتاح پروژه سه هزار و ۵۰۰ پورتی فیبرنوری مخابرات منطقه تهران ویژه مجتمع مسکونی مهستان شهر باغستان شهریار، چهارشنبه ششم دی ماه در سالن همایش های شهرداری باغستان برگزار شد.

 

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS به نقل از روابط عمومی مخابرات منطقه تهران، در این مراسم که با حضور مهندس ملک جعفریان مدیر مخابرات منطقه تهران، معاونان و تعدادی از مدیران کل، صادقی مجری کشوری طرح نجما و همچنین فرماندار ویژه شهرستان شهریار، نماینده مردم ملارد، شهریار و شهرقدس در مجلس، شهردار باغستان و سایر مقامات و مسئولان شهری برگزار شد، فضلعلی زاده مدیر کل مخابرات منطقه شش تهران از تلاش های ارزنده همکاران اداره مخابرات شهریار و مرکز مخابرات سعید آباد همچنین معاونت ها و سایر ادارات کل مرتبط تقدیر کرد و با اشاره به همکاری و تعامل مطلوب شهرداری باغستان و سایر دستگاه ها و سازمان ها، بویژه هیأت مدیره مجتمع سه هزار و ۵۰۰ واحدی مهستان، به ارائه گزارشی از آخرین اقدامات و دستاوردهای اداره کل مخابرات منطقه شش در محدوده شهرستان شهریار، شهرها، بخش ها و روستاهای این منطقه پرداخت.

در این مراسم فاتحی نژاد فرماندار ویژه شهرستان شهریار، توسعه زیرساخت های ارتباطی توسط شرکت مخابرات را در بسترسازی مناسب برای رونق اقتصادی و بنگاه های تولیدی موثر دانست و بر لزوم همکاری همه دستگاه ها و نهادهای اجرایی بویژه شهرداری ها با مخابرات منطقه تهران تاکید و گسترش فیبر نوری را گامی ارزنده در راستای تحقق دولت الکترونیک و افزایش کسب و کارها قلمداد کرد.

در ادامه صادقی مجری کشوری طرح نهضت جهادی توسعه فیبرنوری شرکت مخابرات ایران ضمن تشریح اهداف، ضرورت ها و الزامات گسترش فیبرنوری، محدوده شهرستان شهریار را دارای ظرفیت های بالایی برای برخورداری از سرویس های متنوع مبتنی بر فیبرنوری دانست و مخابرات منطقه تهران را در زمره پیشگامان توسعه فیبرنوری با تکیه بر تلاش های جهادی مدیریت و سایر کارکنان این منطقه عنوان کرد.

حق وردی نماینده مردم شهریار، ملارد و شهر قدس در مجلس نیز بر ضرورت توسعه روزافزون سرویس های مخابراتی تاکید کرد و ارتباط محوری در جنگ ترکیبی دشمن علیه کشور و همچنین در تحولات دو قرن اخیر را نشان از اهمیت توسعه زیرساخت های ارتباطی و مخابراتی دانست و خواستار تعامل، همکاری و مودت سایر دستگاه ها و نهادهای اجرایی با مخابرات منطقه تهران شد.

 

 

همچنین ملک جعفریان مدیر مخابرات منطقه تهران در این مراسم، توسعه زیرساخت های ارتباطی بمنظور پاسخگویی به نیازهای روزافزون جامعه به سرویس های مخابراتی و ارتباطی را از جمله اهداف توسعه فیبرنوری دانست که با دستور مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در قالب طرح نهضت جهادی توسعه فیبرنوری شرکت مخابرات ایران در مخابرات منطقه تهران در سال ۱۴۰۲ در قالب سلسله افتتاحات فیبرنوری به انجام رسید و همچنان ادامه دارد.

مدیر مخابرات منطقه تهران، استفاده از کابل مسی برای برقراری ارتباط را موضوعی منسوخ شده و ناکارآمد توصیف کرد و با تشریح ویژگی های سرویس های مبتنی بر فیبرنوری، امنیت، سرعت و کیفیت را از مهم ترین شاخصه های فیبرنوری برشمرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود، توسعه زیرساخت های ارتباطی در منطقه شهریار را در حوزه دورکاری، آموزش، رونق کسب و کارها و توسعه اقتصاد دیجیتال در سال مهار تورم و افزایش تولید موثر دانست.

در این مراسم از طریق برقراری ارتباط ویدئو کنفرانسی با سه نقطه شامل محل برگزاری همایش در تالار شهرداری باغستان و دو مشترک مجتمع مسکونی مهستان که به تازگی از سرویس های مبتنی بر فیبرنوری بهره مند شده اند، تست سرعت انجام و بهره برداری از فیبرنوری در این منطقه بطور رسمی افتتاح شد.

نظرات : 0

ثبت نظر

94566