۱۴۰۳ شنبه ۰۲ تیر

ساخت یک باتری به بزرگی برج‌ خلیفه!

ICTPRESS - طراح بلندترین ساختمان جهان، اکنون تصمیم دارد آسمانخراشی با قابلیت ذخیره انرژی بسازد.

 

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، شرکت اسکیدمور، اویینگ و مریل مستقر در شیکاگو که برج خلیفه را طراحی کرده است، اکنون قصد دارد آسمان‌خراش‌ها را با استفاده از گرانش به باتری تبدیل کند.

این شرکت با شرکت Energy Vault برای بهینه‌سازی سیستم ذخیره‌سازی انرژی گرانشی شریک شده است. این سیستم شامل بلوک‌های سنگینی است که در ارتفاع بالا ذخیره شده‌اند و هنگام رها شدن انرژی تولید می‌کنند که به برق تبدیل می‌شود.

 

معماری ساختمان‌های پایدار

هدف این مشارکت، طراحی آینده معماری ساختمان‌های پایدار است که برای اولین بار جبران سریع کربن را امکان‌پذیر می‌کند.

تحت این مشارکت استراتژیک، شرکت سازنده برج خلیفه معمار و مهندس سازه انحصاری برای سیستم‌های ذخیره انرژی گرانشی نسل بعدی خواهد بود که شامل ترکیب این فناوری در ساختمان‌های بلند در مناطق شهری و سازه‌های قابل استقرار در محیط‌های طبیعی برای به حداکثر رساندن پایداری، تسریع جبران انتشار کربن و کاهش هزینه‌های مصرف انرژی می‌شود.

ترکیب فناوری ذخیره انرژی گرانشی پیشگام آنها با تخصص سازنده برج خلیفه، اولین پلتفرم را برای دستیابی به جبران انتشار کربن سریع در ساخت و ساز و بهره‌برداری ساختمان فراهم می‌کند.

نمونه‌های اولیه‌ای طراحی شده است که بلوک‌های عظیم را با استفاده از موتورهای الکتریکی بالا می‌برند. در این فرآیند انرژی بالقوه‌ای ایجاد می‌شود که می‌تواند با پایین آوردن بلوک‌ها به توان تبدیل شود.

بر اساس این مفهوم چهار سیستم ذخیره‌سازی ایجاد شده است که سه سیستم از بلوک‌های سنگین یا آب استفاده می‌کنند. دو برج در دامنه تپه‌ها قرار خواهند داشت و برج سوم یک برج بلند و استوانه‌ای شکل است که برای محیط‌های شهری طراحی شده است که به طور بالقوه دارای فضاهای مسکونی، خرده‌فروشی و اداری است.

پروژه شانگهای Energy Vault حدود ۱۵۰ متر ارتفاع دارد اما باتری‌های آسمان‌خراشی شرکت طراح برج خلیفه احتمالا بلندتر باشند و ارتفاع‌شان به ۳۰۰ متر برسد.

نظرات : 0

ثبت نظر

14841