۱۴۰۳ شنبه ۰۲ تیر

توسعه اکوسیستم Galaxy AI با نسل جدید کامپیوترهای شخصی

ICTPRESS - شرکت سامسونگ به تازگی نسل جدید لپ‌تاپ‌های مجهز به هوش مصنوعی Galaxy Book4 Edge خود را معرفی کرده است. 

 

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS به نقل از روابط عمومی سامسونگ در ایران، این لپ‌تاپ‌های نسل جدید، با بهره‌مندی از قدرت پردازش عصبی (NPU) معادل 45 تریلیون عملیات ‌بر ثانیه (45 TOPS) و همچنین ادغام‌های پیشرفته‌ای که هوش‌ مصنوعی ترکیبی (Hybrid AI) را ایجاد می‌کند، تجربه کار با لپ‌تاپ و کامپیوتر را متحول کرده و قدرتمندترین اکوسیستم هوش ‌مصنوعی همراه را با قابلیت اتصال بالا ارائه می‌دهد. سامسونگ ضمن همکاری با شرکای پیشرو خود در این صنعت برای پیشبرد نوآوری‌های هوش ‌مصنوعی، Galaxy Book4 Edge را به عنوان نسل جدید دستگاه‌های AI PC معرفی می‌کند.
 

ارتقاء سطح در اتصال هوش مصنوعی

فناوری Galaxy AI در Galaxy Book4 Edge تجربه اتصالی همه‌جانبه و گسترده را ارائه می‌دهد و این به لطف پشتیبانی از Wi-Fi 7 و اتصال سریع و یکپارچه‌ای که بین دستگاه‌ها ایجاد می‌کند، امکان‌پذیر شده است و در عین حال نیز به‌طور منحصربه‌فرد استفاده از پردازش روی دستگاه و همچنین مبتنی بر ابر را نیز ایجاد می‌کند. با این رویکرد ترکیبی، کاربران می‌توانند حتی در حالت آفلاین نیز از ویژگی‌های هوش مصنوعی بهره ببرند و امنیت بالاتری را روی داده‌های خود حفظ کنند. به لطف هوش‌ مصنوعی داخلی (on-device) در این دستگاه، پردازنده هوشمند Snapdragon در طول زمان از کاربران یاد می‌گیرد، بهره‌وری را افزایش می‌دهد و تجربیات هوش مصنوعی را برای کاربر بهینه‌سازی می‌کند.

با اضافه شدن Galaxy Book4 Edge به مجموعه دستگاه‌های گلکسی سامسونگ، تجربه جامع هوش‌ مصنوعی و بهبودهایی که ایجاد می‌کند، در دستگاه‌های سامسونگ هرگز به این اندازه در دسترس نبوده است. Galaxy Book4 Edge یک  Copilot+ PC است که نحوه تعامل کاربران با دستگاه‌های خود را تغییر می‌دهد و به آن‌ها اجازه می‌دهد با استفاده از زبان ساده و روزمره بیش از همیشه سازنده و خلاق باشند.
 


یک دستگاه تلفن همراه را به Galaxy Book4 Edge متصل کنید و با برنامه Link to Windows ویژگی‌های Galaxy AI را در صفحه‌نمایشی بزرگ‌تر و همه‌جانبه‌تر تجربه کنید. همچنین با Mirror Circle می‌توانید روی لپ‌تاپ در گوگل به جست‌وجو بپردازید و نتایج را به طور مستقیم روی فایل‌های کاری خود جای‌گذاری (Paste) کنید تا تجربه خود را به شکلی سریع و یکپارچه کامل کنید.

سری لپ‌تاپ‌های Galaxy Book4 Edge همچنین ویژگی‌های مورد علاقه کاربران نظیر Chat Assist و Live Translate را نیز به راحتی ارائه می‌دهد.

سامسونگ در همکاری با شرکت مایکروسافت، برنامه Copilot ویندوز را به Galaxy Book نیز آورده است و بدین ترتیب ترکیبی عالی از هوش مصنوعی روی دستگاه که مبتنی بر ابر است را برای تجربه‌ای کامل امکان‌پذیر کرده است. کاربران از این پس می‌توانند برای اقدامات روزمره مانند تنظیم زنگ هشدار (Alarm)، بازیابی مخاطبین، ارسال پیام و موارد دیگر، از دستورات صوتی Copilot در دستگاه‌های تلفن همراه خود استفاده کنند. Copilot همچنین برای بهره‌وری بیشتر کاربر، به ‌طور هوشمند پیشنهادات مرحله‌های بعدی را در فعالیت‌هایی که انجام می‌دهد ارائه می‌کند.

 

کامل‌تر و سریع‌تر انجام دهید

سری لپ‌تاپ‌هایGalaxy Book4 Edge  ادامه‌دهنده‌ میراث سامسونگ در ارائه تجربه‌های برتری است که از طریق سخت‌افزارهای با کیفیت و نرم‌افزارهای پیشرفته محقق شده است. این سری از لپ‌تاپ‌های سامسونگ از ابتدا برای هوش مصنوعی طراحی شده و به عنوان نسل بعدی کامپیوترهای مبتنی بر هوش‌ مصنوعی، طیف گسترده‌ای از ابزارها و امکانات هوشمند را در دستان کاربران قرار می‌دهد و بیش از همیشه آن‌ها را برای تحقق مفهوم کار بیشتر، تلاش کمتر؛ توانمند می‌کند.

 


 
سری لپ‌تاپ‌های Galaxy Book4 Edge مجهز به پردازنده Snapdragon X Elite است. این پردازنده با قدرت پردازش عصبی 45 تریلیون عملیات ‌بر ثانیه (45 TOPS) عملکرد بی‌نظیری در شتاب‌دهی قابلیت‌های هوش‌ مصنوعی و همه فعالیت‌ها ارائه می‌دهد. فناوری هوش ‌مصنوعی روی این دستگاه، به لطف سریع‌ترین و قدرتمندترین پردازنده Snapdragon  در لپ‌تاپ‌ها، به طور مداوم بهبود می‌یابد و تجربه‌ای بی‌وقفه و یکپارچه‌ای را برای کاربران تضمین می‌کند.

به علاوه برای جست‌وجوی اسناد، ایمیل‌ها یا صفحات وب که فعالیتی زمان‌بر و طاقت‌فرسا است، می‌توانید از Recall استفاده کنید. با این قابلیت اکنون فقط کافیست سرنخ‌هایی که به یاد می‌آورید را توصیف کنید و به راحتی مقصود خود را بیابید. Galaxy Book4 Edge همچنین می‌تواند به شما این امکان را ارائه دهد که در یک خط‌ زمانی به جست‌وجو بپردازید، محتوای مورد نیاز خود را پیدا کنید و دوباره مشغول شوید.

امروزه محیط‌های کاری، ترکیبی است و تماس‌های ویدئویی یک اتفاق متداول است؛ در این بخش Galaxy Book4 Edge به شما کمک می‌کند تا موانع زبانی با همکاران، دوستان و خانواده را در سطوح بین‌المللی کنار بزنید زیرا قابلیت Live Captions، زیرنویس‌های دقیقی را به صورت آنی به شما ارائه می‌دهد. این قابلیت در صورت وجود گفت‌وگو فارغ از نوع اپلیکیشن، آن‌ها را در لحظه روی صفحه به زیرنویس انگلیسی تبدیل می‌کند.

پردازش هوش مصنوعی در Galaxy Book4 Edge به واسطه پردازنده Snapdragon X Elite تا چهار برابر سریع‌تر شده است و سبب شده تا جریان‌های کاری، جامع‌تر از همیشه شکل بگیرد. به راحتی بین برنامه‌ها و دستورات حرکت کنید و با کلید اختصاصی هوش‌ مصنوعی دستگاه، قابلیت‌های هوشمند را با یک ضربه فعال کنید. همچنین حین استفاده از Galaxy Book4 Edge می‌توانید یک روز کامل روی عمر باتری خود حساب کنید. این باتری قادر به پخش ویدئو تا 22 ساعت و مجهز به فناوری شارژ فوق‌‌سریع (Super-Fast Charging) است.

 

خلاقیت بی‌نهایت، همیشه و همه‌جا

کاربران سامسونگ اکنون مجموعه‌ای جامع‌تر از ابزارهای هوش مصنوعی را در اختیار دارند و راحت‌تر از همیشه می‌توانند خلاقیت خود را بروز دهند. Galaxy Book4 Edge برای تحول جریان‌های خلاقانه از Cocreator استفاده می‌کند. Cocreator با استفاده از هوش‌ مصنوعی، طرح‌ها و متون را به هنرهای زیبا تبدیل می‌کند و به شما این امکان را می‌دهد با وارد کردن دستورات متنی، طراحی‌های کاملاً جدیدی ایجاد کنید. 
 

 

ابزار بعدی Windows Studio است. با افکت‌هایی که این قابلیت در اختیار شما قرار می‌دهد، خلاقیت را در تماس‌های ویدئویی به سطح جدیدی برسانید. این قابلیت با استفاده از هوش‌ مصنوعی، فیلترها و افکت‌های متنوعی را در پس‌زمینه تصاویر حین مکالمات تصویری برای شما ایجاد می‌کند. با Windows Studio می‌توانید کنفرانس‌های ویدئویی را کمی سرگرم‌کننده‌تر کنید یا با استفاده از ویژگی‌هایی همچون فوکوس صدا، تار کردن پس‌زمینه و تماس چشمی نهایت لذت را از تجربه خود ببرید.

ارتقاء نمایشگر و طراحی پریمیوم Galaxy Book4 Edge به راحتی شما را در جریان‌های خلاقانه خود غرق می‌کند. فناوری Vision Booster در نمایشگر Dynamic AMOLED 2X  این لپ‌تاپ، اکنون دید بهتری در فضای باز ارائه می‌دهد و صفحه نمایش لمسی (با قابلیت 10 لمس همزمان) و ضد بازتاب آن به طرز چشمگیری بازتاب نور را کاهش می‌دهد. طراحی فوق‌العاده نازک و سبک آن نیز آزادی زیادی را در هر زمان و مکانی برای خلق ایده‌های خلاقانه تضمین می‌کند. نرخ تازه‌سازی تطبیقی (Adaptive Refresh Rate) در این لپ‌تاپ تا 120 هرتز می‌رسد و نمایشگر آن نیز استانداردهای رنگی و همچنین روشنایی سینمایی و بی‌نظیری را ارائه می‌دهد.

افزون بر این‌ها Galaxy Book4 Edge با ویژگی Auto Super Resolution بدون افت کیفیت گرافیکی، وضوح و نرخ فریم بالایی را ارائه می‌دهد تا تجربه بازی‌ها برای کاربر بی‌وقفه و روان انجام شود.

 

اوج امنیت با همراهی سامسونگ ناکس و مایکروسافت

لپ‌تاپ‌های سری Galaxy Book4 Edge توسط پلتفرم امنیتی چندلایه و قدرتمند سامسونگ ناکس (Samsung Knox) از اطلاعات حیاتی روی دستگاه محافظت می‌کنند. این پلتفرم امن برای جلوگیری از آسیب‌پذیری داده‌های مهم داخل دستگاه، از راهکارهایی همچون سخت‌افزار امن، شناسایی تهدیدات به صورت لحظه‌ای و سیستم حفاظت مشارکتی بهره می‌برد. این لپ‌تاپ‌ها همچنین به عنوان یک دستگاه مجهز به هسته امن مایکروسافت، به کاربران ویندوز بالاترین سطح حفاظت از ویندوز 11 را ارائه می‌دهد.

به واسطه هوش‌ مصنوعی روی دستگاه، Galaxy Ai و همچنین +Copilot اکنون می‌توانند عملکردهای درخواستی را بدون آپلود اطلاعات به فضای ابری، پردازش کنند. بدین ترتیب از حریم خصوصی کاربر نیز به خوبی محافظت می‌شود. در برنامه Recall نیز اسکرین‌شات‌هایی که متعلق به شما هستند، در لپ‌تاپ به صورت داخلی باقی می‌مانند و کاربر می‌تواند با کنترل‌های آسانی به حذف، تنظیم و فیلتر کردن محتوا بپردازد. همچنین با حریم خصوصی قابل اعتمادی که در اختیار دارید، همیشه کنترل کاملی روی دستگاه دارید زیرا برای قابلیت‌هایی که به پردازش ابری هوش مصنوعی نیاز دارند نیز مجموعه‌ای از ویژگی‌های امنیتی مایکروسافت در اختیار شما است تا به صورت دائمی از شما محافظت کند. علاوه بر این، تنظیمات حریم خصوصی دستگاه نیز بیانگر تعهد سامسونگ به حمایت از حق انتخاب کاربر برای حفاظت از دستگاه و هوش‌ مصنوعی است.
 

 

گامی به سوی آینده کسب‌وکارها

با امنیت پیشرفته سامسونگ ناکس، سری Galaxy Book4 Edge به کسب‌وکارها امکان می‌دهد تا قابلیت‌های هوش مصنوعی را در سازمان‌های خود ادغام کنند و در نتیجه، گام‌های بلندی در راستای اهداف فناوری خود بردارند. اکنون کسب‌وکارها می‌توانند با خیالی آسوده، عملکردهای مبتنی بر هوش مصنوعی را در اختیار کارکنان خود قرار داده و بدین ترتیب، کار آن‌ها را آسان‌تر کنند. برای نمونه، کارمندان می‌توانند از طریق زبان طبیعی به سرعت اسناد مهم و فایل‌های مرتبط با کار جاری و جامع خود را پیدا کنند. همچنین، با استفاده از ترجمه زیرنویس زنده (Live Captions) در تماس‌های ویدیویی، می‌توان موانع زبانی را نیز هنگام ارتباط با همکاران کنار زد. در نهایت نیز دستیار شخصی به برقراری تماس، ارسال پیام و ارتباط با افراد دیگر در هر کجا و بدون معطلی کمک می‌کند. در مجموع این قابلیت‌های پیشرفته هوش مصنوعی، کاربران را از طریق ویژگی‌هایی که به بهبود هرچه بیشتر بهره‌وری و عملکرد‌های مولتی‌تسکینگ کمک می‌کنند، توانمند می‌سازد.

 

تاریخ عرضه به بازار

سری لپ‌تاپ‌های Galaxy Book4 Edge از تاریخ 18 ژوئن 2024 در بازارهای منتخبی از جمله فرانسه، آلمان، ایتالیا، کره جنوبی، اسپانیا، بریتانیا و ایالات متحده در دسترس قرار می‌گیرند. این مدل‌ها در ابعاد  14 و 16 اینچی با روکشی ارتقاء یافته و باکیفیت ارائه می‌شود تا ظاهری براق و پرمیوم ایجاد کنند. این روکش خارجی از طیف گسترده‌ای از مواد بازیافتی همچون پلاستیک، شیشه و آلومینیوم ساخته شده است.

نظرات : 0

ثبت نظر

58035