۱۴۰۳ جمعه ۰۱ تیر

اپل از سیستم عامل iOS 18 رونمایی کرد

ICTPRESS - اپل در رویداد WWDC 2024 از تغییرات بزرگ نرم‌افزاری آیفون در iOS 18 رونمایی کرد. 

 

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، اپل در رویداد WWDC 2024 امشب، پیش‌نمایشی از آپدیت بعدی iOS را منتشر کرد: iOS 18؛ با بسیاری از امکانات شخصی‌سازی گوناگون که دست کاربران را بیش از پیش در سفارشی‌سازی ظاهر رابط کاربری آیفون باز می‌گذارند. البته یک سری تغییرات ظاهری مهم دیگر هم وجود دارد که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

 

 

در iOS 18 اکنون تعدادی ابزار جدید برای شخصی‌سازی وجود دارد که صرفا منوی صفحه‌ هوم را می‌توان به لطف آن‌ها تغییر داد. برای مثال اکنون آیکون برنامه‌ها از حالت تیره پشتیبانی می‌کند و این یعنی هنگام فعال شدن حالت شب،‌ آیکون‌ها هم تغییر رنگ می‌دهند تا گوشی ظاهری بسیار زیباتر، یک‌دست‌تر و جذاب‌تر به خود بگیرد. همچنین اپلیکیشن‌ها را می‌توانید آزادانه در هر جای صفحه هوم قرار دهید.

 

 

کنترل سنتر نیز دستخوش تغییرات مهمی شده و اکنون می‌توان آن را به شکل قابل توجهی شخصی‌سازی کرد. برای مثال توسعه‌دهندگان می‌توانند برای اپ‌های خود در کنترل سنتر، ابزارهای کنترلی مختلفی را در نظر بگیرند. کنترل سنتر حالا از چند صفحه بهره می‌برد که کاربران هم می‌توانند به صورت مداوم در صفحات مختلف آن سوایپ کنند تا به آیتم‌های بیشتری دسترسی داشته باشند. علاوه بر این‌ها، کنترل‌های صفحه قفل هم حالا قابل شخصی‌سازی هستند.

 

 

اپل از سیستم‌عامل visionOS 2 رونمایی کرد؛ ساده‌تر و جذاب‌تر

یکی از اقدامات جالب اپل در iOS 18، امکان قفل کردن برنامه‌ها با تأیید هویت است به گونه‌ای که اطلاعات آن‌ها از جست و جو و همچنین سیری پنهان می‌ماند و کسی نمی‌تواند به آن‌ها دسترسی داشته باشد. در کنار این قابلیت‌های جذاب، اپل امکان اتصال سریع لوازم جانبی به آیفون‌ها را هم در این نسخه فراهم کرده تا تجربه‌ بهتری را از این حیث شاهد باشیم.

 

قابلیت‌های دیگر iOS 18

 

 

یکی از بخش‌هایی که در سیستم‌عامل iOS 18 به صورت کامل تغییر ظاهری پیدا کرده، اپلیکیشن Photos است. از نوع نمایش تصاویر گرفته تا امکان جست و جو بر اساس زمان، افراد، خاطرات، سفرها و… و امکان فیلتر کردن آن‌ها بر اساس نوع تصاویر (اسکرین‌شات، دوربین و…).

 

 

حالت‌های مختلف دیگر از جمله امکان ارسال پیام از طریق ماهواره و Game Mode هم به iOS 18 اضافه شده‌اند که مورد دوم را برای اولین بار است که در آیفون می‌بینیم. کاربران با فعال کردن حالت گیم می‌توانند فعالیت‌های پس‌زمینه را کمتر کنند تا فریم‌ریت بازی بیشتر شود. همچنین با فعال کردن این قابلیت، اتصال به لوازم جانبی نظیر کنترلرهای بازی و ایرپادز هم سریع‌تر و پایدارتر خواهد شد.

نخستین نسخه بتای iOS 18 از امروز در دسترس قرار می‌گیرد اما بتای عمومی آن در یک تاریخ نامشخص، در آینده عرضه می‌شود. عرضه‌ رسمی این سیستم‌عامل برای همه گوشی‌های واجد شرایط اپل، از سپتامبر آغاز خواهد شد؛ یعنی زمانی که شرکت آمریکایی از سری آیفون ۱۶ رونمایی می‌کند.

 

نظرات : 0

ثبت نظر

38587