۱۴۰۳ سه شنبه ۲۹ خرداد

افزایش ۱۰۰ برابری سرعت CPU‌ با یک فناوری نوین

ICTPRESS - استارت‌آپ فلو به تازگی فناوری اختصاصی ایجاد کرده است که از آن به عنوان واحد پردازنده موازی (PPU) یاد می‌کند و می‌تواند عملکرد هر واحد پردازنده مرکزی (CPU) را تا ۱۰۰ برابر افزایش دهد.

 

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS به نقل از دیجیتال‌ترنز، شرکت سازنده این فناوری می‌گوید دیگر نیازی نیست یکی از بهترین CPU‌ها را داشته باشید و همه دستگاه‌هایی که به CPU‌های با کارایی بالا نیاز دارند، از مزایای زیادی در استفاده از واحد پردازش موازی این شرکت برخوردار خواهند شد. موارد بسیار شگفت‌انگیز دیگری در مورد آن وجود دارد، اما چقدر احتمال دارد که این فناوری به بازار راه یابد؟ باید نگاهی دقیق‌تر انداخت.

استارت‌آپ فلو (Flow Computing) در ژانویه سال جاری به وجود آمده است. این یک استارتاپ جدید است که بر اساس مرکز تحقیقات فنی VTT فنلاند ساخته شده است. این شرکت که به نظر می‌رسد در حال حاضر فقط سه نفر از بنیانگذاران خود را استخدام کرده، حدود ۴.۳ میلیون دلار بودجه جمع‌آوری کرده است.

اگرچه تعداد کارمندان و سن شرکت هر دو در سطح پایین‌تری قرار دارند، اما فناوری آن بسیار چشمگیر به نظر می‌رسد.

این شرکت بیان می‌کند که تغییر بار کاری به PPU، عصر «ابر CPU» جدید را ممکن می‌کند. این تراشه‌ها کاملا با نرم‌افزارها و برنامه‌های موجود سازگار خواهند بود و علاوه بر این، توسعه‌دهندگان نیازی به انجام کاری برای کارکرد این پردازنده‌های جدید مجهز به PPU ندارند. آنها فقط کار خود را می‌کنند، البته ۱۰۰ برابر سریعتر.

فلو (Flow Computing) همچنین معتقد است که PPU‌های آن می‌توانند این نوع عملکرد را حتی برای دستگاه‌های کوچکتر مانند تلفن‌های هوشمند و ساعت‌ها افزایش دهند.

این استارت‌آپ جوان امیدوار است به جای اینکه به تنهایی با این پروژه کار کند، با شرکت‌هایی مانند اینتل، AMD، Arm، کوالکام و انویدیا و همچنین استارت‌آپ‌های کوچک‌تر CPU همکاری کند. این استارتاپ یک بازار جهانی را هدف قرار داده و قصد دارد مجوز فناوری خود را در سراسر جهان صادر کند.

نظرات : 0

ثبت نظر

85947