۱۴۰۳ سه شنبه ۱۲ تیر

موبایل جدید هوآوی با قابلیت ارسال پیامک ماهواره‌ای در راه است

ICTPRESS - طبق گزارشی جدید، شرکت هوآوی قصد دارد یک موبایل با قابلیت ارسال و دریافت پیامک با کمک ماهواره به بازار عرضه کند.

 

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS به نقل از گیزموچاینا، هواوی در ماه آوریل موبایل «پورا ۷۰» را در بازار چین و سپس در بازارهای جهانی مانند اروپا و مالزی عرضه کرد.

این برند چینی اکنون موبایل «Huawei Pura ۷۰ Satellite SMS Edition» را عرضه کرده که همانطور که نامش نشان می‌دهد قابلیت ارسال و دریافت پیامک با ماهواره را دارد.

"WHYLAB" یک افشاگر فناوری، به تازگی با انتشار چند پست در میکروبلاگ ویبو جزئیات بیشتری درباره دستگاه جدید فاش کرده است. طبق پست‌های این افشاگر Huawei Pura ۷۰ Satellite SMS Edition دارای تراشه Kirin۹۰۱۰E است. این درحالی است که در موبایل پورا ۷۰ اولیه از تراشه Kirin۹۰۰۰S۱ استفاده شد.

 

 

تراشه جدید ساختار ۱۲ هسته‌ای دارد که شامل ۲ هسته بزرگ ۲.۱۹ گیگاهرتزی، ۶ هسته ۲.۱۸ گیگاهرتزی متوسط و ۴ هسته کوچک ۱.۵۵ گیگاهرتزی است. هواوی در بخش گرافیک دستگاه نیز از کارت گرافیکی Maleoon ۹۱۰ ۷۵۰MHz استفاده می‌کند که توسط همین شرکت توسعه یافته است. علاوه برآنچه گفته شد دستگاه مذکور ۱۲۸ گیگابایتRAM دارد.

 

 

به نظر می‌رسد عملکرد دستگاه اندکی ضعیف‌تر از موبایل‌های پورا ۷۰ فعلی باشد. یکی از دلایل این امر آن است که هسته‌های بزرگ تراشه Kirin۹۰۱۰E طوری تنظیم شده اند که عملکرد آنها ۱۲۰ مگاهرتز پایین‌تر از Kirin۹۰۰۰S۱ باشد. البته باید توجه داشت تمایز عملکرد بین دو دستگاه به اندازه‌ای نیست که در استفاده روزمره کاربر آشکار شود. بقیه مشخصات دستگاه مشابه مدل پورا ۷۰ معمول است.

نظرات : 0

ثبت نظر

58012