۱۴۰۳ یکشنبه ۱۷ تیر

بررسی صرافی های رمز ارز معتبر و مزایا و معایب هر یک

ICTPRESS - انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال، یکی از دغدغه‌های همیشگی معامله‌گران بازار کریپتوکارنسی است.

 

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، ده‌ها صرافی ارز دیجیتال ایرانی و خارجی پیش روی فعالان بازار کریپتو در کشور ما وجود دارند. یکی از شرط‌های مهم در موفقیت سرمایه‌گذاران، انتخاب صرافی آنلاین معتبر ایرانی و خارجی است که کیفیت ایده‌آل معامله‌گری را برای آن‌ها تضمین کند. برای آنکه بتوانید بهترین صرافی ارز دیجیتال را از بین ده‌ها پلتفرم انتخاب کنید، نیاز به شاخص‌هایی برای ارزیابی و مقایسه صرافی‌های ارز دیجیتال دارید. در این مطلب تعدادی از مهم‌ترین فاکتورهایی که قبل از انتخاب یک صرافی باید مد نظر قرار دهید را بررسی می‌کنیم.

 

1. فعالیت رسمی و قانونی صرافی ارز دیجیتال

یکی از نکات مهمی که بعضا در ارزیابی صرافی‌های ارز دیجیتال مورد غفلت قرار می‌گیرد، رسمی بودن فعالیت آن‌هاست. هرچند در بسیاری از کشورها از جمله ایران سازوکار قانونی مشخصی برای دریافت مجوز صرافی‌ها وجود ندارد؛ اما در عین حال دستورالعمل‌هایی هستند که صرافی‌های معتبر از آن‌ها پیروی می‌کنند. پیشنهاد می‌کنیم برای انتخاب صرافی ارز دیجیتال معتبر در ایران، موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • صرافی باید زیر نظر یک شرکت رسمی ثبت شده در کشور فعالیت کند.
  • هویت مدیران و گردانندگان صرافی مشخص باشد.
  • صرافی دارای دفتر با مکان مشخص در کشور باشد.
  • احراز هویت کاربران در صرافی‌های معتبر اجباری است.

 

امنیت صرافی ارز دیجیتال

 

2. امنیت صرافی ارز دیجیتال

امنیت صرافی ارز دیجیتال یک موضوع چند وجهی است. برخی از وجوه امنیت صرافی‌ها برای کاربران روشن نیست. مثلا شما به‌عنوان یک کاربر نمی‌توانید نحوه ذخیره‌سازی اطلاعات در سرورها و همچنین نگهداری دارایی کاربران در یک صرافی را تشخیص دهید. در عین حال برخی نکات دیگر هستند که در شناسایی صرافی‌های امن به شما کمک می‌کنند. این موارد عبارتند از:

  • صرافی امن، اصل شفافیت عملکرد و اطلاعات را رعایت می‌کند.
  • حساب‌های کاربری در صرافی باید قابلیت احراز دو عاملی (پیامک، ایمیل و گوگل اتنتیکیتور) داشته باشند.
  • آپدیت‌های امنیتی سایت و اپلیکیشن موبایل صرافی به‌صورت منظم اجرا می‌شوند.
  • قوانین و مقررات صرافی باید کاملا شفاف و روشن باشد.
  • سوابق امنیتی منفی در کارنامه صرافی‌های معتبر وجود ندارد.

 

3. واریز و برداشت وجه سریع و مطمئن

یکی دیگر از ویژگی‌های مهم صرافی‌های معتبر، ارائه خدمات واریز و برداشت ریالی و رمزارزی سریع است. حتما در مطالعه نقدها و نظرات درباره یک صرافی توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته باشید. در صورتیکه یک صرافی خدمات واریز و برداشت ریالی و رمزارزی را به‌صورت منظم و سریع با قوانین و مقررات مشخص و شفاف ارائه نکند، گزینه قابل اعتمادی نیست.

 

خدمات واریز و برداشت سریع در صرافی ارز دیجیتال

 

4. کیفیت خدمات پشتیبانی

کاربران یک صرافی باید آسوده خاطر باشند که در صورت مواجهه با هرگونه مشکل و چالش احتمالی می‌توانند پاسخ سوالات خود را از پشتیبانی صرافی دریافت کنند. صرافی‌های ارز دیجیتال نیز باید بالاترین سطح کیفیت پشتیبانی را برای معامله‌گران ارائه کنند.

به‌همین دلیلT صرافی‌های ایده‌آل دسترسی‌های گوناگون مانند تلفن، شبکه‌های اجتماعی، پیام‌رسان‌ها، چت آنلاین و ... برای پشتیبانی در نظر می‌گیرند. با‌توجه‌ به‌ اینکه معاملات ارزهای دیجیتال به‌صورت 24 ساعته و بدون تعطیلی دنبال می‌شود، لازم است که پشتیبانی صرافی‌ها نیز تمام وقت باشد.

 

کلام پایانی
چهار ویژگی مهم برای یک صرافی ارز دیجیتال معتبر را بررسی کردیم. موارد متعدد دیگری مانند نرخ کارمزد معاملات، ابزارهای معاملاتی و ... وجود دارند که برای مقایسه صرافی‌های مختلف باید مد نظر قرار دهید. در این مطلب بیشتر روی نکاتی تامل کردیم که در ارزیابی اعتبار یک صرافی به شما کمک می‌کنند. پیشنهاد می‌کنیم از ثبت نام و کار کردن در صرافی که شرایط ذکر شده را ندارد، تا جای ممکن پرهیز کنید.

نظرات : 0

ثبت نظر

39792