۱۴۰۳ شنبه ۱۴ مهر

اتصال شبکه پرداخت کارتی میر روسیه به شبکه شتاب ایران

ICTPRESS - رئیس بانک مرکزی از اجرای اتصال شبکه بانکی شتاب ایران به شبکه میر روسیه خبر داد و گفت: از شهریورماه کارت‌های بانکی شبکه شتاب ایران در خودپردازهای روسیه قابل استفاده هستند.

 

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، محمدرضا فرزین رئیس بانک مرکزی اظهار داشت: در نشست دو جانبه رؤسای کل بانک‌های مرکزی دو کشور ایران و روسیه در حاشیه کنگره مالی روسیه در سنت پترزبورگ که پنج شنبه گذشته برگزار شد، همه اقدامات مشترکی که در گذشته توافق شده بود نهایی و وارد مرحله عملیاتی شد.

وی در ادامه گفت: در این مرحله کارت‌های بانکی شبکه شتاب ایران در قالب طرح کارت هوشمند همراه بانکی (کهربا) در همه خودپرداز‌های کشور روسیه قابل استفاده خواهد بود. 

فرزین در ادامه توضیح داد: این کار نهایی شده است و از هفته‌ اول شهریور از کارت‌های ایرانی می‌توان در خودپردازهای روسیه استفاده کرد و هر فردی با کارت ایرانی خود می‌تواند منابع خود را به‌صورت روبل دریافت کند.

وی افزود: مرحله دوم این اتصال برای بهره‌مندی اتباع روسیه در ایران خواهد بود و در مرحله سوم کارت‌های شتاب ایران در پذیرنده‌های فروشگاهی روسیه پردازش خواهد شد.

رئیس بانک مرکزی در پایان گفت: به‌زودی با افتتاح زیرساخت، معاملات توافقی ریال برون‌مرزی (ریال آفشور) در مرکز مبادله‌ ارز و طلای ایران، دستورالعمل‌های لازم به شبکه‌ بانکی و بازرگانان ابلاغ خواهد شد.

نظرات : 0

ثبت نظر

94805