۱۴۰۳ شنبه ۰۳ آذر

نگاهی به دومین رویداد نکست‌ شیفت با حضور مدیرعامل نستله ایران

 ICTPRESS - دومین رویداد نکست‌ شیفت با حضور مدیرعامل نستله ایران برگزار شد.

 

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، این رویداد آموزشی توسط دیجی‌نکست با همراهی دیجی‌کالا به منظور بررسی رابطه تکنولوژی و منابع انسانی برگزار شد و در آن موضوعاتی همچون تاثیر روندهای کلیدی مانند اتوماسیون، هوش مصنوعی بر وظایف، نیازها و مهارت‌های کارکنان، نقش داده‌ها و تجزیه و تحلیل آنها در تصمیم‌گیری‌های استراتژیک منابع انسانی، جایگاه و نقش مدیران منابع انسانی در دنیای در حال تغییر و استراتژی‌ها و راهکارهایی برای استقرار فناوری به منظور ارتقای بهره‌وری و بهبود اثربخشی منابع انسانی مورد بحث و کنکاش سخنرانان و حاضران در پنل‌ها قرار گرفت.

در این مراسم پنلی با محوریت سازمان در حال گذار تشکیل شد که محتوای آن بیانی از تجربیات سازمان‌ها درخصوص تغییرات بود. در این پنل ۴ مدیر عامل از ۲ صنعت کاملا متفاوت شامل استارت‌آپ و تولیدی محصولات مصرفی (FMCG) به اشتراک تجربه‌های خود پرداختند. الناز سخائیان، مدیرعامل نستله ایران که در روزهای ابتدایی سال ۱۴۰۳ به عنوان اولین بانوی ایرانی به مدیریت عاملی این شرکت منصوب شد، با اشاره به اهمیت و اولویت نیروی انسانی به عنوان ارزشمندترین سرمایه شرکت گفت: چیزی که هنگام ورود من به نستله با سایر تجربیاتم تفاوت داشت و توجه من را به خود جلب کرد، فرهنگ انسان‌محور نستله بود. در فرهنگ سازمانی شرکت نستله، اهمیت نیروی انسانی در تمام ضوابط و نحوه انجام کارها در اولویت است.

مدیرعامل نستله ایران در ادامه با تاکید بر اینکه هنوز نمی‌توانیم مدعی شویم دیجیتالی شده‌ایم، افزود: در سطح جهانی، ما به سرعت در حال حرکت درون مسیر افزایش حضور تکنولوژی در خدمت منابع انسانی هستیم. در ایران نیز تلاش می‌کنیم که از داده‌های موجود در بهبود برنامه‌ریزی‌های راهبردی آینده بیشترین استفاده را داشته باشیم. یعنی هنگام برنامه‌ریزی‌های بلندمدت، با استفاده از داده‌های موجود مهارت‌ها و نقش‌های کلیدی مورد نیاز سازمان را برای آینده شناسایی کرده و جهت تامین آن و با استفاده از تحلیل داده‌ها، از مدلی تحت عنوان 4B استفاده می‌کنیم (Buy، Borrow، Bot، Build). در این مدل دسته اول مهارت‌هایی است که باید از خارج سازمان به دست آورده شود (BUY).

وی افزود: دسته دوم مهارت‌هایی است که می‌تواند در داخل شرکت و بین کشورهای مختلف به اشتراک گذاشته شود (BORROW)؛ دسته سوم جایی است که فناوری و تکنولوژی به کمک منابع انسانی می‌آید تا نیاز سازمان را برطرف کند (BOT)؛ دسته چهارم نیز مواردی است که در داخل سازمان برای ایجاد یا تقویت توانایی‌ها، برای آن‌ها برنامه‌ریزی و اقدام صورت می‌گیرد (BUILD).

در این پنل همچنین ایجاد فرهنگ مطالبه‌گری و پرداختن به آن توسط مدیران ارشد یکی از دغدغه‌های مدیران عامل بود. الناز سخائیان در این خصوص بیان کرد: ما در نستله، همواره تلاش می‌کنیم تا فرهنگ گفتگوهای رو در رو و مستقیم را تقویت کنیم و کارکنان را به مطالبه‌گری برای بهبود فرهنگ و عملکرد شرکت تشویق کنیم و معتقدیم که در این مسیر، همچنان فضای زیادی برای پیشرفت و توسعه وجود دارد.

این رویداد فرصتی بود برای همه شرکت‌کنندگان تا با دیدگاه‌های جدید و استراتژی‌های کاربردی در مواجهه با چالش‌های نیروی انسانی در عصر دیجیتال آشنا شوند. نستله ایران به عنوان یکی از شرکت‌های حاضر در این رویداد، همواره در تلاش است تا با بهره‌گیری از داده‌های واقعیت‌محور، گام‌های موثری در جهت توسعه و پیشرفت کارکنان خود بردارد.

نظرات : 0

ثبت نظر

29798