۱۴۰۳ پنجشنبه ۲۹ شهریور

جشن تجلیل از رتبه‌های برتر کانون در کنکور سراسری ۱۴۰۳

ICTPRESS - رتبه‌های برتر کانون فرهنگی آموزش قلم‌چی در کنکور سراسری ۱۴۰۳ در مراسمی با حضور چهره‌های ماندگار علمی، آموزشی، فرهنگی و خانواده‌های برگزیدگان، مورد تجلیل و تقدیر قرار گرفتند.

 

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، مراسم تجلیل از رتبه‌های برتر کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ با حضور دانش‌آموزان، خانواده آنها، رتبه‌های برتر کنکور سال‌های گذشته، چهره‌های ماندگار علمی و آموزشی و خیرین مدرسه‌ساز، روز یکشنبه ۱۸ شهریورماه توسط بنیاد علمی آموزشی قلم‌چی در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار شد. 

در این مراسم از ۸۶ رتبه برتر کنکور سراسری دانش آموزان کانون فرهنگی آموزش قلم‌چی که موفق به کسب رتبه‌های زیر ۱۰ کشوری و منطقه همچنین از دانش‌آموزان استثنائی بنیاد قلم‌چی که در کنکور امسال موفق به کسب رتبه‌های زیر هزار شدند، تقدیر به‌عمل آمد.

تجلیل از «قهرمانان تاب‌آوری» که با وجود چالش‌های فراوان در زندگی، با سخت‌کوشی و تلاش خود موفق به کسب رتبه‌های برتر در کنکور شده‌اند، در کنار رتبه‌های تک‌رقمی، از نکات حائز اهمیت جشن امسال بود.

 

 

بر اساس این گزارش، دانش‌آموزانی که در کنکور سراسری امسال موفق به کسب رتبه‌های تک‌رقمی کشوری، مناطق و ایثارگران در گروه‌های ریاضی، تجربی و انسانی شده‌اند، شامل ۳۵ نفر در رشته علوم تجربی، ۲۵ نفر در رشته ریاضی و ۲۶ نفر در رشته انسانی هستند.

بیشترین درخشش رتبه‌های تک‌رقمی کانون در کنکور سراسری سال ۱۴۰۳، به ترتیب مربوط به استان‌های تهران با ۱۴ رتبه تک‌رقمی، خراسان‌رضوی ۱۰ نفر، مازندران ۶ نفر و خراسان جنوبی و آذربایجان شرقی هرکدام با ۵ رتبه تک‌رقمی است.

در این مراسم از ۹ دانش‌آموز بورسیه بنیاد قلم‌چی که در میان رتبه‌های برتر کنکور امسال موفق به کسب رتبه‌های تک‌رقمی شد‌ه‌اند‌، شامل یک دانش‌آموز در رشته ریاضی، ۳ دانش‌آموز در رشته تجربی و ۵ دانش‌آموز در رشته انسانی نیز تجلیل به‌عمل آمد. 

 

 

دانش‌آموزان استثنایی نیز به‌رغم محدودیت‌هایشان، امسال در رقابت با دانش‌آموزان منطقه ۳ موفق به کسب رتبه‌های زیر ‌۱۰۰۰ شدند و در بخش ویژه‌ای از این مراسم، از ۱۱ نفر آنان (نابینا، کم‌بینا و دارای آسیب جسمی حرکتی) در رشته‌های ریاضی، انسانی و هنر تقدیر شد؛ گفتنی است در این میان یکی از دانش‌آموزان کم‌بینا در رشته انسانی حائز رتبه ۶ منطقه شده است.

کاظم قلم‌چی واقف و متولی بنیاد علمی‌آموزشی قلم‌چی در این مراسم از مهم‌ترین خصیصه‌های رتبه‌های برتر را پیوستگی و تلاش مستمر آنها دانست و اظهار داشت: اغلب رتبه‌های برتر امسال در بیش از ۱۰۰ آزمون برنامه‌ای حضور داشته‌اند.

وی همچنین با اشاره به حضور هر ساله بسیاری از رتبه‌های تک‌رقمی سال‌های گذشته در جشن نخبگان، آنها را منبع انگیزه و الهام‌بخش برای دانش‌آموزان سال‌های بعد دانست.

متولی بنیاد قلم‌چی در بخش دیگری از صحبت‌هایش از قهرمانان تاب‌آوری سخن به میان آورد؛ کسانی که به زعم وی با وجود چالش‌های فراوان همانند از دست دادن عزیزان، مشکلات اقتصادی و ... خم شدند، اما خرد نشدند و با تلاش خود به تحصیل ادامه دادند تا رتبه‌ای خوب را در کنکور کسب کنند و به موفقیت دست ‌یابند.

 

 

در این مراسم در راستای ارج نهادن به تلاش‌ نخبگان کشور، اعطای جوایز به برترین‌های کنکور، توسط برخی از رتبه‌های برتر کشوری کنکور سال‌های گذشته که پیش‌تر دانش‌آموز کانون قلم‌چی بودند، روسای جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور، چهره‌های ماندگار علمی، ناشران و مسئولان نمایندگی‌های بنیاد قلم‌چی انجام شد.

گفتنی است برخی چهره‌های نام‌آشنای جامعه علمی کشور از جمله پرویز جبه‌دار مارالانی چهره ماندگار مهندسی برق، محمدرضا جعفری مدیرعامل جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور، ناصر غلامی مدیرعامل بنیاد حامیان دانشگاه تهران و ایرج حسابی فرزند پروفسور محمود حسابی نیز در این مراسم حضور داشتند.

 

 

تقدیر از رتبه‌های تک‌رقمی کشوری در رشته‌های ریاضی، تجربی و انسانی کنکور سراسری ۱۴۰۳

 

تقدیر از رتبه‌های تک‌رقمی مناطق ۳، ۲، ۱ و ایثارگران در رشته‌ ریاضی

 

تقدیر از رتبه‌های تک‌رقمی مناطق ۳، ۲، ۱ و ایثارگران در رشته‌ تجربی

 

تقدیر از رتبه‌های تک‌رقمی مناطق ۳، ۲، ۱ و ایثارگران در رشته‌ انسانی 

نظرات : 0

ثبت نظر

12139