۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۸ شهریور

نحوه چیدمان و طراحی نورپردازی مناسب با فضای باشگاه

 ICTPRESS - نورپردازی مناسب می‌تواند خلق‌وخو و عملکرد تمرینی را افزایش دهد و نورپردازی نادرست می‌تواند اعضای شما را خسته کند یا کلاس پرانرژی را کم رنگ کند.


به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، چراغ‌ خطی بهترین گزینه برای سالن‌های بدن‌سازی هستند زیرا خروجی لومن بالایی دارند و در مقایسه با سایر انواع منابع نوری حدود 80 درصد انرژی مصرفی دارند. و این تمام نیست؛ آن‌ها همچنین در طرح‌ها و شکل‌های مختلف می‌آیند و قابلیت نصب در سقف کشسان را نیز دارد.

چراغ‌های سالن بدن‌سازی با دیود ساطع نور (خطی) چراغ‌هایی با شدت بالا هستند که از فناوری خطی برای تولید نور استفاده می‌کنند. چراغ‌های خطی سالن بدن‌سازی نور کافی را هم در داخل و هم در خارج از سالن بدن‌سازی فراهم می‌کنند و همچنین گزینه ایمن‌تری هستند.

چراغ سالن ورزشی باید خیرگی کم و نوری یکنواخت بدون ایجاد پرش و لغزش ایجاد کند تا فضایی بدون تنش برای ورزشکاران فراهم آورد. البته در سالن‌های ورزشی معمولا پنجره های بزرگی وجود دارد که مخصوص تهویه هوا هستند. در این حالت استفاده از نور طبیعی در روز بسیار مطلوب است. در سالن‌ها و باشگاه‌های معمولا ورزش‌های مختلفی صورت می‌گیرد که ممکن است هریک نورپردازی متفاوتی نیاز داشته باشد. به همین دلیل بهتر است از یک سیستم کنترل روشنایی هوشمند بهره برد تا بتوان نور را در هر سطحی کنترل کرد.

در زیر برخی از زمینه‌های کاربردی نور ال ای دی در سالن بدن‌سازی آورده شده است.

  • اتاق‌های تمرین: محل تمرین شاید یکی از پراستفاده‌ترین مناطق در باشگاه باشد. در این فضا افراد از تجهیزات مختلفی برای تمرین استفاده می‌کنند. اغلب، هنگام ورزش، نیاز دارند رو به بالا دراز بکشند. این بدان معنی است که نور نباید خیلی روشن باشد زیرا ممکن است حواس آن‌ها را پرت کند و به چشمان آن‌ها آسیب برساند. در این فضا نور کم لومن ایدئال است.
  • اتاق‌های کاردیو و وزنه: اتاق‌های کاردیو و وزنه باید از نور کافی برخوردار باشند. تمرینات کاردیو به سطح بالایی از تمرکز نیاز دارد. چراغ‌های خطی سالن بدن‌سازی که نور درخشانی تولید می‌کنند، بهترین انتخاب برای چنین مناطقی خواهند بود.
  • کمدها: قسمت کمد جایی است که افراد هنگام رفتن به باشگاه وسایل شخصی خود را ترک می‌کنند. بنابراین، این اتاق باید به خوبی روشن شود تا آن‌ها احساس امنیت کنند و وسایل خود را در آنجا بگذارند.
  • مناطق حمام: پس از یک تمرین خوب، افراد باید سرحال شوند. حمام نیاز به نور کافی دارند که نه خیلی روشن و نه خیلی کم نور باشد.

نحوه طراحی چیدمان نور ال ای دی سالن بدن‌سازی

اگر می‌خواهید نور یکنواختی در سالن بدن‌سازی خود داشته باشید، طراحی چیدمان چراغ‌ها ضروری است.

  • اندازه ورزشگاه را اندازه‌گیری کنید

اولین کاری که باید انجام دهید اندازه‌گیری اندازه باشگاه است. ابعاد فضا شما را راهنمایی می‌کند که برای روشنایی کافی چه تعداد وسایل روشنایی باید نصب کنید.

  • فاصله‌گذاری
    برای اینکه سالن بدن‌سازی به خوبی روشن شود و نور یکنواخت باشد، باید فاصله چراغ‌ها را در نظر بگیرید. چراغ‌ها نباید در یک منطقه شلوغ باشند. در عوض، آن‌ها را به طور مساوی از یکدیگر بچینید.
  • در مورد تعداد چراغ‌ها و ترتیب آن‌ها تصمیم بگیرید

در نهایت، باید برنامه‌ای در مورد نحوه چیدمان چراغ‌ها ایجاد کنید. به خاطر داشته باشید که سازه باید متناسب با فضا باشد. علاوه بر اینکه می‌توانند نور کافی را فراهم کنند، باید ظاهر خوبی نیز داشته باشند.

 

مزایای نورپردازی محوطه ورزشی با چراغ خطی

ال ای دی ها بسیار مقرون به صرفه هستند

چراغ‌های خطی دارای طول عمر 50000-100000 ساعت هستند که به این معنی است که آن‌ها می‌توانند بیش از پنج سال به شما خدمت کنند و همچنان در شرایط کار عالی باشند.

 

آن‌ها بادوام هستند

این واقعیت که چراغ‌های خطی می‌توانند بیش از 50000 ساعت به شما خدمت کنند به این معنی است که آن‌ها بادوام هستند. لامپ‌های معمولی این گونه نیستند و نیاز به تعویض دارند. مواد به کار رفته در ساخت چراغ‌های خطی نیز بادوام هستند و تحت تاثیر شرایط آب و هوایی قرار نمی‌گیرند. همچنین، شکستن ال ای دی ها سخت است زیرا پوششی ناهموار دارند.

 

در مصرف انرژی کاراتر هستند

در مقایسه با سایر منابع نور، چراغ‌های ال‌ای‌دی کم‌مصرف‌تر هستند. آن‌ها می‌توانند به شما کمک کنند تا در صورت حساب‌ انرژی خود صرفه‌جویی کنید. آن‌ها در مقایسه با سایر منابع نوری حدود 80 درصد انرژی کارآمدتری دارند. این به نوبه خود ارزش سرمایه گذاری شما را دارد.

تیم کارشناسان مجموعه اکووات میتوانند به شما کمک کنند که بهترین طراحی را برای نورپردازی فضای ورزشی خود داشته باشید.

نظرات : 0

ثبت نظر

65831