۱۴۰۳ پنجشنبه ۲۹ شهریور

تدابیر جدید متا برای حفاظت از حریم خصوصی نوجوانان در اینستاگرام

ICTPRESS - گروه متا روز سه‌شنبه از ایجاد حساب‌های نوجوانان خبر داد که هدف آن بهبود امنیت کاربران زیر سن قانونی در اینستاگرام است. این در حالی است که اینستاگرام پیشتر توسط بسیاری از انجمن‌ها و مقامات، به آسیب‌زدن به سلامت روانی جوانان متهم شده بود.

 

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS به نقل از رویترز، متا در حال راه‌اندازی کنترل‌های پیشرفته حریم خصوصی روی حساب‌ اینستاگرام کاربران زیر ۱۸ سال است.

متا، تیک‌تاک و یوتیوب هم‌اکنون با صدها شکایت مواجه هستند که از طرف کودکان و مناطق آموزشی در مورد ماهیت اعتیادآور شبکه‌های اجتماعی تنظیم شده است. سال گذشته، ۳۳ ایالت آمریکا از جمله کالیفرنیا و نیویورک از این شرکت به دلیل گمراه‌کردن عموم در مورد خطرات پلتفرم‌هایش شکایت کردند.

اکنون شرکت متا اعلام کرد به طور خودکار همه حساب‌های اینستاگرام تعیین شده را به‌ حساب نوجوان تبدیل خواهد کرد که به طور پیش‌فرض حساب‌های خصوصی خواهند بود.

کاربران چنین حساب‌هایی فقط می‌توانند از طرف حساب‌هایی که آن‌ها را دنبال می‌کنند یا از قبل با آن‌ها در ارتباط هستند، پیام دریافت کنند و تگ شوند. تنظیمات محتواهای حساس برای این حساب‌ها نیز بسیار سفت‌وسخت خواهد بود.

کاربران زیر ۱۶ سال فقط با اجازه والدین می‌توانند تنظیمات پیش‌فرض را تغییر دهند. همچنین والدین مجموعه‌ای از تنظیمات را دریافت خواهند کرد تا بتوانند بر افرادی که فرزندانشان با آنها در تعامل هستند نظارت کنند و استفاده آنها از برنامه را محدود کنند. پیش‌ازاین چندین مطالعه استفاده از شبکه‌های اجتماعی را با سطوح بالاتری از افسردگی، اضطراب و اختلالات یادگیری به‌ویژه در کاربران جوان، مرتبط دانسته‌اند.

اقدام متا ۳ سال پس از آن صورت می‌گیرد که این شرکت توسعه نسخه‌ای از برنامه اینستاگرام را که برای نوجوانان در نظر گرفته شده بود، رها کرد. این تصمیم پس از آن گرفته شد که قانون‌گذاران و گروه‌های حمایتی از شرکت خواستند تا به دلیل نگرانی‌های امنیتی، این پروژه را کنار بگذارد.

در ماه ژوئیه (تیر_مرداد) سنای آمریکا ۲ لایحه امنیت آنلاین را پیش برد (قانون امنیت آنلاین کودکان و قانون حفاظت از حریم خصوصی کودکان و نوجوانان در فضای مجازی) که شبکه‌های اجتماعی را مجبور می‌کند مسئولیت تأثیر پلتفرم‌های خود بر کودکان و نوجوانان را بر عهده بگیرند.

متا در این به‌روزرسانی به کاربران اینستاگرام زیر ۱۸ سال پس از ۶۰ دقیقه استفاده روزانه اطلاع می‌دهد تا برنامه را ببندند. این حساب‌ها همچنین دارای یک حالت خواب پیش‌فرض خواهند بود که اعلان‌ها را در طول شب خاموش می‌کند.

شرکت متا اعلام کرد حساب کاربران شناسایی شده را ظرف ۶۰ روز در آمریکا، انگلیس، کانادا و استرالیا و سپس در طول سال جاری در اتحادیه اروپا به‌ حساب نوجوان تغییر خواهد داد. نوجوانان در سراسر جهان از ژانویه (دی_بهمن) حساب‌ نوجوان را در اختیار خواهند داشت.

نظرات : 0

ثبت نظر

28988