۱۴۰۳ جمعه ۳۰ شهریور

شیائومی با عبور از اپل دومین برند برتر بازار موبایل شد

ICTPRESS - شیائومی با پیشی‌گرفتن از اپل در ماه آگوست ۲۰۲۴ (مرداد و شهریور) به دومین برند بزرگ گوشی هوشمند در جهان تبدیل شد.

 

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، بر اساس گزارش شرکت تحقیقاتی Counterpoint Research، شیائومی در ماه آگوست ۲۰۲۴ (مرداد و شهریور) با پیشی‌گرفتن از اپل، دومین جایگاه را از نظر فروش گوشی هوشمند در سطح جهانی به دست آورد. این اولین‌بار از ماه آگوست ۲۰۲۱ است که این برند به این جایگاه دست‌یافته است.

این در حالی است که سامسونگ همچنان بر جایگاه خود به‌عنوان رهبر بازار تکیه زده است.

گزارش ماهانه گوشی هوشمند Counterpoint Research، شیائومی را به‌عنوان یکی از سریع‌ترین برندهای در حال‌ رشد گوشی هوشمند در سال جاری معرفی می‌کند. این شرکت در ماه آگوست عملکرد بهتری نسبت به بازار داشت.

تارون پاتاک، مدیر تحقیقات در Counterpoint Research، می‌گوید: شیائومی امسال بر معرفی یک مدل بهتر در هر گروه قیمتی (به‌ جای معرفی چندین دستگاه در یک بخش) تمرکز کرده است. همچنین تمرکز فروش و بازاریابی خود را تقویت کرده و به بازارهای جدیدتر گسترش‌یافته است.

موفقیت شیائومی در گوشی‌های میان‌رده، به لطف محبوبیت سری‌های Redmi13 و Note13، قابل‌ مشاهده است. این دستگاه‌های ۵G با قیمت رقابتی به شیائومی کمک کرده تا سهم بازار خود را در هند، آمریکای لاتین، جنوب شرقی آسیا و خاورمیانه و آفریقا افزایش دهد.

این دستاورد همچنین به کاهش معمول فروش اپل درست قبل از عرضه جدیدترین سری آیفون در ماه سپتامبر نسبت داده می‌شود که ماه آگوست را به یکی از ضعیف‌ترین ماه‌های این شرکت تبدیل می‌کند.

این مؤسسه تحقیقاتی معتقد است که عرضه سری iPhone 16 می‌تواند این برند را دوباره به جایگاه دوم یا بالاتر برساند البته اگر فروش افزایش یابد که تحلیلگران معتقدند ممکن است لزوماً اتفاق نیفتد.

سال ۲۰۲۴ یکی از بهترین سال‌های شیائومی در سال‌های اخیر بوده است. Redmi 13C در فهرست پرفروش‌ترین گوشی‌های هوشمند در سطح جهانی برای سه‌ماهه دوم ۲۰۲۴ قرار داشت، فهرستی که معمولاً توسط سامسونگ و اپل اشغال شده بود.

این برند همچنین با افزایش ۲۳ درصدی فروش در همان ۳ماهه، برند برتر گوشی هوشمند هند بود.

نظرات : 0

ثبت نظر

43220